Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić
Pitanje: Na Citroenu C3 1.4 HDi iz 2004., koji je dosad prešao 102.000 km, javili su se problemi u radu motora. Na 80.000 km motor je počeo dimiti i slabije vući, a kad je hladan, mijenja zvuk. Problemi se smanjuju kad se zagrije. Povećala se potrošnja ulja i goriva. Marin V.
Odgovor: Simptomi nisu dobri. Kad se uz nemiran rad u praznom hodu i kod hladnog motora mijenja zvuk motora (u području usisne grane) prilikom dodavanja gasa, vjerojatno se radi o izgorenom ispušnom ventilu (ili više njih) pa će trebati skidati glavu motora te izmijeniti ventil (ventile). Ovisno o stupnju istrošenja trebat će doraditi ili izmijeniti sjedište (sjedišta) ventila. Preporučljivo je izmijeniti i zupčasti remen, s napi¬njačem i pratećim valjcima, te provjeriti i, po potrebi, očistiti ili izmijeniti brizgalice. Pritom ih treba kalibrirati.
Vaš je auto opremljen turbodizelašem s izravnim ubrizgavanjem common-rail (1398 ccm, 68 KS), osrednje je kvalitete i trajnosti, posebice u serijama do 2005., koji bez otvaranja teško prelazi 150.000 km. Taj motor, kao i cijelu seriju četve- rocilindraša 1.4,1.6,2.0 i 2.2 PSA proizvodi i za Ford (s oznakom TDCi), a koliko su kvalitetni, pokazuje činjenica da će dobri trgovci i stručnjaci uvijek savjetovati izvorno Fordov 1.8 TDCi. Zbog toga su u Mazdi (koja je pod kontrolom Forda), za modele 2 i 3 francuske dizelaše 1.4 i 1.6 prihvatili kao prijelazno kompromisno rješenje, s kojima nisu pretjerano zadovoljni i uskoro ih mijenjaju svojima. U modelima 5 i 6 ko¬riste isključivo vlastite, japanske dizelaše.
Pitanje: Na Citroenu C3 1.4 HDi iz 2004., koji je dosad prešao 102.000 km, javili su se problemi u radu motora. Na 80.000 km motor je počeo dimiti i slabije vući, a kad je hladan, mijenja zvuk. Problemi se smanjuju kad se zagrije. Povećala se potrošnja ulja i goriva. Marin V.
Odgovor: Simptomi nisu dobri. Kad se uz nemiran rad u praznom hodu i kod hladnog motora mijenja zvuk motora (u području usisne grane) prilikom dodavanja gasa, vjerojatno se radi o izgorenom ispušnom ventilu (ili više njih) pa će trebati skidati glavu motora te izmijeniti ventil (ventile). Ovisno o stupnju istrošenja trebat će doraditi ili izmijeniti sjedište (sjedišta) ventila. Preporučljivo je izmijeniti i zupčasti remen, s napi¬njačem i pratećim valjcima, te provjeriti i, po potrebi, očistiti ili izmijeniti brizgalice. Pritom ih treba kalibrirati.
Vaš je auto opremljen turbodizelašem s izravnim ubrizgavanjem common-rail (1398 ccm, 68 KS), osrednje je kvalitete i trajnosti, posebice u serijama do 2005., koji bez otvaranja teško prelazi 150.000 km. Taj motor, kao i cijelu seriju četve- rocilindraša 1.4,1.6,2.0 i 2.2 PSA proizvodi i za Ford (s oznakom TDCi), a koliko su kvalitetni, pokazuje činjenica da će dobri trgovci i stručnjaci uvijek savjetovati izvorno Fordov 1.8 TDCi. Zbog toga su u Mazdi (koja je pod kontrolom Forda), za modele 2 i 3 francuske dizelaše 1.4 i 1.6 prihvatili kao prijelazno kompromisno rješenje, s kojima nisu pretjerano zadovoljni i uskoro ih mijenjaju svojima. U modelima 5 i 6 ko¬riste isključivo vlastite, japanske dizelaše.