Xantia 1.8 16v pouzdanost

kekec01

Member
Pozdrav svima. Tražim nekog dobrog karavana ne prevelike cijene :) i naletio sam na Xantiu iz naslova. Budući da o Citroen vozilima slušam i čitam samo lijepe stvari a nemam iskustva iz prve ruke, može li mi netko reći nešto o dotičnom motoru i autu? Pouzdanost, kvarljivost, hrđa, kojem majstoru otiči (navodno ima dobar meštar u Èulinečkoj), koliko je skup za održavanje, kolika je potrošnja i kako podnosi plin?? Hvala svima.
 

igor

New member
Ako je auto dobro i redovno održavan trebao bi biti dobar i naravno ako nije promijenio 100 vlasnika, što znači pouzdan auto? Svaki auto je pouzdan ako je dobro i redovno održavan redoviti servisi itd... dobar meštar u čulinečkoj, iskreno nisam za njega čuo, ima dobrih meštra na sve strane samo je pitanje koliko su poznati, za potrošnju i plin nek se netko drugi oglasi jer nisam upoznat s tim ;)
 

kekec01

Member
Rođak mi vozi Xsaru Picasso 1,6HDI pa je imao problema sa dizama i ne znam čime sve ne. Netko mu je preporučio nekog "majstora za Citroene" na Èulinečkoj i otišao je tamo. Platio je koliko je platio, u skladu s kvarom ali nakon toga fakat bez brige. Sječam se i ja kad sam nekad imao Peugeota 505 da sam išao kod nekog lika na Èulinečkoj što je imao puno dvorište Citroena i Peugeota. Mislim da me se onda nije baš dojmio ali možda je bila greška u meni, bio sam mladac. Možda nije isti lik u pitanju.
 

Kanader

Active member
Ja imam limuzinu s tim motorom. Kupio sam prije par mjeseci bez puno razmišljanja. Nisu skupe, svi ih se boje. Em Citroen em hidraulika. To mora da se kvari. Ja to ne bih nikad kupio.
Takva sam mišljenja čuo od prijatelja, kolega na poslu...
A ja tvrdoglav pa baš hoću. Davno sam vozio AX-a, pa nedavno Xaru. Pa baš da vidim čega se toliko boje.
Ja sam kupio, po meni ,uščuvan primjerak od prvog vlasnika. Kupljen nov kod nas.
Od benzinaca svi hvale taj motor kao najoptimalniji. Navodno jako dobro podnosi plin, ali ja nemam plin niti ga imam želju ugrađivati.
Jasno da će ti se javiti kolege sa dužim vozačkim stažom s xantijom, ali od mene češ čuti zapažanja na osnovu do sada jako puno promjenjeih automobila.
Pa odvagni koliku težinu moje pisanje ima.
Što se tiče hidraulike mislim da je najbolje da ti to Jura pogleda ako nađeš zanimljivi primjerak. Nek on pogleda i ostalo. Ima Xantije u malom prstu.
Kad bih pokušao sažeti ovo bi bile neke pozitivne strane:
-Udobnost-auto je zamišljen kao udobna putna limuzina, a s tim motorom prije svega za otvorenu cetu. Meni van grada troši nešto manje od 7 litara, a u gradu od 11-12.5 litara. Sve s klimom. Konkurencija troši slično.
-Veličina automobila-meni taman-veća od golfa, a manja od passata.
-Solidna oprema. Moja nije iz uvoza, ali ima sasvim solidnu opremu. Rijetki su "goli" primjerci
Solidne gume daju se naći od 450 kn s montažom, ulja ide manje od 4 litre, veliki spremnik goriva.
Kvalitetna i udobna sjedala ( moja su na 150 000 km kao nova), masivna kontrolna ploča..
Minusi: moja je iz 2000. god. i nema korozije, a vole hrđati na spojevima praga i zadnjeg blatobrana.
Hidraulika je minus u smislu mogućih curenja ulja. Jasno da će se s godinama početi događati neka krpanja, ali mojoj za sad ne trebaju pelene.
Mehanički motor kao i svaki drugi. Po meni je ovaj motor preglasan za takvu limuzinu. Sad da li je to samo kod mene ne znam, ali dosta je bučna u vožnji.
Razlog je vjerujem što 1.8 16V ima samo jedan lonac.
Registracija s 50% u Zagrebu je oko 2500 kn. Punjenje kugli oko 60 kn. Veliki servis oko 200 eurića.
Svjećice Denso 40 kn komad.
Nerijetki su imali problema sa elekronikom auto klime. Nekima su amortizeri probijali kroz poklopac motora.
Mene "smetaju" sitne stvari. Po danu jedva vidim da li je klima uključena. Prekidač je izdvojen, a lampica slabo vidjiva po Suncu.
Nepregledan straga. Veliki mrtvi kut. USB transmitter mora biti na dugom kablu jer je potrebno otvoriti pepeljaru da bi se došlo do upaljača.
Nedostaje mi naslon za ruku. Žarulje se teško mjenjaju. To je kad bi tražio dlaku u jaju.
To nije auto za naganjanje od semafora do semafora. Ja ponekad imam osjećaj kao da vozim gliser, a ne auto.
Nema odmah kretanja poslije starta. Meni se brzo ugasi lampica STOP, ali treba još malo pričekati da se auto podigne do kraja.
Nije to pola sata. Taman se zavežeš i podesiš postaju. Ali ne možeš odmah po gasu kao sivonja.
I mjenjač ne dozvoljava ekstra brze promjene brzina.
Kad sam ja kupovao auto ostao sam frapiran kad sam primjetio da prolaze i do 500 000 km. U oglasniku nije bilo niti jedne ispod 300 000 km.
A ja mislio da je mojih 150 000 km puno.:rolleyes:
Ja sam uistinu zadovoljan jer je auto jeftiniji od konkurencije, a nudi više.
Koji auto u toj klasi ima hidraulični ovjes?
Koliko će te koštati eventualni popravci? To najviše ovisi o tebi.
Nekoga svaka sitnica smeta ( ja ), a nekog ne smeta što mu je otpao auspuh.
Od mog prijatelja prijatelj vozi karavana dizelaša ( prije je imao benzinca ) i ima samo riječi hvale za automobil.
Ima i jasno puno loših primjeraka. Zato povezi nekog tko se kuži i sretno!
 

charllie

Active member
Bog Kekec 1,citroene hidraulicare vozim vec 25 let,na moj nagovor sin je vlasnik vec dve leti Xantije 1.8 16v.Kratko prije toga sam imal i uz XM I opel vectru karavan 2.0 16v.Kaj reci,opel jednom i nigdar vise iako je imala vrhunsku opremu cdi kao i webasto grijanje.Pri ulasku u Xantiju odma spram Vectre primjetis bogatstvo prostora i preglednost za razliku i od razvikanog Passata tih godista,zatim udobnost,pouzdani motor a hidraulika je pouzdana a i odrzavanje nije preskupo,npr "amortizeri-odnosno opruzne noge" drze sigurno prek 400 000km a kugle se pune ili mijenjaju mozda nakon 100 000 km(promjena para kugli mozda nekih pol vure,netreba skidat amortizer kao pri drugim autima),lajtungi se isto menjaju kak i pri ostalim autima(nisu vjecni ca.15 let drze oni kaj su izlozeni koroziji)malo su drukciji ali maherima je to pic-in dim.Ulje hidraulike menjas sakih 60 000 km a filter u posudi ulja ocistis na 30 000 km benzinom i uzivas.Cijena kugle nove ti je negdi 250 kn a ulje motrik 50 kn liter,znaci nist strasno posto je izmjena jednostavnija neg na ostalim autima.U februaru sam prodal moju Xantiju 2.0 hdi karavan u pravom smislu jer je prtljaznik puno veci neg je bil u Vectri a i prakticnost jer mores auto dizat ili spustat zbog lakseg utovara ili u voznji zbog loseg puta.Ja ti velim nebus pogrijesil ak je odrzavan,a i ak malo vise ulozis no zato je jeftiniji u startu a kasnije bus uzival u voznji jer to je i cilj citracima.:angel:
 

Kanader

Active member
Hvala na pohvalama. Slobodno se i ostali uključite. Ima dosta Xantija na forumu, ali nema baš puno aktivnih vlasnika.
Zato kažem da će o automobilu puno bolje reći dugogodišnji vlasnici, ali onaj prvi dojam koji dobiješ u pola sata vožnje je najvažniji.
Poslije se lako privikneš i na nešto što ti se možda ne sviđa.
Mene je uistinu pozitivno iznenadila kvaliteta kontolne ploče. Ima jasno i jeftinih detalja oko otvora ventilacije i podizača stakala, ali Bože moj...koji auto nema takva riješenja.
Moja je bila salonski model i koštala 115 000 kn nova. Imam sačuvan račun.
Bila je na akciji jer je došao novi C5. Mislim da je deda imao super ponudu.
Zamislite danas novi C5 po 115 000 kn.
Evo još jedna informacija. Nedavno sam promjenio zadnji lonac (jedini) i s garancijom od 1.5 godinu me koštao okruglo 500 kn. Ima i jeftinijih.
Filter kabine 70 kn. Jasno zamjenski.
Dok nisam zamjenio zadnji lonac nisam ni čuo da se mjenjač čuje tijekom izmjene brzina.:D
Ima duge hodove i sporo prebacuje, ali po tome se PSA niti danas ne nosi s konkurencijom. Sad da li ne znaju ili ne žele napraviti brži mjenjač ne znam.
Ili je sve to u skladu s filozofijom o laganoj, ležernoj vožnji.
Nemoj mislit da je Xantia neka spora vozilica, ali njoj više odgovara konstantnih 150 km/h na autocesti nego li jurcanje po gradu.
Da se ne ponavljam pitaj ako te nešto konkretnije interesira jer tu ima znalaca koji će ti pomoći savjetom.
 

daracc991

New member
eo da se i ja ubacim :)
takoder,prvi auto mi je xantia,i jos uvjek je vozi 2.0hdi 90 konja.
znaci auto sam kupio na blef,zaradio u sezoni,reko ak dodem kuc zapit cemo ekipa i ja,uzo auto na majkemi,covjek odma reko sta nevalja valja,papiri sta se sve radilo,i stvarno je tako,odrzavan u citroen servisu,kad sam ga uzeo imao je 437 tisuca,sad je vec 467tisuca.
znaci kad sam sjeo u auto,od gudlanja u sezoni 5mjeseci na biciklu,reko ma da istrune sutra,kupujem xD
Znaci masine sto se tice,nemam pogovora,tiha,za mene lijepo vuce,jer sam uvjek vozio obicne dizelase,kad se turbina otvori,em ljep zvuk a i pohvalno lijepi,eo prosle godine na tehnickom,eko test bez beda proso unatoc kilometrazi,redovno odrzavan.
Napravio veliki/mali servis,2000kn s rukama u bosni,garancija 2 godine,kod jure sredio hidrauliku cca,nekih 1000kn,i sad sam nedavno napravio prednji kraj (stabilizatore,krajnike,spona volana,manzete cca 1000kn),sve cijene su s rukama majstora,tak da,sam miran za sada ako bog da :)
Bas sam ovo subotu,isao Karlovac-Slavonija,cca 1000km,pun auto,pun gepek,s svatova se islo :)
Potrosnja smjesna,6litara negdje s tom kilazom :)
Udobnost,tu nema price nikake,sve se zna,to me najvise i privlaci od svega.

eo koja slikica,frisko opran,ispoliran rucno,ali gud je :)


 

zlatkocx

New member
Od mehaničara i ne mehaničara naslušao sam se samo loših stvari o citroenima sa hidraulikom...ali stalno vozim baš takve aute,jako sam zadovoljan a 1,8 16v je izvrstan ,sa ugrađenim LPG to je idealna kombinacija,a o dizajnu govori pogled na auto.
 

deda

New member
Kenjaju kvake mehaničari koji pojma nemaju,pa ih je uopće strah prismrdit,zato izmišljaju sto razloga bez veze.Ono po ćemu se razlikuju od ostalih auta se najmanje kvari i najmanje brige,a udobnost neusporediva.
 
Na vrh