Regulacija grijanja kabine

zacko

Member
Pozdrav,
Pitanje za poznavatelje citroena. Imam xsaru 1.4 benzin 2002 godina, da li ona ima kakvu elektronsku regulaciju grijanja? Imam rucne komande i sada kad stavim na tipa 22 stupnja grije pa stane i puse hladno, kao kad bi klima radila i odrzavala temp oko tih 22 stupnja, tako se ponasa. Dakle da li ima mogucnost samostalnog reguliranja temperature grijanja kabine?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Gledam malo po netu, tri vrste klime ima... ova treća, kao najbolja, ima brojeve temperature oko prekidača.
Model s tom klimom obično imaju gore pokraj sata rešetkicu iza koje bi trebao biti senzor temperature.
Tako da, ako je sve ispravno, moguće da sam regulira temp
 

zacko

Member
Grije auto na 26 tj na max normalno, na 22 se cudno ponasa. I da ima taj neki senzor iznad radia. Znam jer sam mjenjao unutarnji kiler u 2 mj ove godine.
Samo nije mi jasno sto onda ne regulira i klimu isto tako nego klima stalno isto hladno puse tj puhala kad je bilo ljeto.
 

Doomsday

U prolazu...
Ne razumin tvoje inicijalno pitanje, a ni ovo zadnje... :confused:

Pa normalno je da sustav klimatizacije pokušava temperaturu u kabini dovest i držat na zadanoj temperaturi... Što znači, grijat ako je ispod zadanog, hladit ako je iznad zadanog...

Pri tome tebi može bit čudno, jer vanka je hladno, ali je recimo sunce ugrijalo kabinu pa sustav za dovest na 22 stupnja pali klimu i hladi... Kad dovede na 22 prestane hladit, pa samo pušta zrak izvani, kad se zbog toga ohladi ispod 22 onda počne grijat... I tako po potrebi...

A ljeti, naravno, ako staviš 22 puhat će hladno skoro stalno da bi došlo do te temperature na senzoru kabine, jer ne može kontrolirat temperaturu hladnog zraka koji dolazi od klime, nego samo temperaturu kabine, brzinom protoka tog hladnog, ili kad treba toplog zraka...

Ok, možda bi i moglo kontrolirat samu temperaturu hladnog ispuha u kabinu kao što se može kontrolirat temperatura toplog ispuha u kabinu, dodavanjem zraka izvana u mix, a u ovom slučaju dodavanja zraka od grijanja kad hladi ili od hlađenja kad grije, ali rijetko koja 'jeftinija' izvedba klimatizacije sa termostatom tako radi...

Ono što ti možeš napravit je da pametno postaviš smjer puhanja, ljeti najviše na šajbu a manje na lice, na noge uopće ne, a zimi najviše na noge, malo na lice, na šajbu uopće ne, osim kad je vlaga i treba odmaglivat šajbu...

Razlog je da hladni zrak pada doli pa ga želiš maximum ispuhivat gori, a topli zrak se diže gori pa ga želiš maximum ispuhivat doli, da dobiješ maximum korisne cirkulacije u kabini... Na lice samo po malo, da ipak dobiješ malo cirkulacije direkt, ali sasvim malo, da ne smeta...

Kad odmagljuješ, onda sve na šajbu, pa kud puklo, ako imaš poseban program za odmagljivanje on će odmah i uključit klimu, neovisno jel uključeno i grijanje uz to, jer tako se najprije šajba odmagli...

Valjda...

:D
 

zacko

Member
Doomsday, pitanje glasi da li xsara dok grije ima neku regulaciju da odrzava temp u kabini?
Posto dok je na 22 stupnja krene grijat i nakon nekog vremena pocne puhat hladno ali bas hladno. Znaci nije ono da jako grije i postepeno se smanjuje nego jednostavno pocne puhat hladno.
 

Doomsday

U prolazu...
Teško ti je na to odgovorit ovako napamet... Ako je temperatura u kabini postignuta i na oko 22 stupnja jest, +/- stupanj, zavisi koliko je osjetljiv termostat, to može bit sasvim normalno, ti se voziš relativno brzo, smjer puhanja ti je u lice, u momentu kad je termostat osjetija 22 prestane grijat, i ostane samo puhanje zraka izvani, i to ne mora bit puhanje nego samo strujanje zbog brzine auta, a ti to osjećaš kao da puše hladno...

Ako nakon nekog vremena kad temperatura u kabini padne počne opet grijat, to je normalno ponašanje, i zato sam ti spomenija da prilagodiš smjer puhanja zraka, da dobiješ maksimum strujanja i pozitivne cirkulcije zraka, a minimum neugode...

Znači, bilo bi dobro uzet nekakav interni termometar, pa pratit kad je ono baš hladno drži li temperaturu na cca. istoj razini ili ne... Isto kad je liti ono baš vruće... Tako jedino možeš saznat radi li svoj posao kako triba...

Jer možda se ponaša kao start-stop sobni klima uređaj... Puše maximalno hladno kad hladi, i maximalno toplo kad grije, a gasi se kad postigne temperaturu namještenu na termostatu, i usput možda samo ako je tako napravljeno podešava brzinu puhanja ventilatora, ili ne nego samo gasi/pali grijanje ili hlađenje...

Valjda...

:D
 
Na vrh