C4 Puretech 130 eat8 Shine by La Marche

La Marche

Iskreni optimist
He, tek 100 km prošao...
Ovjes je udoban, mjenjač radi neprimjetno. Jasno, uvijek ima "ali"...

Za razliku od C5, start/stop se pokreće nakon pauze anlaserom pa, kad je motor u mirovanju i kad treba ponovo krenuti pa se pusti kočnica, treba oko pola sekunde da se motor pokrene, a auto u tom času ništa ne drži na mjestu.
Kao posljedica, na uzbrdici, auto u tom vremenu od otpuštanja kočnice do pokretanja otklizi desetak cm unatrag. To mi je ozbiljan propust, pogotovo po skliskom bi to moglo biti ozbiljan problem. Morat ću naći neko rješenje.

Prvom prilikom, već danas možda, probat ću naći neku mirnu uzbrdicu, isključiti s/s i vidjeti drži li. Ako ne, pomagati se ručnom, nema treće. Kako god, velik propust.

Našao sam o tome ranije na nekom engleskom forumu i sve se nadao da je to poboljšano. Nije.
 

Cutac

Prèkaroš
Ima električnu ručnu? Robot ili pravi automatik?
Inače, samo napomena, start u start stop sistemu odrađuje alternator. Osim ako je Citroen stvarno pravi biser sa novim C4.
 

La Marche

Iskreni optimist
EAT8. Ne znam koja je to vrsta mjenjača.
Električna ručna.
Ako se čuje injinjinjinji, onda je anlaser, ili?
Ako dobro shvaćam, C5 je imao alternator kao pokretač u start/stop, ali moja znanja o motorima i mjenjačima nemaju update još od osamdesetih.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Robot ili pravi automatik?
EAT8 je pravi automatik.

Inače, samo napomena, start u start stop sistemu odrađuje alternator. Osim ako je Citroen stvarno pravi biser sa novim C4.
Da, trebao bi biti odrađen preko alternatora.

Za razliku od C5, start/stop se pokreće nakon pauze anlaserom pa, kad je motor u mirovanju i kad treba ponovo krenuti pa se pusti kočnica, treba oko pola sekunde da se motor pokrene, a auto u tom času ništa ne drži na mjestu.
Kao posljedica, na uzbrdici, auto u tom vremenu od otpuštanja kočnice do pokretanja otklizi desetak cm unatrag. To mi je ozbiljan propust, pogotovo po skliskom bi to moglo biti ozbiljan problem. Morat ću naći neko rješenje.
Kod ženinog Scenica start-stop se aktivira pritiskom na kvačilo. Možda se može u dijagnostici namjestiti da se parkirna uključuje kada i s/s ugasi auto. Ali zamisli što se mora događati sa tom parkirnom za vrijeme stani-kreni vožnje...

Ili isključiti s/s. Ja nisam primjetio neke ogromne razlike u potrošnji. Fora je ta tišina dok stojiš, ali ovako u praksi izgleda da je više problema nego koristi.
 

La Marche

Iskreni optimist
Hvala, no ipak... Još mi je prerano razmišljati o isključenju bilo čega.
Za sad uživam u ovom autu, napokon, potrefio mi se pravi Citroen, mekan i ugodan iznutra, ne baš poseban ali ipak dovoljno zanimljiv izvana, s ponekim upitnikom (kao taj s/s - hill holder odnos).
Kao neki današnji GS, recimo, što se za C4II nije moglo reći, bio je dobar, ali nit' je smrdio, nit' je mirišao. Ovaj i miriši i smrdi, kako bi, po meni, Citroeni i trebali.
Sve živo dijeli s ostalim Stellantisovcima, a ipak je svoj. I to treba znati napraviti.
Baš gledam ... izgleda da su dobar posao napravili s tim C4 i 308...
https://carsalesbase.com/europe-compact-cars-2022-h1/u ovoj čudnoj automobilskoj situaciji, svima u prvom polugodištu padala prodaja u odnosu na prošlu godinu, Octavia čak dvostruko manje nego lani u tom razdoblju, C4 i 308 imaju lijep porast u odnosu na lani.
Osim njih, jedini porast imali su Hyundai i KIA.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Da, ima opciju isključivanja jednokratno za tu vožnju.
Ali krivo shvaćeno... ne bih ja isključivao s/s trajno, ni slučajno.
Osim što volim i vjerujem u to isključivanje, čest nedostatak aktivacije mi je na C5 bio znak da treba provjeriti akumulator, a vjerojatno će i ovdje biti tako.

Mjenjač... puno je u radu bolji od eat6. Neprimjetan je i gore i dolje. Eat 6 nije bio neprimjetan. Radio je dobro, ali nije bio neprimjetan.

Sad me slatke brige muče, već je 9.mjesec... još dva mjeseca... zimske, cjelogodišnje? Drugi par felgi ipak ne bismo kupovali. Mijenjati ili stalno iste, pitanje je sad. Sve sam probao kombinacije do sada, znam i dobre i loše strane, jednostavno ću morati odlučiti.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Hm, opasan si ti tip.
Već drugi put u tri mjeseca stiže od tebe praktičan i pametan savjet.
Hvala. To bi moglo biti dobro rješenje.
 

La Marche

Iskreni optimist
Pet stvari:
1. Ovjes. Po gradu i većim neravninama odličan. Dugog hoda, samo u relativnoj tišini proguta i veće neravnine.
Po autocesti... ni sjena hidroaktivnom. Običan, kao svi drugi auti.
Kakav je u bržoj vožnji, vjerujem da nikad neću doznati. Sve na ovom autu je toliko "nesportski" konstruirano i izvedeno, da sigurno neću imati volje s tim i pokušati bilo kakvu bržu vožnju.
Relativno nizak potreban tlak u gumama me malo iznenadio. 2.1, 2.2 pa tamo do 2.4 kad je opterećen. Nekako sam radi histerije s potrošnjama očekivao bar 2.5 do 3...
2. Hill holder. Postoji i radi, ali treba biti najmanje 3% nagiba da bi se aktivirao. U tom je bila stvar.
3. Potrošnja. Desno od mjenjača je prekidač. Gradom, u položaju Normal, potrošnja kao C5, ili nijansu veća. U Ecco, primjetno manja snaga, što u gradu ne igra nikakvu ulogu, ali bogme i potrošnja bitno manja. Treći položaj Sport, iz gore navedenog razloga nisam isprobao. Ni neću.
4. Svjetla. Ukratko - Odlična. Xenoni sa C5 su bili bitno slabiji od ovih, a ovi se još i sami krate i produžuju. Ali, ne niveliraju se sami pa ću se toga morati sjetiti kad natrpam auto.
5. Aplikacija MyCitroen. Zanimljivo. Kad u 3 ujutro ne možeš spavati, detaljna analiza svih obavljenih vožnji sigurno uspava.
Pa evo tako, upravo sam očitao da je auto otkad postoji prošao 3139 km, uz prosječnih 7,1 l/100, da sam na pola tanka i da imam još za 310 km.
Otkad ga imamo mi, napravili smo 61 vožnju, prošli 305 km, te za to potrošili 11sati i 54 minute, uz 7,2 l/100 i spiskali goriva za 253 kn. Tako možete očitati svaku od spomenute 61 vožnje...
Štreberi svih zemalja, aplikacija za vas. Mislio sam da se ubrajam u takve, ali ovo je i meni previše.
P.S. sorry, nekoliko puta sam dorađivao post, kad sam se čega još sjetio.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Napokon lijep dan, slobodno popodne, ljepša polovica i ja tankirali, pokupili prijateljicu s ružnijom polovicom i napravili 200 km popodnevni izlet po HR i SI s pauzom za ručak.

Udobno, zaista vrlo udobno, što je, je. Osim sjedala koja ne bi držala bočno po zavojima ni da se zalijepimo za njih.

Tiho, zaista vrlo tiho, mjenjač drži motor na dizlaškim okretajima, a javi se trocilindričnim RRRRRRRRR tek kod preticanja. Pao mi na pamet blog u kojem piše da je zvuk najbolja stvar ovog motora, jer zna zvučati kao prigušeni Mustangov V8. Besmislica, ali uz puno mašte i dobre volje nekih sličnosti skoro da i ima. Mene i dalje više sjeća Laverdina 3 cilindra.

Ekonomično, zaista vrlo ekonomično. 5,2/100 za trećinu autocestom i ostatak običnim cestama s 4 osobe ne bi ni za dizlaša bilo tako loše.

Pravi Citroen! Jučer popodne nešto sam namještao po generalnim postavkama klime pa je poblesavio i do kraja dana bjesomučno maksimalno grijao što god mu napravio, što me, moram priznati, izbezumilo i prva misao... kog vraga ipak nismo uzeli Hondu... Nakon prospavane noći, sve radi kao da ništa nije bilo. Tlf konzultacija, nepoznata greška, vozi dalje i prati što će biti. Kakva Honda, vrag ti Hondu. To je za papke.
Ovo je auto za mene.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ulje? Nisam još razmišljao o tome, vjerujem kao i do sada, na pola intervala bih mijenjao ulje, osim ako mi serviser preporuči drukčije. Mislim da je 20.000 interval, znači, svakih 10.000.

Čitao sam neke preporuke da se kanalni remen promijeni preventivno svakih 40.000, a zupčasti na 100.000 pa ću i to provjeriti.

Za sada uživamo u novome.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
4. Svjetla. Ukratko - Odlična. Xenoni sa C5 su bili bitno slabiji od ovih, a ovi se još i sami krate i produžuju. Ali, ne niveliraju se sami pa ću se toga morati sjetiti kad natrpam auto.
Kod C5 se ne niveliraju svjetla već se nivelira auto... :ROFLMAO:
 
Na vrh