Akumulator za 1.6hdi 92ks

Machi89bg

Member
Pozdrav

povremeno mi se pali lampica za akumulator, trenutno je varta i evo jos malo pa 5 god da je u upotrebi.

Iskreno bih menjao vec sada, poslije duze voznje sam miran 2-3 nedelje (cak i kada je ovako sada toplo, prije je to bio slucaj samo zimi), onda se opet pri paljenju auta pali notifikacija entering economy mode i blinka lampica akumulatora. Na prijasnjim autima je akumulator tu uvjek trajao oko 5god, pa bolje da ga ja preduhitrim nego da u nezgodnom trenutku ne mognem da upalim auto :)

Motor je 1.6 hdi 92ks, bez start-stop (230k km, 2013 god).

Na autodoc-u sam nasao exide, po autodocu ono pase za moj auto, da li neko sa iskustvom moze da potvrdi da je ovaj model kompatibilan sa ovim modelom c4?

https://www.autodoc.de/exide/1128834

Koliko sam sjecam, i ovaj sada sto je, isto je 64ah i 640A snage. Mislim da nema potrebe ici na slabije ili na jace mozda? Kakva su vasa iskustva? Da li imate preporuku za neki drugi akumulator?


Hvala
 

gamba

New member
tek 2.5 godine imam exide, najmanji koji je preporučen za ovaj auto 64ah. za sad nikakvih problema. I dalje pokazuje 100% Original varta je skoro 9 godina trajala.
 

Machi89bg

Member
Pozdrav

akumulator sam juce zamjenio, ali na mjesto akumulatora ima dosta slobodnog mjesta, tek kada sam stari izvadio, vidio sam da je on bio jaci 74ah i 740A i veci od ovoga. Varta je taman "legla" na mjesto akumulatora. Ovaj je dosta manji i malo slabiji, strah me je da pri naglom kocenju ne poleti naprijed. Zbog minus kabla nisam ga mogao povuci vise naprijed (na slici se vidi), to je maksimum. Jedino onaj bocno saraf je bas dobro uhvatio, rukom nisam mogao da ga pomjerim, mada je pitanje sta ce biti pri jacem kocenju na autoputu :)

Vasa iskustva?
 

Prilozi

pedjolino

Member
ja bi to osigurano necim ,neko parce plastike ili tako nesto na meru pa stavio ispred akumulatora.Nedaj boze da krene eto problema.Pa zar nije akumulator po meri koji je propisan za njega ili si uzeo neki manji .
 

Machi89bg

Member
uzeo sam koji je propisan za njega, tj po broju sasije. Moguce jer je slabiji pa je i manji, da sam mozda uzeo 74a mozda bi bio veci i taman bi legao na mjesto..

Da je bar kabal od - duzi pa da moze da se "dovuce" do prednje ivice bio bi sigurniji, ovako stvarno ni tamo ni vamo...
 

pedjolino

Member
da pa to i mislim ipak tezina akumulatora kocenje sto kazes da nekrene napred.Mozda nesto da podbacis da zaglavis pa da nemoze da ide napred nikako.
 

Machi89bg

Member
gledam sada na netu, nasao sam vartu koja je bila prije, duzina je 278mm i svi akumulatori te duzine su 74a, a akumulatori 64a snage su 242mm duzine, uporedjivao sam par modela na autodoc. Mene je strah, da pri kocenju ne krene da cupa kabal od - pola, da pri svakom kocenju ne krene da ga cupa po malo, pa za pola godine eto velikih problema.

Opet ne znam koliko jako drzi taj bocno saraf, tj da li on preuzima 100% na sebe i nema sanse da krene bilo kuda. Ja se ne sjecam kako je bilo sa fabrickim, znam da je samo bio fiam, ali koja jacina i dimenzija stvarno ne mogu da se sjetim, 2019 sam ga mjenjao na ovu vartu.

Stvarno nemam previse iskustva sa akumulatorima, jedna opcija je da ga gurnem sto vise nazad pa da jednu dasku spremim da drzi po mjeri sto se kaze..
 

Machi89bg

Member
nasao sam vartin model koji je bio prije, mala je razlika u cijeni pa sam pokrenuo sa autodoc-om da mi posalju taj model, da se ne bakcem da stavljam neke drzace i td.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
montirana varta (74a), taman legla u leziste, nema lufta, super drzi.
Prosla je izdrzala skoro 5 god, nadam se da ce ova bar 4 :)
Za našeg Tokića navodno Fiamm pravi akumulatore pod imenom TQ. Ćaća ima Vivaro 2.0 cdti i sedma godina mu teče s tim Tokićevim aku. Svaki dan 15-20 pokretanja odradi. Baš smo nekidan išli gledat datum kad je stavljen, jer smo se čudili da je još isti. Ili smo naletili il je stvarno spektakl od baterije.
 

Machi89bg

Member
Fiamm je i meni bio prva ugradnja i izdrzao je lagano bez ikakvih problema 6 godina, trajao bi i duze, ali je auto stajalo 4 mjeseca u garazi nije bilo vozeno ni paljeno, tako da ga je to ubilo na kraju (kleme nisam bio skidao)
 
Na vrh