Čišćenje dizni kad same protjeraju nakon aditiva?

NikolaZ

New member
Pozdrav ljudi
Tek sam se učlanio ovdje od prije 10-ak dana imam citroen c3 1.4i 2002
Znači do predzadnjeg sipanja ( bezolovno 95) radio je kao sat, a onda počeo da začepljava diznu, usuo sam aditiv i dopunio rezervoar benzinom od 98 oktana (navodnih) i evo dan dva ide po pola sata - sat normalno i onda opet začepi, nekad odmah s malo jačim gasom to izbaci i opet radi savršeno, al zadnja dva puta sam po 30 km morao vozit punim gasom maltene dok ga izbaci. Dok je još trokirao sam ga odveo na dijagnostiku i kompjuter je pokazao začepljenje 4 dizne, e sad moje pitanje je: budući da je auto malo posle dijagnostike pročistilo opet i evo oko sat vremena sam ga vozio i sporo i brzo i i dalje radi kako treba, da li da ipak idem da tim ultrazvukom isčiste dizne ili nema svrhe ako se ona sama otčepila, oko 50e je ovdje skidanje i čišćenje ( U Podgorici) al logikom laičkom razmišljam zadržava li se prljavštine u diznama i kad rade normalno i ima li ih svrhe čistit ako je sama izbacila to što je kočilo?? Auto će vozit djevojka mi, početnik pa bih da joj bude okej jer se ne snalazi baš s autom koje se gasi u ler.
Nadam se da ćete protumačit ovo moje s' brda s' dola pisanje i da će neko iskusniji od mene naći koji trenutak da mi odgovori i pomogne. Hvala unaprijed
Veliki pozdrav iz Podgorice

Evo da dodam samo vozio sam sad još 50km i dalje radi odlično nije nijednom zatrokirao, može li biti da mu je aditiv pokrenuo neku prljavštinu pa da je sad izašla iz sistema ili da čistim dizne za dalje? Hvala puno
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
dizne su poznat problem na 1,4i,
neispravne je najbolje zamjeniti (70€/kom).
na mojem su dvije mijenio na 80, a druge dvije na 105 000.
 

NikolaZ

New member
Mislite li možda da je moglo zbog aditiva začepit pa da ga je proguralo sad, ili dizna može da bude neispravna i kad radi po malo. Sad sam ga opet vozio 50 kilometara otvorenog i malo kroz grad, usporavao pa punim gasom i nije zaštekala nijednom, a kad sam usuo aditiv baš je učestalo bilo svake par minuta je zapinjala pa proradi pod gasom pa opet, nekad na kratko nekad i po 5,6 minuta vožnje dok probije, pa nešto razmišljam eto dodah i gore da nije aditiv pokupio tu prljavštinu pa je izbacio sad? Poći ću ujutro svakako da ga opet zakače na kompjuter pa ako pokaže istu diznu vidjeću šta je bolje, da mijenjam jednu il da pročiste sve. Hvala u svakom slučaju
 

tomica0308

Well-known member
izvadit rampu s diznama van, stavit ispod njih karton neki i nekome daj da vergla i vidit ces koja kako baca po kartonu. Naravno ak se hoces za:cenzura::cenzura::cenzura:avat :grin:
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Kao sto Dalibor rece, neispravne dizne je najbolje promijeniti, sad zasad vozi tako dok radi, ali ako opet krene trokirat zamjena.
 

NikolaZ

New member
Fora je što je kod nas u CG gorivo preloše, pa su začepljene dizne svakodnevnica i onda majstori preporučuju ta čišćenja jer bi ljudi svako malo kad naleti loša tura po pumpama mijenjali dizne. Neko progura aditivom, neko produvava na kompresor, neko ultrazvučnim tim čudima a vjerujem neko i mijenja. Nadam se da će me zaobići ovo zadnje makar još neko vrijeme jer smo ga tek kupili a vodio sam ga kod majstora svih redom od električara do lakirera i bukvalno manu mu nisu našli, čude se i oni i ja koliko je očuvan i ispravan do svake sitnice. Neko ga je baš održavao žešće tolike godine, al mu evo 10 dana u Crnu Goru teže pade nego 15 godina po zapadu :hm:
Hvala vam ljudi na savjetima, živjeli
 

DS9

Active member
U vezi primene aditiva u cilju preventivnog i ****tivnog čišćenja dizni - već smo naveli da je PSA (tj. Citroen i Peugeot) svojim kataloškim oznakama predvidela namensko sredstvo, pa ovo naglašavam čisto da se zna da među raznim aditivima za gorivo postoji tačno ono koje je potrpisano od strane Citroena.

Za benzince - pretposlednja slika u mom odgovoru sledeće teme, odnosno Unik+ Essence

http://www.citroenforum.hr/130382-post20.html
 

ZlatkoC4

Well-known member
majstori preporučuju ta čišćenja
Kod starijih i ne čišćenih dizni će ti također vrsni majstori reći da ovakvim postupkom možeš napraviti više štete nego koristi. kod motora koji su napravili dosta km cca 100tkm i više se preporuča skidanje i čišćenje ili zamjena. a kod auta s manje km cca 60tkm može se ići sa aditivima.
u svakom slučaju ovisno od km koje imaš vozi dok ne osjetiš ponovno bilo kakvo trzanje problem i onda najjeftinije ti je promijeniti dizne i miran si.
 

Dalibor

Dado Tornado
ne radi se kod C3 o zaprljanju i nečistoćama u gorivu,
injektori imaju rupicu (na slici) kroz koju ulazi vlaga i posebno tekućina za pranje šajbe.

ne mora značiti da je to greška i kod NikoleZ, ali vjerojatnost je po meni 83%.

 

NikolaZ

New member
Evo je opet danas počeo. Èim izadjem na otvoreni put i četvrtom minut dva odvozim on otčepi i radi super, kad krenem po gradu semafor dva opet zapne. Evo sam zakazao za sjutra to ultrazvučno čišćenje da probamo pa ako se nastavi da zamjenim bar tu četvrtu što pokazuje dijagnostika. Ovo za vlagu i vodu od stakala sam baš danas na internet pročitao isto pomenuo neko u tekstu, znate li možda može li se kako izolovat to da ne dolazi u dodir toliko? Sad razmišljam negdje je taman krenulo kad smo isprobavali prskalice, al smo tad i usuli i gorivo pa sam s tim povezao. Ujutro će ih očistit uglavnom sve četiri pa se nadam da će bit okej bar neko vrijeme. Mene samo plaši malo ovako laički kad promislim ako je prljavština iz rezervoara hoće li nastavit da začepljava i posle čišćenja, tj. da li se u diznama zadrži tog smeća i kad auto radi normalno pa ih svaka trun nanovo začepi ili kad proradi znači da su izbacile to što je smetalo i da možda treba čistit rezervoar. Zaboravio sam da napišem ranije da je auto ležalo na placu za prodaju par mjeseci pa je možda i to uticalo na sve, mada je prvih par dana radio glatko skroz.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Prijatelju ako ne uspije ciscenje javi se u pm, kod mene u njemackoj 38,69 eura valeo dizna komad mogu ti postom poslat, a za necistocu iz spremnika ne brini, mjenjaj filter goriva redovno i tjeraj. Isto tako ako netko nade neki dio da je dosta jeftiniji ovdje kod mene nek se slobodno javi mogu poslat postom bez problema.
 
Posljednje uređivanje:

NikolaZ

New member
Hvala puno. Ja evo ne znam, ne smijem se pohvalit jer kad god se obradujem ono opet krene, al danas kad sam potrošio rezervoar goriva u koji sam sipao aditiv dosuo sam skoro do vrha onog 98 i auto više ni štucnulo nije, bio sam na otvorenom do mora dole 60-ak km i nazad i par krugova po gradu i radi savršeno. Što mislite je li moguće da sam ga aditivom pokrenuo pa dok je sve to istjeralo van da je zapinjalo? Al je stvarno stotine kilometara vožen s aditivom i sve je više čepio što je manje goriva ostajalo. Od kad usuh novo niti jednom. Probaću još ujutro samo gradskom jedno sat vožnje dako je ovaj put završilo s tim. Ne mogu nigdje da nađem info da li aditiv kad se uspe on tjera to što skine napolje kroz dizne ili ga razgradi skroz pa ga sagori normalno kao gorivo. Dako ovo bude to. A za djelove original iz njemačke ako budeš raspoložen i dalje javiću se s velikim zadovoljstvom i za njega i za pasata što vozim, kod nas su tako "dobri" novi djelovi da većinu tražimo po otpadima jer duplo više potraje 20 godina star s otpada nego novi iz kutije navodno original iz prodavnice. Hvala puno svakako!!
 

ZoxPa

Member
Moj model je iz 2003 godine, godinama sam imao problema sa gorivom, promijenio dva injektora, dok mi nisu negdje oko 2009 godine u ovlaštenom servisu nadogradili, tj. ubacili zadnju verziju softvera za cijeli auto. Otada stvarno nemam problema sa gorivom, mada je i u BiH dosta loše gorivo.
 

NikolaZ

New member
Èistili su nam dizne i nije pomoglo. Sad kažu kompjuter pravi neku grešku pa prestane da šalje signal četvrtoj dizni. Preporučil mi nekog elektroničara koji će to napravit navodno. Sad se trokiranje i to dešava dosta rijeđe, po par dana uopšte ne, na kraće relacije dok se ne zagrije dobro auto takođe nikad ne, ponekad kao da je isključi i oslabi gas al se ne gasi nego drži nekako i u ler na jedva 500 obrtaja. Nisam bio u gradu ovih dana pa ću naredne nedelje kod tog elektroničara pa ću napisat iskustvo. Hvala svima na pomoći
 

ZlatkoC4

Well-known member
Èistili su nam dizne i nije pomoglo. Sad kažu kompjuter pravi neku grešku pa prestane da šalje signal četvrtoj dizni.
Tko vam je radio čiščenje dizni i kojim principom čije su dizne(marka) sad kažu računalo? mislim da trebaš naće drugog majstora odnosno servis.
 

Zix

Active member
Kupi novu diznu kao sto ti prijatelji kazu,neka ti urade zamenu pa testiraj auto i onda teraj na dijagnostiku pa ces videti da li je dizna ili je software, koliko si para potrosio na benzin i aditive mogao si kupiti novu diznu...
 

NikolaZ

New member
U ovlašćeni servis u Podgorici ne prodaju uopšte dizne jer kako kažu 80e im je cijena i nikad ih niko nije kupio nego svi kupuju polovne na otpad za 20-ak eura, pa ih više ni ne drže :) Povešću ga sjutra i kod tog elektroničara pa ako ne napravi mijenjat dio. Al ovi u servis su rekli da je dizna kao dizna potpuno ispravna nego da prestane da dobija signal i da su to greške u kompjuteru koje ovaj je li elektroničar otklanja da se ne bi mijenjao komp. Takodje sam vidio ovdje na forumu da pominju ljudi to neko resetovanje BSI i da je to nekima riješilo probleme trokiranja povremenog, nešto sa kontaktom i prozorom i isključivanjem akumulatora i td. Probaću i to ujutro za svaki slučaj prije nego pođem kod tog stručnjaka, koliko shvatih ne može mu odmoći ništa pa ako uspije uspije. Recimo centralna brava je 3 put od kad ga imamo prestala s radom a pošto i uložak od brave ne radi ključ vrti u prazno, uvještio sam se već da ga otvorim sa žičanom vješalicom kroz zadnja vrata, mogao bi ih krast kako sam brz postao za minut ga otvorim :) A onda odradim onaj reset s držanjem dugmeta pri kontaktu itd koji sam isto ovdje naučio i ona proradi. Pa bog zna možda i ovo sa BSI upali, meni je to sve presmiješno, čitav život vozim Njemce dizele, pa mi ova resetovanja ko video igricu da popravljam al eto ponešto upali ipak. Javiću jesam li što riješio svakako možda nekom bude valjalo ako se slično desi

Èistili su ih u tim ultrazvučnim kadama, marku dizni ne znam, nije ovlašćeni servis nego rade sva vozila, al su navodno među par najboljih u CG i ogroman servis imaju sa 50 radnika, znači nisu neki indijanci s malom garažicom kakvih su 90% kod nas. Al to naravno ovdje ništa ne znači, ti ljudi ne umiju internet iskoristit, najboljem na glasu električaru u gradu sam ja pokazao resetovanje centralne brave koji sam ovdje vidio i još par nekih detalja čovjek se zabezeknuo, pita me koliko plaćam da pristupim tim savjetima na internet :confused: Inače su slali kod ključara koji su vjerovatno isti reset odradjivali ljudima a naplaćuju kao reprogramiranje centralne skoro 100e. Pa šta dalje da vam pričam o stručnjacima ovdje. Većinu stvari sam na ostala kola ja sam sredjivao pošto me majstori krenu šetat od jednog do drugog, ili po netu pronadjem rješenja pa odem i kažem im tačno šta da mi urade, jer su skoro svi jednostavno pogađači kvarova, kaže ti zamjeni ovo pa ako ne prestane dodji opet da zamjenimo sledeće, pa nekad ubodu posle par nekad promjeniš pola auta džabe dok ne pogode pravi kvar zapravo...i tako. Evo ću probat ujutro još taj reset BSI što pročitah ovdje da možda upali, pa povest kod tog kompjuteraša, ako on ne napravi vidjeću šta da radim. Nešto me tješi da se zbilja sve rjeđe dešava, ranije je čim se zagrije auto kretalo sad jednom u par dana i odma se popravi posle par minuta vožnje. Takođe sam zaboravio da pomenem možda a možda ima neke veze, sve je počelo od kad su mi odradili mali servis. Al isti taj dan sam i usuo gorivo na ozloglašenu pumpu i sve se pogodilo pa ne znam je li sve slučajnost ili je nešto od toga povezano, jbg benzinci još Francuzi su mi baš Španska sela. Oduvijek velike njemačke dizele vozimo u familiji. Al evo čitam svaki dan po netu i učim pa ćemo savladat nekako i to žgebče od Citroena :D
 

ZlatkoC4

Well-known member
Èistili su ih u tim ultrazvučnim kadama, marku dizni ne znam,
Èuj ako je poznati servis za dizne i bosch pumpe onda su vjerojatno u pravu kad kažu da su dizne ispravne. Poslje reseta Bsi ako se stanje ne popravi neka ti netko pogleda omjer mješanja gorivo-zrak.

Očito nemate tu sreće sa servisima treba će još vremena dok se sjete da se treba koji put i educirati :grin:
 

NikolaZ

New member
Samo da javim ako neko nekad otvori ovu temu opet, bili ste u pravu na kraju nikakvi kompjuteri i baklači posle 5 majstora i tog elektroničara tek poslednji se sjetio da zamijeni mjesto dviju dizni i vidio da ova jedna od njih koja je bila četvrta prekida s radom, kupio novu stavio i od tad radi ko sat evo godinu skoro. jurca cura s njim po gradu, osim što troši malo više od očekivanog po gradu autić je super skroz.
hvala svima još jednom i pozdrav veliki zakašnjeli
Živjeli
 
Na vrh