Mjenjač teško ulazi u rikverc i struže pri šaltanju

Drakce

New member
Zdravo društvo, pošto sam svoju Xsaru kupio pre oko 6 meseci (već sam tražio vaše savete ovde) u zadnje vreme mi se čini da menjač baš ne radi kako ja očekujem pa me interesuje vaše mišljenje i savet.
Tačnije precizan je, nikada ne omašim brzinu ali sa rikvercom imam po nekad problem, znam da rikverc po nekad traži ponavljanje kvačila ali mislim da se meni to dešava češće nego što bi trebalo, a nekada "upadne" tek iz trećeg puta. Što se ostalih brzina tiče kada ide iz prve u drugu čuje se zvuk ne previše glasan ali se čuje kao da menječ malo zagrebe, takođe i za ostale brzine se čuje zvuk kada upadne u brzinu mada možda je to normano, sem za drugo što znam da definitivno nije kako treba. Šta bi to moglo da bude tj šta da proverim oko menjača, ulje ili...?

Hvala unapred.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
sa rikvercom imam po nekad problem, znam da rikverc po nekad traži ponavljanje kvačila ali mislim da se meni to dešava češće nego što bi trebalo, a nekada "upadne" tek iz trećeg puta.
To je normalno kod većine (starijih) automobila. Kod nekih zastruže, kod nekih ne ulazi.
Rješenje:
1. ler
2. stisni kuplung
3. u prvu, pa iz nje u rikverc.

Što se ostalih brzina tiče kada ide iz prve u drugu čuje se zvuk ne previše glasan ali se čuje kao da menječ malo zagrebe, takođe i za ostale brzine se čuje zvuk kada upadne u brzinu mada možda je to normano
Treba sajlu pritegnuti pod hitno, jer ćeš uništiti mjenjač. Uz pretpostavku da je sajla problem s obzirom da struže pri šaltanju u sve brzine.
Da ti struže samo pri šaltanju jednu, rekao bih da je sinhron.
 

Drakce

New member
To je normalno kod većine (starijih) automobila. Kod nekih zastruže, kod nekih ne ulazi.
Rješenje:
1. ler
2. stisni kuplung
3. u prvu, pa iz nje u rikverc.



Treba sajlu pritegnuti pod hitno, jer ćeš uništiti mjenjač. Uz pretpostavku da je sajla problem s obzirom da struže pri šaltanju u sve brzine.
Da ti struže samo pri šaltanju jednu, rekao bih da je sinhron.
Treba sajlu pritegnuti pod hitno, jer ćeš uništiti mjenjač. Uz pretpostavku da je sajla problem s obzirom da struže pri šaltanju u sve brzine.
Da ti struže samo pri šaltanju jednu, rekao bih da je sinhron.
Hvala na odgovoru. Najviše struže pri šaltanju iz prve u drugu mada ne baš puno kao što znaju menjači, kod ostalih brzina nema struganja ali ipak kao da čujem neuobičajen zvuk kad upadne u brzinu. Znači da proverim sinhron i zategnem sajlu.
 
Posljednje uređivanje:

quadrolg

Member
Zdravo društvo, pošto sam svoju Xsaru kupio pre oko 6 meseci (već sam tražio vaše savete ovde) u zadnje vreme mi se čini da menjač baš ne radi kako ja očekujem pa me interesuje vaše mišljenje i savet.
Tačnije precizan je, nikada ne omašim brzinu ali sa rikvercom imam po nekad problem, znam da rikverc po nekad traži ponavljanje kvačila ali mislim da se meni to dešava češće nego što bi trebalo, a nekada "upadne" tek iz trećeg puta. Što se ostalih brzina tiče kada ide iz prve u drugu čuje se zvuk ne previše glasan ali se čuje kao da menječ malo zagrebe, takođe i za ostale brzine se čuje zvuk kada upadne u brzinu mada možda je to normano, sem za drugo što znam da definitivno nije kako treba. Šta bi to moglo da bude tj šta da proverim oko menjača, ulje ili...?

Hvala unapred.
Ne brini ja sam prije imal xsaru 1998god sa 180tkm i sad imam drugu 2002god sa 11000tkm i na obadvije mi je tak znalo teže ubacivat u rikverc i zastrugat iz prve u drugu i nikad se niš nije dogodilo.
 

Drakce

New member
Inače Xsara je 2002 godište prešao 95000 km, ipak me zabrinjava to pa sam zato pokrenuo temu. Ako će to ostati tako nije strašno, a ako će praviti veće probleme pošto mi sada puno ne smeta moram to srediti. A i pitam zato što mi puno ko kaže "Ne čačkaj oko menjača" :confused:
 

ZoxPa

Member
To je normalno izgleda kod citroena da teže ide mjenjač u rikverc. Dobra je strana da ne možeš mašiti u vožnji i ubaciti u rikverc:grin:
I kod mene je tako, svako deseto ubacivanje u rikverc je teže. Isto tako i u prvu.Mora se gurnuti dosta u lijevo pa u prvu brzinu, kao da ima neki zub koji neda da se brzo ubaci u prvu, čisto da je ne zamijeniš za treću.Kada se motor zagrije ide dosta bolje.
 

brezC4

New member
Mora se gurnuti dosta u lijevo pa u prvu brzinu, kao da ima neki zub koji neda da se brzo ubaci u prvu, čisto da je ne zamijeniš za treću
ovo je kad auto miruje ili kad se malo kreće? zato što svi auti (relativno noviji, mislim tamo negdje od početka devedesetih) imaju kao nekakvu zaštitu da ne možeš ili teško možeš ubaciti u prvu dok se vozilo kreće.
 

Randy5

Active member
Ako auto kreće kad malo podigneš papučicu kvačila (odn.ako "nisko" lovi) tad bi se ja pridružio mišljenju da je u pitanju sajla ili da je kvačilo spremno za zamjenu
 

Drakce

New member
mozda provjerit ulje u mjenjacu da nije neki semering popustio :whistling:
Znači to nelagodno upadanje u brzine i struganje iz prve u drugu može biti i zbog ulja? Verovatno manjak ulja, koko se to može proveriti? Pokušavam da saznam uzrok pošto nebi baš da otvaram menjač ako baš ne moram :D Ako se ispostavi da je do ulja, koje ulje ide u Xsaru 1,6 16v 2001 god?
 

Drakce

New member
Pošto već znate o čemu je reč, i da se ne radi o većem problemu menjača ali ipak me je kopkalo i otišao sam kod auto mehaničara, koji mi je inače rođek da proverim nivo ulja što je i prvo šo bi trebalo proveritti. Podigli smo auto i eto čuda, nema mesta gde se ispušta i mesta gde se doliva ulje ili on nije mogao da nađe. Na to mi rekao da je meni zatvoreti tip menjača i da se na nejmu ne menja ulje. Svuda je gledao i nema. Pa vas pitam jel se radi o takvom menjači ili ne (Xsara 1.6 16v 2001 god)? Ako ipak postoji mesto za dolivanje i vražnjenje ulja gde se ono nalazi pa da odem kod rođaka i usput mu kupim naočare :cool: ili je iapk u pravu i menjač nije predviđen za zamenu ulja?
 

Konrad

New member
kad ga dolijevas to radis kroz odzracnih na gornjoj strani mjenjaca, ima crnu kapicu i plastican je, za ispustanje imas na dnu kuciste diferencijala vijak koji je za cetverokutni kljuc...
 

Drakce

New member
Hvala na odgovoru, preneću mu to, valjda će sada naći. Jel može tako da utvrdi dali je nivo ulja dovoljan? I koje tačno ulje ide u njega da nebi uzeo pogrešno, znaju u prodavnicama da pogreše?
 
Na vrh