C5 X7 2.0 hdi 120kw čišćenje EGR-a

Aleksic

Member
Pozdrav, vozim C5 X7 2010. godište sa 2.0 hdi 120kw. Naumio sam u kucnoj varijanti skinuti i očistiti EGR ventil obzirom da nisam baš stroji laik za mehaniku nadam se da bih mogao uspjeti. Ono što me malo buni jeste to što EGR na ovom motoru nije isti kao na onom od 104kw a samo za njega sam uspio naći tutorial na netu.
EGR je kao sa slike:

s-l300.jpg

Zanima me da li je neko već skidao ovaj EGR, ima li tu nekakavih posebnih caka? Da li je moguće skinuti samo ovaj dio mehanicki a da sace ostane na motoru, da li je neophodno ispustati rashlandu tečnost itd? Malo je počeo trzati i pokazivati simprome zapušenog EGR-a po svim pretpostavkama nikad nije ni čišćen ni mijenjan za svojih 270k (a možda i više, nikad se ne zna :-D )
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Nije zgoreg očistiti, al trzanje može uzrokovati dosta stvari, valjalo bi ga spojit na diagnostiku i očitat parametre rada motora dok trza! Meni je variro pritisak goriva i do regulatora je! Egr mi radi dobro, dizne su dobre, senzor visokog pritiska ispravan, pumpa, filter... ima toga 😀
 

Aleksic

Member
ma znam da kod dizela masu stvari zna praviti sitine problemčiće. Nego mi se ne da ubjedivati po servisu znas kakvi su oni čim udješ odmah kreće demagogija kao da sam malouman "ko ti je ovo radio" , "ovaj motor ima boljku" , "otišao mu šaraf što drži SVE" i te priče. na kraju ti očiste EGR i naplate kao da su radili ne znam šta. Kontam da tu intervenciju mogu sam izvesti obzirom da imam alata pa ako se ne popravi stanje uvijek mogu kod njih... ali me malo buni sama procedura jer je drugaciji od ovog od 104kw a ne bih baš da ulijećem u nešto dok ne provjerim kako ide :)
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Vidiš ja sam išao majstoru da mi očisti egr jer sam bio uvjeren da je donjeg 😀 ...reko da se ne mučiš!
Kod mene je ovaj 103kw, u svakom slučaju, sretno i javi rezultate
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Ja sam na Scenic 1 cistio na scakih 6 meseci. Doduse, pristup mu je bio vrlo jednostavan. Izvacio se ceo,i cistio sam samo mehanicki deo u benzinu. Na ovom 2.0hdi ni ne znam gde je :D
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Vidiš ja sam išao majstoru da mi očisti egr jer sam bio uvjeren da je donjeg 😀 ...reko da se ne mučiš!
Kod mene je ovaj 103kw, u svakom slučaju, sretno i javi rezultate
Ono što sam ja iskusio, posredno, gledajući svog starog kako čisti EGR, češće nego tepih pred vratima, je taj da to u principu samo zamagli problem na par mjeseci, pa opet error, briši kodove, briši greške. Koliko sam shvatio, od temperature izgori elektornika i moš se ****t. Na kraju ideš po novi. ;)
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Ja sam na prethodnom promenio 2, isto toliko protokomera. U drugom slucaju je bio kratak spoj,i problem bi se resio za 0,5eur. Koliko kosta izolir traka kojom sam naknadno gole zice pokrio.
 

Aleksic

Member
Da odgovorim svima, diagnostiku nemam neku specijalnu, poslužim se sa HH OBD II bluetooth u kombinaciji sa Torque i FAP lite, kupio sam licenciranu. Ne pale se meni nikakvi errori nego imam visak vremena i nije mi mrsko isprljati ruke... a čišćenje ERG-a je uvijek poželjno čisto sumnjam da nema naslaga čađi na sebi. Znači čista preventiva i skraćivanje vremena dok traje ova šugava situacija sa "covidom"
Hvala lijepo, upravo ovo mi je trebalo.
 

Cutac

Prèkaroš
Skineš klemu, vratiš kako je bilo i vratiš klemu i dijagnostika tu ne bi trebala raditi problem.
Sve što je zašarafljeno se može i odšarafiti, ma što softver mislio o tome :)
 

Milosh

Test
Skineš klemu, vratiš kako je bilo i vratiš klemu i dijagnostika tu ne bi trebala raditi problem.
Sve što je zašarafljeno se može i odšarafiti, ma što softver mislio o tome :)
To ti misliš. Za skidanje takvih stvari (i generalno bilo kakvih varijabilnih ventila) često je obavezna dijagnostika. Problem je u položaju jer je nemoguće taj ventil vratiti tačno u položaj u kom je bio prije remonta, a to onda zezne sve. Zato se mora dijagnostikom ECU reći da je ventil diran da on resetuje položaj.
 

Cutac

Prèkaroš
Svaki iole bolje napisan ECU bi trebao sve takve stvari staviti u defaultni polozaj po odlasku u standby.
Pogotovo banalne stvari poput EGR-a.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Na Scenic 1 sam cistio dosta puta, nikad mi dijagnostika nije trebala. Mislim,auto je ugasen,polozaj EGR je takav kakav je kad je ugasen. Kad bih ga vratio,.dao bih kontakt i upalio auto da malo radi u leru.
 

Milosh

Test
Svaki iole bolje napisan ECU bi trebao sve takve stvari staviti u defaultni polozaj po odlasku u standby.
Pogotovo banalne stvari poput EGR-a.
Da, ni BSI ne bi trebao boot proceduru kao nuklearka da je neko razmišljao dok ga je pravio. Možemo pričati do sutra kako bi trebalo biti, ali realnost je da je tako kako sam napisao. A ajde da pomenemo još banalniju stvar, zašto je nakon zamjene običnog senzora (npr. lambda, senzor položaja bregaste) potrebno njegovo "usvajanje" (mislim da je eng. adaptation) da bi radio kako treba? Gluposti, ali tako je.
 
Na vrh