Previsoka temperatura u unutrašnjosti

veteer

New member
Dakle, skuzio sam da ima vec negdje mjesec i pol dana čim se auto dovoljno ugrije u voznji, počinje rasti temperatura unutra za poluditi...
Naravno, s većom brzinom postaje sve nepodnošljivije sjediti u autu.
Danas sam npr. vozio oko 160 i unutra s povećanjem brzine imao sam osjećaj kao da je 50 stupnjeva u kabini...

Otvorio sam prozore "ohladio" kabinu, zatvorio prozore ali za već nekih 2minute postalo je isto.

Zatvaranjem dotoka zraka nista se ne mijenja jer se sve iskompenzira kroz druge dovode i stvarno je nepodnosljivo....


Ima netko kakav savjet (osim da palim klimu kao da je ljeto).
 

Dujo

New member
Tebi ocigledno "klapna" ne zatvara protok/cirkulaciju od hladnjaka kabine i stalno ulazi/cirkulira rashladna tekucina i tim sto brze vozis vise tjere zrak kroz ventilaciju i sve je toplije,naravno sto duze vozis auto sve je temp.motora vec i samim tim u kabini jer otvoren je i protok u hladnjaku kabine te ga stalno grije kako se i motor zagrijava..
Ne znam tocno na tom modelu (vjerujem da je elektronski) podesavanje polozaja klapne,nekada su bila stara na polugu/sajle i to lako rijesivo a ako je elektronski vec ce se netko javit i pomoc ili sam "zaviri" ispod kokpita pa skuzi o/u cemu je problem..
 

Konrad

New member
nijedan nema blokadu rashladne tekucine, ons atalno cirkulira kroz kabinu

jel ti puse na otvorima stalno dok se vozi? na koliko ti je temperatura podesena?
 

veteer

New member
Danas sam išao staviti one krovne lajsne u Tratinsku, pa sam se prokonzultirao s njima....
Kaže njihov šef da je mozda ta klapna i onda da je to rad od nekoliko sati jer čitavu armaturu kaže treba skidati.
Ali (ovo sada ne ide u prilog mojoj inteligenciji :doh::doh::doh:):

Obzirom da ima automatsku klimu događa se sljedeće:

Kaže mi njihov šef da nikad ne isključujem taj "AUTO" a/c. Ja uvijek to uradim jer po meni je AC isključivo potreban sustav kod ljetne vožnje i nikada ne uključujem to zimi, a ako se kod paljenja samo uključi - ja ga isključim.

Sada sam ga poslušao i ostavio da radi to AUTO, podešeno je na 20 stupnjeva i u autu je skroz OK bilo. Međutim, to mi se ne sviđa jer imam osjećaj da stalno radi AC i sto se tiče potrošnje da to nije bas pametno.

Po meni nema bas logike da ako je to isključeno da se auto mora pregrijavati jer po toj logici, ja u svakom slučaju rashlađujem auto kad upalim automatsku klimu a to mi nije normalno jer zimi bi se automobil po logici stvari trebao zagrijavati a ne hladiti pomoću AC, odnosno AC bi se trebao isključiti kad postigne željeno zagrijavanje, a ne hlađenje, zar ne?
 

Zmix

New member
Opcija "AUTO" je kod mene UVEK uključena.
Moje je da vozim a auto razmišlja umesto mene.
Pritom je potrošnja goriva zanemarljivo veća. :cool:
 

Marko

Well-known member
to mi se ne sviđa jer imam osjećaj da stalno radi AC i sto se tiče potrošnje da to nije bas pametno
Tu si u pravu.

jer zimi bi se automobil po logici stvari trebao zagrijavati a ne hladiti pomoću AC
I tu si u pravu.

Ne mogu naći na njemačkom problem sličan tvom, serviser ti drugo nije ni mogao reći nego da će skinuti armaturu i "pogledati". Koliko cjepaju sat rada?
 

veteer

New member
Mislim oko 200kn...

Dakle, opcija AUTO je samo liječenje simptoma a ne bolesti....
Jer ponavljam, po logici stvari bi trebalo da se smrzavam u autu na zimskim uvjetima dok ne uključim grijanje, a kod mene je slučaj da zimi trebam uključivati klima uređaj da spusti temperaturu....
 

deda

New member
Klima pogotovu automatska se koristi uvjek.Po zimi se zrak kod ukljućene klime suši,a ohladit se ne može bolje nego vanjski zrak,a suhi zrak se daleko bolje i brže zagrije i izvlaći vlagu iz unutrašnjosti pa ni stakla ne magle.Dakle nema nikakve bojazni da ćeš se smrzavat po zimi sa klimom nego još kvalitetnije i bolje grijat.
Hoćete vozit nove moderne aute,prema tome"tražili ste, dobili ste".Nema više kojekakvih štoseva starih meštrov,jer je tehnologija potpuno drugaćija nego je bila prije 20 i više godina.Nema više čeprkanja šarafincigerima i kombinirkama,toči i vozi,a ako nekaj ne valja,pravac servis,ili si kupite Yugića pa onda po njemu čarobirajte,ak vam je dosadan život.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Èitam ovo i sad mi ništa nije jasno i malo sam zbunjen moram priznat :hmmm:

Vi sad hočete reć čoveku da stalno mora imat upaljenu klimu ??

Po meni je to totalna bedastoća !! Pa klima je tu da se pali kad mi to želimo,a ne da je stalno upaljena i ljeti i zimi..

I ja imam automatiše klimu,al je palim kad to meni paše..ok,kad je upaljena,uvjek je na "auto"

Zimi palit klimu,ne vidim svrhu..osim za brzo odmagljivanje stakala i povremenog paljenja koje se preporuča ,al imat je upaljenu cijelu zimu ???

Zimi ne palim klimu (osim u slučajevima koje sam već opisao), temp mi je namještena na 22-24 ° i sve 5 u autu..

Tak da vjerujem da autor teme ima problema s tom klapnom :hmmm:
 

deda

New member
Ja je imam upaljenu već 222 000 km u ovih 10 i kusur godina i nikad se niš nije pokvarilo.Samo riktam temperaturu, jer mi nije automatska.
 

Krky

Lakerski profesionalac
I meni je bezveze da motor, vrti kompresor a nema trenutne svrhe ni koristi, i potom oslabljuje onako male cujzeke, blago onom ko ig ima na pretek u troznamenkastim brojevima..
..i ja mislim da u ovom slučaju topla tekućina prolazi kroz mali kiler nekontrolirano, kod mene na c3 2004g je, mislim kad sam mjenjal žaruljicu na onim šarafima za toplo hladno, pod šajbu, pod noge itd.. da sam videl da mi pomoću sajlica otvara i zatvara, vi kažete klapna, ja bi rekel jedan najobićniji ventilić koji zatvara i otvara na ulazu da voda ulazi u mali kiler, to jest njime reguliraš toplo mlako hladno ovisi o kolićini protoka vode malim kilerom, ako zatvoriš skroz voda koja je ostala u njemu se u trenu ohladi i puše hladno..
 

Dujo

New member
Svaka klima pa i automatska ima on/off tipku/funkciju..Da radi cijelo vrijeme,pogotovo zimi je besmisleno...
krky dobro si naveo klapna/ventil (kao i vodovodni) ima svrhu koliko da propusti vode u hladnjak kabine..
Netko naveo da to taj auto uopce nema,ako nema onda je to najveci inzinjerski/proizvodjacki promasaj!
Kod svih auta na vodeno hladjenje ta klapna/ventil postoji i ona je primarna za grijanje unutrasnjosti/kabine vozila,neki je reguliraju elektromotricem a vecina sajlicama/polugicama..
 

fullcool

New member
Svaka klima pa i automatska ima on/off tipku/funkciju..Da radi cijelo vrijeme,pogotovo zimi je besmisleno...
krky dobro si naveo klapna/ventil (kao i vodovodni) ima svrhu koliko da propusti vode u hladnjak kabine..
Netko naveo da to taj auto uopce nema,ako nema onda je to najveci inzinjerski/proizvodjacki promasaj!
Kod svih auta na vodeno hladjenje ta klapna/ventil postoji i ona je primarna za grijanje unutrasnjosti/kabine vozila,neki je reguliraju elektromotricem a vecina sajlicama/polugicama..
Dujo, auti već odavno nemaju slavinu nego grijanje reguliraju klapnom ili klapnama, koje se pokreću sajlama ili motorićima, a ponekad i vakumskim aktuatorima.
 

deda

New member
Tak je već imal i Rover koji sam imal iz 1984 godine.Nisam to onda znao i tražio sam ventil ko gluha kuja,dok nisam skužil.
 

Konrad

New member
ne kuzim vas decki...

ima KLAPNU koja usmjerava zrak kroz grijač kabine (toplo) ili oko njega (hladno), nema vise ventila itd...voda stalno cirkulira kroz grijač kabine
 

sipe

od Dijane do XM-a
Zimi upalim klimu 1-2x mjesečno da malo proradi (u svakom upustvu piše da se zimi upali klima barem jednom mjesečno) i kad mi je potrebno odmaglit stakla/kad duže putujem i maglim se. Xm ionako čeka novi kompresor, ovaj je dao svoje. Rabljeni je nabavljen, čekamo ljeto.
 

Dujo

New member
Slavinu nisam spomenuo.. :confused:
Klapnu/e i ventil/e jesam i da se reguliraju rucno/sajlom/polugom ili ti ga elektornski/motoricima/vakum ventilima ili ti ga kako rece aktuator (sada najbolje jos da je hidraulicni)..Ako to nemaju auta vec odavno onda ja vozim vanserijske modele.. :D :D :D
 

fullcool

New member
Slavina je isto što i ventil, upotrijebio sam tu riječ jer zvuči jednostavnije što u biti i jest taj ventil a često se koristi ta riječ. Ventil je najčešće ručno kontroliran preko sajle iako postoje i sa automatskom regulacijom preko step motora ali to se rijetko viđa.
Klapne kojima se regulira grijanje(samo klapna, bez ventila) su uobičajene kod novijih vozila. Obično auti koji u početku proizvodnje predviđeni da imaju automatsku regulaciju grijanja i hlađenja su pravljeni sa klapnom, bez ventila.
Tako već je XM bez ventila, Xantia i modeli poslije.
 

Dalibor

Dado Tornado
mene je berlingo grijao i kada je bilo ljeto LOL

ali auto je bio razbijen i vjerojatno su neke stvari prilikom popravka bile sfušane :palacgore:
 
Na vrh