Novi akumulator za stop'n'go

Charlie S

New member
Pozdrav, kolega moj sa posla prije mjesec dana kupio polovan Citroen C4 2011.g. 1.6HDI sa brdo opreme. Auto je stvarno fantazija. U njega je Automatik sa funkcijom StopnGo.
Već par dana polako je počeo zezati akumulator, da bi u ovlaštenom servisu dali ponudu za novi preko 200€. Ipak se odlučio za Varta (namijenjen za StopnGo) koji je platio 120€.

Par pitanja za stručnjake...

Ne radi mu StopnGo - Nije ni prije radio, ali su u servisu rekli da se ugasio zbog pada napona. Jeli on sada to mora negdje uključiti ili što? Ima neku oznaku Eco i ona se pali kada zaustavlja auto, na semaforu ili parkiralištu.

U servisu su mu kazali da neće valjati ako stavi bilo koji akumulator osim originalnog? Meni je to izvan svake logike... Molim komentar..

Sada je njemu malo i neugodno otići u servis da provjeri za taj StopnGo, da mu ne kažu "rekli smo ti"...

Hvala.
 

vborovic

C5 modifikator
Ne postoji "originalan akumulator", postoji samo prva ugradnja ili preporuka proizvođača ... jedino bi trebalo provjeriti da li je novi identičan starome (kapacitet, S&G kompatibilnost i sl.), ako nije, onda je do toga ... sam S&G sustav, bez obzira na auto, nije baš stabilan ... ja na poslu imam Škodu Octaviju sa istim sustavom, u 10 vožnji (kratkih ili duljih), taj sustav će se upaliti (odnosno, isključiti će auto npr. na semaforu u leru) u max. 3 vožnje (toplo/hladno, nema razlike), a akumulator je star 1 godinu ... to je jedna od najgluplih stavri koji je auto-industrija mogla osmisliti za umjetno smanjivanje CO2 emisija i "kao", smanjenje potrošnje goriva ...
 

Charlie S

New member
Ne postoji "originalan akumulator", postoji samo prva ugradnja ili preporuka proizvođača ... jedino bi trebalo provjeriti da li je novi identičan starome (kapacitet, S&G kompatibilnost i sl.), ako nije, onda je do toga ...
Da u pravu si.. Nema Citroen svoj proizvod nego surađuje sa nekim (ne znam s kojim) proizvođačem.

Mislim da je novi akumulator po sprecifikacijama identičan starom. Dok je kupovao, i radio zamjenu, prodavač je uzeo po njegovim spec. i još mu kazao ako ne bude OK da ga slobodno može vratiti.

Znači po tvom mišljenju Varta je OK, ako se ispostavi da specifikacije odgovaraju starom akumulatoru? Tako nešto i ja mislim.

S&G dakle nije sustav bez svojih mušica. Javit ću mu to, i reći da zadrži Varta aku...

U međuvremenu ako ima još netko nešto da napiše slobodno. Vidim da svakako nema teme S&G + zamjena acu, pa onda može i ova poslužiti za ubuduće..
 

vborovic

C5 modifikator
Varta je u vrhu ponude automobilskih akumulatora, iako ja preferiram Bosch ... mozda stavit auto na dijagnostiku pa vidjeti što kaže S&G sustav, obaviti testiranje i pogledati parametre rada ... nisam siguran dal postoji neka reinicijalizacija tog sustava nakon promjene akumulatora
 

Cutac

Prèkaroš
Jesi siguran da ne radi zbog akumulatora?
Puno je parametara koji moraju biti zadovoljeni da bi S&S radio. Temperatura motora, temperatura vanjskog zraka, temperatura kabine, neće ti raditi ako ti je uključeno odmrzavanje i sl.

Znam da na A3 ne radi na niskim temperaturama(kakve su sada), možda je do toga.
 

Charlie S

New member
2 Cutac, pa moze biti svasta, zato i pitam. Nisam nikada vozio Citroen, a taj iz price nije moj. Kolegin je, pa me priupitao ako znam nesto o tome...
Temperature jesu niske (7-15C) pa moze biti i to razlog. Njemu su prije zamjene akumulatora kazali da je do njega... Nakon zamjene nije isao u servis. Ja sam mu danas rekao da svakako ode, pa javim ako bude nekih novosti..
 

hahehihoh

New member
Ja imam C4 sa stop&start sistemom i moram da ti kažen da se pali stalno, osim kad je motor hladan i kad radi klima na jakoj moći. Radi i na minus temperaturama
Eco ne radi:
- kad su neka vrata otvorena
- ako vozač nije privezan
- kod hladnog motora
- kad je temperatura u vozilu preniska/previsoka
 

La Marche

Iskreni optimist
Na C4 ga nisam imao, na C5 se i sad kad je hladno stalno aktivira, osim u prvih minutu nakon paljenja, obično samo prvi put kad stanem, tada se ne aktivira, kasnije stalno radi. Jedino još neko kraće vrijeme se uključuje motor nakon 30 sec stajanja, a onda još neko vrijeme (no ne više od dva-tri km) se motor uključuje nakon 60 sec stajanja.
A meni se sistem jako sviđa. Ne znam zašto je toliko ljudi protiv njega.
Zna mi se dogoditi da dnevno ukupno i preko pola sata bude ugašen. Pa nije to baš tako beznačajno.
Kamo sreće da na svakom raskrižju svi auti u stajanju zašute i prestanu izbacivati otrove. A pogotovo kad bi to imali i dostavni kamioni...
 

Doomsday

U prolazu...
Ma da i ne trpi, brate, iritantno... :mad:

U automatic kad si nešto po gradu, pješaci, stani-kreni, a on se pali-gasi, za popizdit... Pa traži di je botun za ugasit ga... Samo problemi... :hm:

A ako mehanički mjenjač voziš školski, semafor ionako čekaš u prvoj, pa niti ne može radit skoro nikad... :grin:

P.S. ko hoće takvu šemu, Toyota klasični hibrid, brate moj, milina... :D
 

La Marche

Iskreni optimist
Hvala, probao sam toyota hibrid, to nije nikakav auto, a za kratke vožnje uopće nije ekonomičan, o tome sam već pisao na ovom forumu, pa ne bih ponovo. Na autocesti troši kod iste brzine više nego moj C5, a o udobnosti, brzini, upravljivosti... neću ni pričati.

Iritantan... tebi da, meni ne. Jako mi odgovara apsolutna tišina u autu dok stojim. Stani-kreni vožnje možeš uz vrlo malo vježbe naučiti kako voziti da se ne pali i gasi stalno, ili, ako baš hoćeš, u takvim trenucima isključiš sistem tih nekoliko minuta, dok prođeš to vršno prometno opterećenje.
Meni su iritantnije stotine automobila koje u zastojima drndaju i truju sve oko sebe.

A to što mehanika trpi - valjda trpi, nemam pojma. Ali se auti radi toga ne kvare više nego prije, bar ja nigdje nisam ni čuo ni pročitao. Svi mehaničari koje sam pitao su rekli da im se to ne sviđa, ali ni jedan nije rekao da bi se auti radi toga više kvarili. Znači da je netko ipak izračunao i konstruirao kako bi to trebalo raditi.

A ovaj moj me baš danas nakon vrlo hladne noći odlučio demantirati i priv put se ugasio nešto kasnije nego što sam malo prije napisao.

Ali zbilja sam sad već opasno off topic.
 

hahehihoh

New member
S&s sitem napravljen je za velike gradove. Kad si u velikom gradu kao sto je Pariz, Zürich itd., tad vidis prednost tog sistema. Meni u Zürichu ponekad bude po pola sata ugasen. Stalno stojis u koloni. Tako je u gradovima.

Kod nas takvih gradova nema pa ne vidimo prednosti tih sistema.
 

Doomsday

U prolazu...
Sorry, definitivno smo u OT, ali moram samo još ovo reć... O ukusima se ne raspravlja, itd. pa tako ja ne bi ima ništa protiv S&S, samo da su ostavili mogućnost korisniku da odluči želi li ga koristiti stalno, privremeno onesposobiti na dugmić, ili POTPUNO I ZA STALNO onesposobiti kroz user menije... :thinking:

Ali ne, taj susatv MORA biti uključen, ili moraš kroz servisne menije ili fizički isključivati pod haubom S&S sustav ukoliko ga uopće ne želiš i ne trebaš... :mad:
 

La Marche

Iskreni optimist
Pa dok je auto ugašen ne troši gorivo, zar ne?
Tjedno mi je zbrojeno auto ukupno ugašen barem 3 sata. To je ukupno barem 1,5 litra tjedno manje potrošeno, zar ne?
Ako da...
To je onda najmanje šest litara mjesečno, barem jedan cijeli veliki rezervoar godišnje.

Ne znam kako je ostalima, meni to nije beznačajno.
S tim odem dva puta do Beča i natrag.
Da li bi radije išao u Beč ili drndao u leru pola godine? Ja znam odgovor.

Isto kao što znam i odgovor da možeš umjesto 500 kn na cigarete mjesečno isti iznos uplaćivati u životno osiguranje. Za dvadeset godina, poživiš li toliko, dobit ćeš najmanje 150.000 kn isplate. Od cigareta nećeš dobili ništa, ili možda rak pluća ili grla. Ja bih radije 150.000 kn nego rak.
Ali iskustvo me naučilo da moja logika ne vrijedi većini, iako se meni obično pokaže točna, pa tako valjda ne vrijedi ni moja start-stop računica.
 

mamut

C5
Donator foruma
neznam, ja to drugačije gledam

ja se ježim kad zaboravim stisnut ECO tipku kraj volana da isključim start & stop, pa mi u Zagrebu pali gasi sto puta, uopće na to ne gledam kao da ću uštedit gorivo ili bilo što, samo gledam kakve će štete motor ili ostali dijelovi uključeni u to imat, možda hoće možda neće ja osobno na to gledam tak
 

La Marche

Iskreni optimist
sorry mamute, nemoj se ljutiti, ne zafrkavam te, jednostavno neki put ne mogu odoljeti onom rogatom repatom u sebi:

poslat ću ti razglednicu iz Beča.

:)
 

vborovic

C5 modifikator
Pa dok je auto ugašen ne troši gorivo, zar ne?
Nepobitna istina ... i ono što si ti izračunao kao godišnja ušteda također stoji (jedan rezervoar na godinu) ... ALI ... s obzirom da perpetuum mobile i dalje ne postoji u praksi, zaboravljaš da imaš povećanje troškova na nekoj drugoj strani ... recimo da smo obojica kupili naše aute takvi kakvi jesu nove (radi jednostavijeg izračuna) i vozimo ih 6 godina ... u tom periodu ja trebam kupiti jedan akumulator za 600 kn, a ti 2 akumulatora za 1000 kn ... cijena po komadu ... ti ćeš dati 1200 kn više samo na taj dio priče ... 3 god je nerkakvi max za start/stop akumulator, pogotovo u tvom slučaju gdje očekuješ 40-50 paljenja/gašenja na dan ... e sad, što se samog tog svečanog čina paljenja/gašenja tiče, kod klasičnog auta, upališ ga možda 3-4 puta na dan dok je u prometu ... to je, ovisno o kombinacijama, i do 10x manje naprezanja svaki dan motora (koji je isti u oba auta, razlika je samo u sustavu paljenja) nego što bi mu realno trebalo ... rabljeni motor sa 100 tkm prijeđenih kilometara košta 1500-2000 € ... ajde pogodi koji auto će ga imati veće šanse mijenjati od naša dva ...

Praktični problem s autom koji je na semaforu "mrtav": sporiji si ... 1-2 sekunde, taman da se ne stigneš pomaknuti na vrijeme ako nešto prema tebi ide (imaš takvih prometnih situacija nažalost), ne znaš dal se auto prirodno ugasio (zbog start/stop sustava) ili zbog nekog kvara ... moje mišljenje je, ukoliko imam za auto koji rabljeni košta 15.000 €, onda bome imam i za njegovo održavanje i za skuplje dijelove i za jedan rezervoar goriva viška na kraju godine da dođem do Beča ... ako bi mi ušteda od 100 € u ukupnoj masi redovnih troškova igrala ulogu (u smislu egzistencije), riješio bih se C5 i uzeo C1 ili C0 ...

Start & stop sustav automobili su za sada relativno mladi na našim cestama, i pravi problemi se još nisu ni počeli pokazivati (isto kao što će se za par godina početi pojavljivati problemi i sa Teslom i sličnim električnim autima, ali to je već druga tema)
 

La Marche

Iskreni optimist
Hvala na objašnjenju, rekao sam ja odmah da moja logika ne vrijedi drugima.
Pa da samo nastojim objasniti svoj stav još (i) ovaj put.
1. Auto držim 5 godina i uvijek sam nakon 4 godine morao mijenjati akumulator. Sad ću nakon 3. I opet je samo jedan akumulator. Nekoliko stotina kuna skuplji, nisam provjeravao, pa vjerujem. Slažem se.
2. O vremenu za pokretanje...
Jedna do dvije sekunude? Jesi li ti vidio kako rade novi s&s sistemi? Pa DOSLOVNO motor proradi u manje vremena nego ti treba da premjestiš nogu s kočnice na gas.
3. Ne štedim radi gole egzistencije, nego da si mogu priuštiti više bitnih stvari odrekavši se svakodnevnih nebitnih. Mislim da je to definicija štednje. Drndanje na leru je jedna od tih stvari bez kojih mogu.
4. Perpetuum mobile nema nikakve veze sa s&s problematikom.
5. I ti sustavi nisu baš tako mladi iz moje perspektive, jer auto mijenjam nakon 5 godina, već ih ima dosta starijih od toga.
6. A to da li će se nešto ili se neće pojavljivati za deset godina prepuštam prorocima. Po mojoj logici auto od deset godina i 300.000 km se slobodno može kvariti koliko hoće, taj je već dao svoje.
 
Na vrh