C3 1,4i 2003 "Exclusive" by tacumi

tacumi

New member
Poštovani Forumaši,
Red je da predstavim svoj auto. Uvežen u Srbiju iz Italije. Kupljen prošle godine u krajem Marta (Ožujak, 3.mj) sa proverenih 89000km. Danas je na satu 112.096km . Najgora km za kupovinu ovog auta je od 90-120.000 km jer je na njemu dotrajalo sve što je moglo dotrajati a obično prvi vlasnici do te km ništa bitno ne menjaju. Italijani pogotovo. Ovaj je bio i lagano čuknut od nazad, i ispred z/d točka. Imam osećaj da ga je više unakazio idiot što ga je popravljao nego sam udarac. Ali to se da lako srediti - rođak mi je limar/farbar. Auto je bio poprilično zapušten ali premija za sve ono što se tada nudilo na tržištu do 3000E. Zato je odmah po kupovini menjano: set zupčastog, kanalnog i pumpa za vodu, ulje, filteri, antifriz . Odmah zatim je ugrađen plin (ugradio sam ga samostalno i atestirao). Vrlo brzo nakon početka svakodnevne vožnje se ispostavilo da je loše kvačilo i da menjač zuji/bruji u 1-2-3 st.prenosa. Zamenjen set kvačila i remontovan menjač (ležajevi primarnog vratila i brtve/zaptivači). U garaži (sreca!) pukla prednja desna opruga pa je pre neplanirano odrađen kompletan prednji trap osim amortizera (opruge, stabilizatori, kugle, spone, ležajevi opruga i šolje amortizera). Kako god, malo po malo doveden je u red. Koštao je poprilično (tako mi se zalomilo) ali šta da se radi. Ostaje još da rešim povremeni problem sa ventilatorom hladnjaka i valjda je tu kraj popravkama i početak redovnog održavanja. Motor mu je svetla tačka i svaki dan me ovaj mali benzinac oduševljava svojom jednostavnom konstrukcijom, mirnim radom, zujavim zvukom i elastičnošću dizela. Potrošnja plina je od 6-8 na otvorenom, od 7-10 po gradu. Druge fluide ne troši (ulje menjam na 15000 bez dolivanja i dolijem ponekad vrlo malo destilovane vode). Auto odlično leži na putu bilo da je put sa oštrim zavojima (npr Crna Gora) ili se vozi po lošem autoputu velikom brzinom. Jednom sam na mestu gde prolazim svakodnevno sa svojim autom istom brzinom prešao preko "ležećeg policajca" sa novim službenim Cliom4 - mislio sam da će mi ispasti plombe iz zuba . Znači, odličan odnos udobnosti i stabilnosti...

Auto je u Exclusive paketu i meni se jako dopada oprema koju ima, a narocito mi znaci podešavanje volana po dubini, sedišta po visini, tempomat, elektro-retrovizori i komande radija na volanu. Rekao sam sebi (i ostalim ukućanima) da šta god sledeće budem vozio ovo su "must have". Enterijer je perfektno ocuvan i to je presudilo kada sam ga kupovao. Inače ne volim crn enterijer, pogotovo ne u malom automobilu. Svetao enterijer je zahtevniji za održavanje ali ako se malo vodi računa nema nikakvih teškoća. Nakon ugradnje plina, morao sam kupiti "ćopavac" (mali rezervni tocak) jer njegov 15" ne može da se smesti na dno gepeka. "Æopa" i sve ostale drangulije koje su obavezne u autu stoji ispod desnog dela "Moduboard"-a, kao što se vidi na slici prtljažnika, tako da je za naše potrebe to što je ostalo od gepeka sasvim dovoljno. Najjača strana enterijera za moj pojam mu je obilje korisnih pregrada i pretinaca koji su na dohvat ruke i vrlo upotrebljivi. Voleo bih da su prednja sedišta drugačija, udobnija, ova mi baš nešto ne prijaju. Ili su sedišta malo tvrđa ili sam ja lose "tapaciran" :grin:

Ne dopada mi se relativno veliki radijus okretanja i to mi najviše smeta. Tu smetnju opet ublažava izuzetno efikasan servo i mali broj okretaja volana. Sve drugo je u rangu vrlo prihvatljivog i razumnog. Ako se izuzmu kojekavi virusi i bagovi, zadovoljan sam motorom, potrošnjom i cenom osnovnog održavanja u poredenju sa modelima iz te klase i vrednosti na tržištu polovnjaka. A po udobnosti i opremi nijedan mu nije ni blizu (npr P206, Fabia1, Punto188, CorsaC i slični). Održavam ga samostalno (to mi je struka) i koristeći svog dobrog prijatelja koji ima Pežo-Citroen servis. Ima Lexiju i spec.alate koje mogu da pozajmim od njega kad god mi trebaju. I naravno, kad treba još jedan par ruku, još dva oka ili još jedan s malo mozga - on je uvek tu i to je neprocenjivo :) .

Toliko od mene za ovu priliku.

 

ZlatkoC4

Well-known member
Auto ti izgleda zaista bezprjekorno :stovanje::palacgore: Neka te i dalje dobro služi i nadam se da ču ga vidjeti na nekom od susreta Vinkovci-Bačka Palanka:grin:
pozdrav drug i uživaj u autu.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Pravo dobar c3 :cool::D
boja skoro ko umene :cool:
samo me žalosti da je već sve više benzinca c3 na forumu nego traktora :hm::thinking:
 

tacumi

New member
Auto ti izgleda zaista bezprjekorno Neka te i dalje dobro služi i nadam se da ču ga vidjeti na nekom od susreta Vinkovci-Bačka Palanka
pozdrav drug i uživaj u autu.
Tebi osobito hvala na današnjoj pomoći oko postavljanja slika. Nadam se da će biti prilike da se vidimo i upoznamo na nekom susretu.

boja skoro ko umene
Kažu za tvoju i moju boju da su noćna mora za farbare :)

Hvala svima na komplimentima, I ja Vama želim da vas Vaše mašine lepo i dugo služe .
 

Dalibor

Dado Tornado
remontovan menjač (ležajevi primarnog vratila i brtve/zaptivači)
napiši malo više o tome, što se zamjenilo i je li bilo komplicirano.
šta misliš koji je bio uzrok oštećenja mjenjača?

Znači, odličan odnos udobnosti i stabilnosti...
meni se moj C3 čini pretvrd za neke ceste. posebno kada je cesta sa poprečnim neravninama.
npr. kod betonskih cesta pa kada ima puno onih spojeva preko cijele širine ceste.
čini mi se da C3 postoji više verzija podešenosti vješanja.
nakon redizajna su ga omekanili. vjerojatno je stvar u prekrutoj šangi stabilizatora i nešto sa serijiskim oprugama.

Ako se izuzmu kojekavi virusi i bagovi
kakvi su ti se pojavljivali?
 

tacumi

New member
Zamenjeni su ležaji pod 2 na primarnom vratilu i 16 na sekundarnom:



Ovaj na primarnom je koštao 5EUR i zamenjen očas posla. Onaj drugi nas je malo namučio dok smo došli do njega (radili smo pomenuti drugar i ja kod njega u servisu) i koštao je u prodavnici PSA delova skoro 85EUR. Dva ležaja po ceni seta kvačila. Nije bilo komplikovano jer smo imali alat za svlačenje zupčanika. A vratila se pri sklapanju ne mere i ne podešavaju kao kod nekih drugih menjača. Što se tiče zaptivanja, promenjena je zaptivka(brtva) poklopca sklopa 5-te brzine i promenjen semering na klizaču druk-lagera. Generalno, prost menjač , jeftina izvedba , u skladu sa klasom vozila. Uglavnom, od tada menjač radi skroz OK oko 20000km. Uzrok oštečenja je verovatno bio onaj "jeftiniji" ležaj na primarnom pa je i ovaj "skuplji" na sekundarnom oštećen zbog izlaska vratila iz ose. Dva ležaja na strani 5-te brzine su ispravni. Sve drugo (sinhhroni, čaure, zupčanici) su bili OK.
To je bilo negde početkom 06/2014, tada je zamenjen i set kvačila. Zamajac srećom bio u odličnom stanju.

Skidanje i vraćanje menjača nije ništa komplikovano samo po sebi, jedino što dok se dođe do faze za skidanje i nakon vraćanja ima mnogo posla oko demontaže i montaže drugih delova. A motorski prostor je prilično mali.

Obično ovakve akcije fotografišem ali smo bili toliko prljavi i masni da mi se nije uzimao telefon u ruke.

Bagovi? Ugasim motor, izvadim ključ, zaključam auto a radio svira i dalje i ne može se isključiti ni na taster. Otključam auto, uđem, mogu da menjam stanice, source, volume ali ga ne mogu isključiti. Zatvorim vrata, sačekam malo i kada napajanje pređe u "power off" radio se isključi i sve OK. Zatim, jednom mi se pri isparkiravanju iz garaže auto slučajno ugasio i kada sam ga ponovo upalio, iz zvučnika se stalno čuo isprekidan glasan zvuk nalik na neki alarm. Prestao kad sam stigao na posao, ugasio motor, skinuo i vratio klemu. Pritom, u dijagnostici radija i BSI-ja nije bilo nikakvih zabeleženih grešaka. Treći bag je imala supruga: ugasila motor "i on je počeo da pišti kao lud" dok nije isključila kontakt. Nakon čekanja i ponovnog davanja kontakta pištanje bi odmah počinjalo. Nakon skidanja i vraćanja kleme na akumulatoru -sve OK.

Sve što se može rešiti skidanjem i vraćanjem kleme je bezazleno, zar ne?
Zato ja onu brzu "+" klemu zovem "reset-klema" ;)

EDIT: danas je izgleda "mrnjauknuo" akumulator. Eno ga u garaži na "reanimaciji", dobio je "infuziju" od skoro pola litre destilovane vode pa da vidim hoće li preživeti kad ga "isključim sa aparata"...
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
Otključam auto, uđem, mogu da menjam stanice, source, volume ali ga ne mogu isključiti. Zatvorim vrata, sačekam malo i kada napajanje pređe u "power off" radio se isključi i sve OK.
tako su na mojem radili bivši vlasnici.
kod mene nije bio tvornički radio kao kod tebe,
mislim da nisu znali isključiti radio jer se izlizala OFF oznaka,
kasnie sam otkrio koju tipku treba držati sekund dva duže.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Molim samo naslov ispravit... ovo nije škodino 1.4mpi go*no :D

Poruka Moderatora:
ispravljeno :palac-gore:
 

tacumi

New member
nema te boje koju nemože napraviti dobar lakirer pa makar i nijansu drugačiju
Šta? Pa ovaj moj lakirer je toliko dobar da može da napravi i 4 nijanse različito :)

tako su na mojem radili bivši vlasnici.
kod mene nije bio tvornički radio kao kod tebe,
mislim da nisu znali isključiti radio jer se izlizala OFF oznaka,
kasnie sam otkrio koju tipku treba držati sekund dva duže.
Tvornički se uključuje isključuje davanjem i skidanjem s kontakta, tačnije sa pozicije "ACC" a na taster/tipku kratkim pritiskom.

EDIT: danas je izgleda "mrnjauknuo" akumulator. Eno ga u garaži na "reanimaciji", dobio je "infuziju" od skoro pola litre destilovane vode pa da vidim hoće li preživeti kad ga "isključim sa aparata"...
Motor je juče ujutro najnormalnije upalio, otišao sam kod poznanika par km od mene i ugasio motor. Nakon pola sata kad sam hteo da ga upalim , čim sam okrenuo ključ sve se pogasilo a anlaser se nije ni pokrenuo. Sreća pa je auto bio otključan i imao je struje taman da otvorim gepek i izvadim kablove da bih se prikačio na poznanikov auto i tako sam upalio i došao kući. Odavno me nervira kod C3 što ima samo bravu vozačevih vrata koja se može otključati bez struje.

Otvorio sam poklopac na vrhu i video da samo u 2 ćelije ima elektrolta preko ćelija. Dolio destilovanu u ostale ćelije. Poslednji put kontrolisan nivo pre oko mesec dana i bio je OK. Probao sam par sati da ga dopunim. Nakon skidanja s punjača i merenjem napona video sam da je za manje od 10 minuta napon pao sa 12,8V na 10,4V bez opterećenja. Znači: pravac reciklaža.

Ovo je možda već 7-8 akumulator koji je stariji od 4 godine i koji mi je otkazao odjednom, tako da to smatram normalnim. Zato u gepeku svakog auta koji vozim imam kablove za startovanje.

Danas kupljen nov od 45Ah/390A , neki "Ciak" sa 25 meseci jamstva/garancije. Stanje brojača = 112100km . Cena 35EUR/4150RSD/265HRK uz predaju starog. Jedna briga manje pred zimu... :)
 
Na vrh