Rucna kocnica i semerinzi na kutiji menjaca

Machi89bg

Member
Pozdrav

na tehnickom su mi dali par uputa sta bi trebalo promjeniti popraviti da bi se prosao sledeci tehnicki za god dana.

Naveli su prednje i zadnje diskove
Semering na lijevoj i desnoj strani pusta malo ulje
i da rucna kocnica hvata na samoj granici (i ja sam vidio kada je auto bilo na valjcima da nije mogla skroz da zaustavi i da je malo auto poslo u stranu).

Moje pitanje je - u autu je obicna mehanicka rucna kocnica:

da li je ona "povezana" sa zadnjim diskovima? Tj da li ona ima svoje plocice ili koristi nekako plocice koje se koriste za kocenje? Gledam na netu i vidim da su zadnji diskovi dosta skuplji od prednjih. Sada ne znam - jel dovoljno da samo zamjenim diskove, ili rucna ima svoje djelove koje se stavljaju na disk i ti djelovi (tipa plocice) trebaju takodje zamjenuti?

Kocnica u sustini vec na prva dva klika hvata na parkingu, tj nema potrebe da se "dize" do kraja cak i na malo uzbrdicama/nizbrdicama, tako da mi nije bas jasno kako je tako ispalo na tehnickom.

Sto se tice semeringa - rekli su mi da lijevo i desno malo pusta ulja, i to bi trebalo popraviti do sledeceg tehnickog.. Jel neko zna koliko je komplikovano to zamjeniti? Tj da li se mora skidati dobar dio menjacke kutije? Ako je tako, onda je mozda bolje uraditi odmah i mali servis menjaca (manuelni) tj ulje itd?


Uglavnom svaka pomoc je dobrodosla, hvala!
 

Mrki5

Well-known member
Kocnica u sustini vec na prva dva klika hvata na parkingu, tj nema potrebe da se "dize" do kraja cak i na malo uzbrdicama/nizbrdicama, tako da mi nije bas jasno kako je tako ispalo na tehnickom.
Možda su hteli da se ubaci u džep nešto da bi prošao.
 

sir.Oliver

Well-known member
Iskreno, prvi put čujem da gledaju semeringe na menjacu, i da bi zbog toga srušili nekog na tehničkom.
ne gledaju semeringe poluosovina , već gledaju menjač kao celinu , a pošto su primetili da pušta ulje , konstatovali su da su otišli semerinzi ....
.....
".....u autu je obicna mehanicka rucna kocnica:

da li je ona "povezana" sa zadnjim diskovima? Tj da li ona ima svoje plocice ili koristi nekako plocice koje se koriste za kocenje? "
jasno da je povezana sa diskovima .... ne nema posebne pločice . koristi pločice koje koristi i nožna kočnica . deluje tako što mehanički pomeraš klip u kočionim klještima , jednako kao kada stisneš kočnicu ... samo što tada hidraulika gura klip ......
 
Posljednje uređivanje:

Machi89bg

Member
Znaci sa zamjenom diskova i plocica problem bi trebao biti rijesen sto se tice rucne kocnice? Jedino sto mi pada na pamet (sta je majstor radio na mom proslom autu) je zatezanje rucne kocnice, tj sajle, da sto “prije” hvata na max snazi…

neki komentar povodom semeringa?
Tehnicki je radjen u Njemackoj, i bas sve detaljno gledaju…
 

sir.Oliver

Well-known member
semering ako pušta ( suzi ) jednostavno zamjeni ... to se ne da popraviti , već samo zamena rešava problem suzenja . a što se ručne tiče , imam par pitanja ... kolikop su debele pločice ? debljina diskova ? koliko često koristiš ručnu ?
probaj još jedan " trik " .... na parkingu stisni nožnu koliko god možeš .... i onda povuci ručnu koliko ide .... pusti nožnu , spusti ručnu ... i probaj polako brojati koliko ima zuba ( meni je ovo pomoglo ... )... ručnu ( ako može ) možeš i dotezati , ali pazi da ostane dovoljno " lufta " ... da ti ne dodiruju pločice disk , grejat će se u vožnji i pregoreti ..... još više će se smanjiti kočenje .....
 
Na vrh