Gasi se pri pri paljenju sa uključenom klimom

Ivan74

New member
Pozdrav svima,
Vlasnik sam Xsare Picasso 1,8 benzinca, 85 kw, 2001. godište od 2011. godine. Trenutna kilometraža 213.000, kupljen je sa 126.000.
Uz sva čuda koja sam prošao sa ovim autom i zamene motora ler gasa, dizni, pumpe sekundarnog gasa, akumulatora, BSI modula, EGR ventila, senzora radilice i bregaste, pumpe goriva u rezervoaru (poređano po vremenu menjanja), jedan problem je ostao od samog početka mog druženja sa Picassom : gašenje auta pri paljenju.
U početku nije bilo pravila kada se ovaj problem javljao, dok se vremenom, uz zamenu svih ovih delova, sada, mislim, definisao.
Nakon poslednje popravke (zamena pumpe u rezervoaru goriva), auto se sada gasi samo kad je motor hladan, a klima uključenja pri starovanju. Upali, radi par sekundi i onda se ugasi. Imam osećaj kao da nema snage da pokrene zamajac. Akumulator je zamenjen pre oko 18 meseci (Boschov sa srebrnim pločama, jači nego što je bio fabrički - plaćen oko 90 eura). Onda ugasim klimu i pali iz prve. Hladan start sa ugašenom klimom je bez problema, hvata na prvi zub, mada nekih 30-tak sekundi nakon startovanja zvuk motora malo oscilira, nakon čega se smiri i onda radi k´o sat. Cela usisna grana je čišćena, nakon čega je malo manje oscilacija, ali su one dalje prisutne u samom početku rada motora. Dok je motor vruć pali iz prve i sa uključenom klimom. Naravno, na displeju nema nikakve poruke, niti računar javlja grešku. Èak je jednom bio i priključen na dijagnostiku ujutro kada je bio hladan, i ugasio se pri startovanju, ali naravno, računar nije prikazao nikakvu grešku, Èak šta više, parametri su savršeni.
Veliki servis je urađen pre oko 8.000 kilometara, zajedno sa kompletnim malim (ulje, filteri, svećice). Auto je redovno održavan na 10 - 12.000 km (zamena ulja).
Dali iko ima ikakvu predstavu šta bi to moglo biti? Nakon svega, nije to nekakav veliki problem, ali me već toliko nervira da ponekad i zažalim što sam ga uopšte kupio... Na sreću to me brzo prođe ;)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ja smatram da se auto nesmije paliti s klimom, pričekam da se motor malo zagrije pa palim. Èemu ga nepotrebno opterećivati... Rijetki auti to i dopuštaju, kod mog citraća, ako klima ostane od prethodnog puta, kod paljenja se niti ne uljkuči dok ne prođe par sekundi.

Promjeni naviku i auto je ispravan. Možda se anlaser umorio od opterećenih paljenja... nije ni on više mlad
 

Ivan74

New member
Ni neman naviku da ga palim sa uključenom klimom, često se ona automatski uključi čim dam kontakt. Ovo sam otkrio probajući razne varijante startovanja probajući na nađem neku šemu problema.
Naravno, ni kod mog auta klima ne počne odmah da radi po paljenju auta, već nakon nekoliko sekundi. Ovo se dešava samo kada je motor hladan, kada je vruć, može se paliti i sa uključenom klimom i sa radijom, hvata na prvi zub, bez verovanja.
Na poslu imamo Peugeot 206, 307 i 308 i kod njih takvih problema nema, pa mi je bilo čudno što se to kod mene dešava. Doduše, to su noviji automobili, od 2006. pa na ovamo.
Moraću da vidim sa majstorom da zamenimo moj anlaser nekim za koji zna da je ispravan, pa da vidim kako će se ponašati.
Hvala ti
 

Randy5

Active member
Koliko sam pročitao, Tebi se auto ugasi nakon što je odradio par sekundi. Po meni elektropokretač ili anlaser nema veze s problemom. Ja bih prije rekao da je u pitanju sklop koji bi morao dati dodatni gas kad motor radi pod dodatnim opterećenjem.
Ovo je čisto teoretski, ali meni se Xsara ponekad znala ugasiti na raskrižju kad je radio klima uređaj. Kao da kompjuter ne prepozna da je upaljen dodatni veliki potrošač.
 
Posljednje uređivanje:

Ivan74

New member
Postoji još jedna stvar koju sam zaboravio napisati, a sad sam se setio da je verovatno jako važna. Zimi generalno nema nikakvih problema sa startovanjem, čak i sa upaljenom klimom. Problem počinje da se javlja sa proleća, kada spoljne temperature počinju da rastu, s tim da se do zamene pumpe u rezervoaru to dešavalo bez nekog pravila, nekad i bez upaljenje klime, ali uvek sa upaljenom klimom pri startovanju. Od zamene pumpe (april ove godine), problem nastaje samo pri startovanju hladnog motora sa upaljenom klimom.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Upali se... previdih to :thinking:
Možda je kompresor partibrejker, ako stvori preveliko opterećenje kad je hladan. Valjda nisam još nešto previdio večeras :D
 

ZlatkoC4

Well-known member
Randy je dao dobar odgovor. Osim toga treba elektrićar pogledati sve spojeve jer ovi simtomi vode ka tome da bih mogla biti greška u lošem kontakti elektro spojeva.
 
Na vrh