Greska u kominikaciji sa sistemom za dodavanje aditiva

deni.es

Kompjuteras
Pozdrav,

Ponosnio sam vlasnik citroena xsara picaso (druga verzija), 2006 god 1.6 hdi motor, 80 kW sa fap filterom model. Vozeci se po kiši, voda me je zapljusnula i upalila se lampica da se desila greska. Kad se ocita preko delfijeve dijagnostike imam dvije greske: p1435 - sustav aditiva, primljena vrijednost iz CAN mreze, neispravna i greska U0046 - greska na VAN-u (podrucje mreze vozila). Lexia pri dijagnostici izbaci gresku BSI i greska : Stalni poremecaj u komunikaciji s racunalom dodavanja aditiva u dizel gorivo.i stalna greska:komunikacija VAN greska u komunikaciji ADDGO.

Posuda sa aditivom je puna,(posuda je bijele boje, vidio sam da ima i crnih) ali konektor s donje strane koji vodi ka motoru je vlazan, izgleda kao da curi iz boce na tom konektoru. Ne gubi se tecnost, samo taj konektor vlazi. To mi je majstor cistio ali i dalje ista greska.

Bio sam u citroenovom ovlastenom servisu, odradili su dijagnostiku i pregledali, spominju da mozda pumpa za dodavanje aditiva ne radi i slicno, ali nisu sigurni, oni bi

pokusali sa mjenjanjem boce (220 eura, bez tecnosti, samo materijal).Zacepljenost fap-a je bila tad oko 10%. Ja sam nasao neku posudu, spojio umjesto svoje ali nije se nista promjenilo (nisam siguran u ispravnost te boce, na otpadu nasao, praznu).

Od kad se ta greska javila, presao sam 15000 km, i sad sam osjetio da motor malo je izgubio snagu. Lexia nalazi ponosvo istu gresku ali stepen zacepljenosti je sad 68%.

Prosjecna udaljenost izmedju regeneracije u posljednja 5 ciklusa je 334 km a od posljednje regeneracije je 539 km. I ispisuje da dodavanje aditiva nije moguce.

Sta bih mogao uraditi? sem ovlastenog servisa. Majstor mi predlaze da iskoristimo sprej za ciscenje dpf-a da ubrizgamo direktno u dpf dok auto radi, privremeno da se ocisti dok se ne rijesi problem. Trebao bih na odmor ici, oko 1500 km, pa se bojim da mi ne zacepi usput.

Ja sam prezadovoljan autom, ali bojim se cackanja bespotrebnog po autu, citoreni bas nisu omiljeni pa nema dobrih majstora puno a ne svidja mi se sistem da se mijena sve po redu dok se ne nadje kvar, em sto kosta em sto se u tom mijenjanju jos moze sta pokvariti.

Sta da radim?
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Zbog losih majstora ces izgubit i novce i zivce. Treba uzet dijagram struje, identificirat can zice (uvijek su upletene jedna oko druge) i ispitat sve kako treba. Trazi odlicnog majstora koji stvarno zna sta radi.
 

deni.es

Kompjuteras
Hvala na brzom odgovoru. Zbog zivaca i postavljam pitanje ovdje. Vec je tesko naci majstora za bilo sta a tek za francusko auto. Prva stvar je sto kazu, a sto kupi francuza? Problem je sto i u ovlastenom servisu ne daju garancuju da ce srediti auto bez nepotrebnog mjenjanja dijelova. Ja sam elektronicar, imas li ideju sta bih mogao pogledati? da li se boca moze istestirati? meni je taj konektor najsumnjiviji, cinjenica je da na njemu vlazi. Taj konektor, da li je to senzor ili pumpa?
 

deni.es

Kompjuteras
broj sasije je vf7ch9hzc25812844 . konektor na boci aditiva ima 4 pina i on mi je najsumnjiviji (na njemu curi aditiv, tj vlazi konektor) ali nisam nasao nigdje semu kako da provjerim ispravnost. Nisam ni siguran sta je to, da li samo mjeri kolicinu aditiva ili i vrsi ubacivanje aditiva u sistem.

i, da li iko zna kako se vrsi to ubacivanje aditiva u rezervoar? negdje sam nasao informaciju da se ubacuje u trenutku pocetka regeneracije a tip iz citroenovog servisa u Italij rece da se to ubacuje u rezervoar prilikom svakog punjenja rezervoara i da se preporucuje da se uvjek puni rezervoar do vrha jer se na taj nacin stedi aditiv.
 

deni.es

Kompjuteras
Po meni, ako nema komunikacije izmedju centrale i sistema za ubacivanje aditiva, ne moze ni pumpa ubacivati aditiv jer i ne zna da li ga ima a mozda je i povezana sa tim sistemom pa ako on ne radi, ne radi ni ona. Vozim uglavnom na otvorenom, receno mi je da ovi motori vole malo vise obrtaje i da se ne gnjavi motor, pa samim tim se i teze prlja fap. Zato i nakon ovoliko kilometara doslo do ove zacepljenosti.

Ta pumpa za ubacivanje aditiva, gdje se nalazi? u rezervoaru za aditiv ili negdje vani?

Provjericu sutra gdje ta crijeva sa posude za aditiv vode.
 

Milosh

Test
E ovako, pretražio sam i service i sedre (šeme).

Service nema pojma o aditivu za DPF, ama baš nigdje se ne spominje.

Ali Sedre srećom ima sve.

Ovdje je ono što sam ti snimio:

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=01244020743396938799

Imaš jedan pdf sa generalnim prikazom izduvnog sistema, drugi pdf sa uputstvom za prisilnu regeneraciju, i treći pdf koji ti je najvažniji, ima tri strane, i tu ti je na prvoj strani el. šema sistema za aditiv, na drugoj strani toplogija ožičenja, i na trećoj strani imaš lokacije dijelova, modula i kablova u autu. I imaš jedan .txt fajl u kome su nabrojane stavke sa el. šeme, da znaš šta je šta.

Na trećoj strani tog pdf-a se vidi da je to na rezervoaru pumpa za aditiv. Ima 4 žice u konektoru (provjeri na autu, tako bi trebalo biti). Dvije žice su + i - za pumpu, a druge dvije su povezane na potenciometar (ili lako moguće da je samo on/off plovak) koji signalizira stanje napunjenosti rezervoara. Imaš i oznake žica, a mogu ti izvući i boje ako ti treba, nisam se sjetio toga.



Moj savjet ti je da prvo provjeriš tu pumpu i potenciometar, a onda eventualno i vezu sa ECU-om za aditiv (1282 na šemi).

Pitaj dalje ako ti nešto nije jasno.
 

deni.es

Kompjuteras
Ostavio si me bez teksta. Nevjerovatno da neko toliki trud i vrijeme posveti pomoci nekom nepoznatom.

Elem, provjerim pa javim sta sam uradio.

Sinoc mi se javio prijatelj , radi u servisu Citroena u Austriji. Tvrdi da se aditiv ubacuje svaki put prilikom otvaranja rezervoara i da se rasprsuje. Ima neki magnetni senzor koji to aktivira. To kazem sta je on rekao, bez prethodne analize fajlova koje si mi slao.

Ima li smisla, da dobijem na vremenu dok nisam ovo rijesio, ciscenje fap filtera jblm sredstvom za ciscenje dpf-a sa cjevcicom? (jblmlubricanst - proizvodjac, u spreju(navodim sredstvo, ne reklamiram))to majstor predlozio.

Ima li smisla ubacivanje rucno (spricom) aditiva u rezervoar?

Sve ovo sto ste naveli cu isprobati i provjeriti, ali ovo pitam zbog dobijanja vremena, dok mi nije zacepio fap skroz, imam put od 1500 km, uglavnom auto put i otvoren put pa ne znam smijem li se usuditi krenuti sa ovim stepenom zacepljenosti
 

deni.es

Kompjuteras
Prilikom otvarana poklopca rezervoara goriva, tj, svako tocenje povlaci sa sobom ubacivanje aditiva.

ako tako funkionise, kontao sam ubaciti spircom direktono u rezervoar goriva aditiv (ili pomjesati 3 litre nafte i 20 ml aditiva i to usuti u rezervoar goriva)

A Sedra ce biti skinuta za koji sat :D.

Hvala jos jednom
 

deni.es

Kompjuteras
Pozdrav svima,

Juce se radilo, majstor nasao vremena. Rezervoar za aditiv ima jedan elektricni konektor i jedno crijevo koje vodi na rezervoar dizela(tim crijevom se ubacuje aditiv u rezervoar). Taj konektor ima samo DVA iskoristena pina (3 i 4) koja vode na pumpu u
rezrvoaru aditiva(shema iz sedre fuel aditive pump 1283) (po semi iz sedre, 5 i 6 pin bi trebali da vode na senzor kolicine aditiva u rezervoaru aditiva, ali na mom autu ti su pinovi neiskoristeni, nikakvi kablovi i ne dolaze do njih).

Izmedju pinova 3 i 4 na rezervoaru aditiva je otpor 9.8 oma i kad sam spojio 12 v napon na te pinove, pumpa je pljucnula aditiv.

Svaki put kad se dovede 12v, pljucne po kap. Ili je pumpa neispravna ili radi na impulse.

Taj konektor na rezervoaru aditiva je bio pun aditiva, tu boca curi (na servisu su mi i rekli da su tu neke gumice, dihtunzi popustili). Ne znam da li je taj aditiv provodnik, da li on moze da pravi kratak spoj.

Prekidac na poklopcu rezervoara nafte je ispravan(shema iz sedre 4320), svaki put reaguje kad se skine cep na rezervoaru (provjereno instrumentom). Po shemi iz SEDRE taj prekidac vodi na fuel aditive ecu (1282).

Radili smo na kanalu, a ne na dizalici, i vec je mrak pocinjao padati pa nisam uspio da ispratim gdje idu kablovi od tog konektora na rezervoaru aditiva, ali idu sa kablovima od abs-a negdje naprijed, prema motoru.

Napon na tom konektoru koji se spaja na rezervoar aditiva je 4.1 V u mirovanju a kad se upali auto podigne se na 4.8 v. Pumpa nije pljuckala kad se spoji konektor na rezervoar aditiva.

Ja sam iz rezervoara aditiva izvukao 1.5 ml aditiva, pomjesao ga sa 1 l dizela i putem plasticnog crijeva usuo u rezervoar dizela koji je bio napunjen do pola.

Prije svega tog kemijanja, spojio sam na Lexiu. Prethodno spajanje na lexiu mi je dalo informaciju da mi je zecepljenje

procistaca čađom (fap filter) 68% i da je zadjja regeneracija odradjena prije 539 km. Sad, Lehia kaze da je stepen zacepljenosti 31% i da je odradjena regeneracija prije 205 km (a otprilike na toj udaljenosti u voznji sam osjetio manji gubitak snage i povecanje potrosnje, gdje trosim 4 l pokazalo je 8 litara/100 km). Izgleda je ocistilo iako nisam imao aditiva (lexia i dalje pokazuje da imam 3 litra aditiva u rezervoaru za aditiv, a toliko i imam.)

Po povratku od majstora, malo sam pricepio auto i pri brzino od 104 km/h u 4 toj brzini, na displeju instrument table mi je ispisalo (UNBLOCK DIESEL FILTER), I ENGINE ERROR, dva puta. Tad sam morao usporiti jer sam ulazio u krivinu.

Auto sad ide ok. Nije mi majstor dolazio ponovo pa nisam spajao na Lexiu, ne znam koje su trenutne vrijednosti.

Po meni, rezervoar aditiva se mora zamjeniti jer curi i kvasi konektor. Pitanje je da li se treba mijenjati i fuel aditive ecu, jer mozda je ova tecnost napravila spoj i spalila je.

Gdje se nalazi ta fuel aditive ecu, moze li od drugog auta, npr pezoa 307 i da li ju je potrebno programirati?

Da li poruka "UNBLOCK DIESEL FILTER" znaci da je on zacepljen i da je potrebna regeneracija?

Ima li iko od vas mogucnost da provjeri koliki je napon na pinovima 3 i 4 (pinovi na konektoru na rezervoaru za aditiv) kod ispravnog sistema?

Sta dalje?
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Nazalost ecu komunicira sa pumpom putem can mreze i bez osciloskopa ne mozes ispitat signal.
U slucaju da imas osciloskop

[ame]https://youtu.be/dwU5aEbsgLM[/ame]
 

deni.es

Kompjuteras
ako ovaj video sto ste postavili vrijedi za svaku can mrezu, po vrijednostima na videu izlazi da je max vrijednost napona + - 4.2 V. Ja sam mjerio na jednosmjernom opsegu mjenim instrumentom (unimerom), sto bi moglo i znaciti da ecu daje neke signale pumpi (otud ta vrijednost od 4.2 v a 4.8 je pri upaljenom autu a pumpa nije spojena, na ni ecu nije opterecen), ali da ih ona ne moze obraditi (neispravna pumpa, aditiv u unutrasnjosti pumpe pravi spoj ili kakav kapacitet). U ovom mom slucaju, da li bih smio staviti ispravan rezervoar aditiva umjesto ovog, ili da mijenjam i ecu i rezervoar aditiva?

Neko mi rece da se na novim modelima nivo aditiva mjeri na osnovu broja punjenja rezervoara naftom( broji impulse koliko je puta otvoren rezervoar za naftu). zato mijenjaju otprilike na 200 000 km i aditiv i fap filter (informacija od tipa koji radi u citroenovom servisu u Austriji)
 

Milosh

Test
Ne znam da li je taj aditiv provodnik
Ne znam ni ja ali sam na više mjesta čitao da je jako korozivan, tako da, ako i ne provodi može dosta naštetiti kontaktima.

pa nisam uspio da ispratim gdje idu kablovi od tog konektora
To imaš u Sedre-u (na trećoj strani gdje je prikaz cijelog auta)

Gdje se nalazi ta fuel aditive ecu
Takođe imaš u Sedre-u, isto kao ovo gore.

Ja sam mjerio na jednosmjernom opsegu mjenim instrumentom (unimerom), sto bi moglo i znaciti da ecu daje neke signale pumpi (otud ta vrijednost od 4.2 v a 4.8 je pri upaljenom autu a pumpa nije spojena, na ni ecu nije opterecen), ali da ih ona ne moze obraditi
Ovo na videu je CAN signal i zato je on u opsegu do 5V. ECU ne može komunicirati sa pumpom preko istih žica preko kojih daje napon 12V za aktiviranje pumpe. Nema tu nikakve komunikacije.

Neko mi rece da se na novim modelima nivo aditiva mjeri na osnovu broja punjenja rezervoara naftom( broji impulse koliko je puta otvoren rezervoar za naftu)
To je sigurno slučaj i kod tebe, čim druga dva pina na konektoru nisu iskorištena, znači da nema plovka koji mjeri nivo.


Ovo je upitno:

- kako radi ispravna pumpa, da li je to klasična pumpa koja baca tečnost dok god ima napon ili je tako napravljena da za svako dobijanje napona samo jednom izbaci malu količinu aditiva. Moguće je i jedno i drugo, a teško ćemo saznati bez ispitivanja na drugom autu. Ako je prvi slučaj, onda je to napravljeno tako da ECU daje napon određen broj milisekundi i tako osigurava ubrizgavanje male količine. Takođe, ako je to tako, onda tvoja pumpa nije ispravna. Ako je drugi slučaj, onda je tvoja pumpa ispravna.


Po meni, kao prvo, trebaš zamijeniti bocu aditiva, to možeš naći na otpadima. Sigurno uz bocu možeš prilično jeftino naći i drugu pumpu, pa možeš ispitati kako se ona ponaša i tako zaključiti da li je tvoja ispravna.

Drugo, pošto znaš da ECU aktivira pumpu prilikom svakog otvaranja poklopca rezervoara, skini konektor sa pumpe, spoji na žice unimer i otvaraj više puta poklopac. Možeš i skinuti crijevo sa pumpe da ti ne puni bezveze rez. sa aditivom dok to ispituješ. Pokušaj tako na unimeru očitati koliki napon ECU daje pumpi, morao bi biti 12+V (dok auto radi).
 

deni.es

Kompjuteras
Pumpa za aditiv se nalazi u rezervoaru aditive, odmah iza konektora. Ne postoji mogucnost da se ispita bez lomljena samog aditiva. Ovaj aditiv u mom slucaju nije u vrecici vec direktno u posudi.

Ovo zadnje sto si napisao (Miloš), sam vec odradio. Otvarao ili neotvarao poklopac rezervoara nafte, napon na konektoru je uvjek 4.2 v a kod upaljenog auta je 4.8 V (mjereno na jednosmjenog napona opsegu na unimeru). To moze znaciti da je pumpa neispravna (ova u rezervoaru aditiva) ili da je i ecu neispravna ili oboje . U teoriji, moze se preko istih vodova i napajati i pumpa i prenositi signal (taj princip se npr koristi kod satelitskih lmb-ova).

Onos sto definitivno moram odraditi je zamjeniti taj rezervoar aditiva.Ako i to ne bude radilo, zamjenicu i ecu sistema za dodavanje aditiva.

Da li znate da li od kojeg drugog modela auta odgovara ovaj ecu i da li ga je potrebno programirati?

i, Ova greska "unblock diesel filter" da li to znaci da je pocela regeneracija koja nije uspjela zavrsiti?

Kod intalacije sedre me zeza inastalacija treceg dvd-a, jos nisam to rijesio, ne prepoznaje da je ubacen. Ali, to je vec moja oblast, ako kome zapne, moze se mi obratiti privatno, ako to pravila foruma zabranjuju javno.
 

Milosh

Test
Znam da je takva vrsta komunikacije moguća, ali čvrsto vjerujem da se to ne koristi tu, zapravo nigdje na autu.

Ako se napon tako ponaša, onda je greška ili u žicama ili u ECU. Ponovi taj isti test, otkopčaj pumpu, i mjeri napon na izlazu iz ECU-a. Ako je isti kao kad mjerisš dole kod pumpe, vjerovatno je ECU riknuo. Ne vjerujem da pumpa radi na 5V.
 

deni.es

Kompjuteras
Na rezervoaru aditiva, u kojem se nalazi pumpa, pise 12 V (pretpostavio sam da je to oznaka za radni napon)

Te vrijednosti (4.2 V i 4.8 V) i jesam dobio na konektoru za aditiv(odvojen od rezervoara aditiva). Odvojicu Kablove od ECU-a (čim ga nadjem :D ) pa cu mjeriti direktno na ECU-u. Ako je tu napon 4.2, kablovi su onda uredu, nisu u spoju. Tad mijenjam ecu-u. A zamolicu nekoga da mi na konektoru izmjeri, neko ko ima ispravan sistem.
 

Milosh

Test
Ako piše 12V to onda jeste radni napon.

Jel se mijenja taj napon koji dolazi od ECU-a kad otvoriš poklopac rezervoara, ili se samo promijeni kad upališ auto?
 
Na vrh