Radi samo na mestu u leru bez gasa

pantikan

Citron
imam ozbiljni problem sa xantijom benzin, 160000km 2.016V 2000 godina, nikako da ga rešimo ovog problema u sedam dana, normalno pali bez gasa, radi normalno na 860rpm u mestu, ako dodaš gas odmah ga guši i uguši skroz, ako odmah ne pustiš gas, kao da nebi dodalo benzin nego samo vazduh kad stisneš gas i ako ne spustiš odmah gas se uguši skroz, svašta smo proveravali ali bez uspeha

dok sam ga vozio prije tedan dana išao je do 5000 obrtaja motora, drugi dan do 4000 obrtaja i posle do 3000 i sledeči dan do 2000 obrtaja ako si dao više gasa se ugušio, a sada radi samo bez gasa,
dali ima iko kaje rešenje, razmišljamo dali je možda glavno računalo bosch MP5.2 problem dal se računalu ponešto pobrkalo pa bi treba nove mape da se mu stave ili??
izmerili smo sve sa testerom nema greške, osim ako daš gas onda upamti greško kod lera kao greška kot lera i kao sa injektorima ali ako daješ gas da ga gušiš, inače ne izpisuje greške ako ga ostaviš da radi u mestu i sat dva nema problema
Šta da mu radimo?????
molim pomoč svih ovde
Puno hvala svima unapred

Dule
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
Dobro došao na forum.
A da si se predstavio i malo sudjelovao u forumu. Samo si se prijavio i odmah što mi je sa autom a dok auto ide kako treba onda se ne sudjeluje u forumu.
Nemoj ovo smatrati napadom ali ima dosta ljudi koji se prijave dobiju odgovor i onda ih više nema.

ler gas si i sam spomenuo pa kreni od toga tu samo jedna stvar može biti u pitanju.:grin:
 

Lix

Active member
pretpostavljam da je xu motor sa 130 ks?

imaš dva milijuna i 582 senzora, provjeri crijeva od vakuma, senzor pritiska goriva i senzor lera ti rade na vakum, i još je jedan senzor na vakum kod same klapne, znači pod 1. provjeri crijeva oko usisa, pod 2. imaš map senzor na ulazu, možeš skinut i komplet klapnu gasa, ja sam na xsari (sličan koncept motora) čistio klapnu na usisu i bila je puna zakorenog ulja itd. imaš senzor pozicije klapne gasa, pogedaj dobro sve te đekove, injektori ako nisu čišćeni također može bit do njih...

obzirom da si napisao da je problem sa gušenjem kad dodaš gas vrlo vjrojatno problem ide na usis a ne na struju, tako da mislim da svijećice i struja nisu problem jer bi onda pucalo i trzalo... ugl prije zamjene mape i ecu-a pregledaj sve gore navedeno - ništa te ne košta, eventualno 1 carb cleaner (50kn max) :whistling:
 

pantikan

Citron
ja sam u celju, stavio sam zagreb (što je več bilo stavljeno) da nebi se desilo da me ne prime na forum kod registracije, pošto sam to več ponegde doživio, googlao sam za problemima na xantiji več sedam dana, pa vidim da ima baš dobro i puno napisano baš kod vašeg foruma u hrvatskoj, dosta sam vidio stvarno dobrih podataka i ideja, tako da sam odlučio da kod vas pitam za moj problem
kod nas na forumu sam 10 godina ali kod nas baš ništa jasno i detajlno nikad nisam našao za xantiju što bi trebao
inače sam sve živo proverio kod moje xantie a i inače je sve uvjek bilo uredu, radilo sve bez problema, to mi je peta XANTIA, sve 2.0 i zelene osim ove zadnje, male probleme sam imao sa prvo 2.0 8V 95 godina (ova je bila od policije i baš dobro je motor vukao stvarno) kod hidraulike aktive ventili, i sa klimo i sa tvrdi volan osobito zimi (i ako hidraulik pumpa bila ok) i to je bilo dve godine nikako da srediti i posle sam prodao i kupio 2.0 16V 96 godina odčlična bila tek sa 80000km, napravio još 150000km i prodao, treča 2.0 16V 97 sa 120000km bez greške, napravio još 100000km i prodao, i još četvrta 2.0 16V 98 sa 200000km napravio 120000km i prodao i sada imam ovo srebrno 2.0 16V 2000 godina kupio sa 120000km i ništa nisam menjao na nijedni, samo ulje na 20000 ili 30000km nikad nisam prije 20000km menjal i nikada problema oko toga...
sad pošto jesam sve živo proverio odlučio ja da kod vas pitam što bi još moglo biti,
provero sa lexio3 i nema greške, provero pumpo benzina, lambdo, bitron, senzor obrtaja, leptir, map, svečice, bobino, ler motorčič, releje, ventil benzin povratak, visoki pritisak na grani benzin ventil, ecu kako nov, probao drugi isti i radi isto ali meni sve izgleda kao da pošto vazduh 100% ulazi u motor bez problema provereno i mislim sada da NE IZLAZI mislim da je izpuh auspuh možda katalizator začepljen, NEZNAM DALI JE TO MOGUÈE ali ne vidim drugo rešenje nego da to sutra proverimo u radionici i da otvorimo katalizator nekako i ustanovimo dali je to to???
ja mislim da bi to moralo biti ono što je problem, jer kada motor radi u leru na mestu kada malo gasa dodaš sa rukom i držiš ruko kod velikog otvora za vazduk kod leptira kada ga počne gušiti na 1500 orbtaja počne vazduh da nazad gura kod leptira, to jest kada ga guši i zato mislim da ide iz motora vazduh nazad kod usisne grane jer ne može napred u izpuh da bi plinovi izlazili...
inače izpuh izgleda ok i nije ništa lupalo po izpuhu unutra i do sada nikada nisam imao problema sa recimo katalizatorom ili slično
 

ZlatkoC4

Well-known member
Ovdje već imaš ljudi iz Slovenije, Srbije, Bih Njemačka itd. Svi Citronaši sa svih strana i svi su dobro došli i prihvaćeni :grin:

ne vjerujem da je katalizator u pitanju ali samo ga otpoji pa isprobaj motor dali će ga gušiti, vjerojatnije je nešto kod same klapne lergasa usisa.
 

pantikan

Citron
da može biti tako što si napisao, al mi nije jasno što bi još tamo moglo biti problem kod lergasa kod usisa i tamo okolo, da ne radi kako bi trebalo to da radi...
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
ja sam u celju, stavio sam zagreb (što je več bilo stavljeno) da nebi se desilo da me ne prime na forum kod registracije, pošto sam to več ponegde doživio
Mi smo pristojan i uljuđen forum. Lokacija je zbog praktičnih razloga, a ne nacionalnih. ;) Dobrodošao!
 

pantikan

Citron
i ja mislim da je to pristojan forum (pogledao sam više toga zadnih dana) zato sam i išao na taj forum.

hvala za dobrodošlicu :)
 

chuck

Member
Pozdrav,


imao sam slične probleme sa svojom xantijom (LFZ 1.8 i 77kw CH) i prvi pita je u pitanju bio katalizator, koji je unutra puknuo i spriječavao protok ispuha (na 210.ooo km), a drugi puta (280.000 km) skoro isti simptomi ali su u pitanju bile žičice na konektoru bobine koje su se ogolile i dolazile u kontakt sa metalnim nosačem. sretno sa otklanjanjem kvara.
 

pantikan

Citron
da, normalno može biti kod bobine problem ako nije sve uredno izolirano kako treba bit što je pisao CHUCK

ja sam sada odrezao katalizator sa one cevi od motora xantie i vidio da je poremečen puknoto unutra i 80% začepljen, kada sam opalio bez katalizatora motor radi sa punim pljučima, duva 1 metar vatro na auspuh tamo kde je bio spojen katalizator, sad ču da probijem katalizator da mogu voziti dok ne nađem drugi katalizator....

dali ste primetili kod xantije katalizator napravljen je zajedno sa ono cev do motora u komadu, nema tu dva komada kako kod nekih avta, tako da moram negdje nači i menjat ovaj kompletan komad, znači prvi dio sa katalizatorom od motora dalje do prvog lonca gde je ova objemka (šelna) koja spaja prvi dio sa drugim
 

pantikan

Citron
e baš dobro, nisam se sjetio toga, pogledat ču naokolo gde ga imaju i kolko mu je cjena pa da vidimo i nešto napravimo posle nabavke katalizatora.....

ako uzmem neki stari od xantije (prevozio več bog zna koliko) može bit več dosta star i istrošen, pa neče baš dugo da izdrži.....
 

pantikan

Citron
da malo po malo došao do greške, sada samo moram negje katalizator nabaviti i to do kraja srediti, jer mi se sada stalno pali pa gasi na armaturi onaj žuti K za ubrizg injektori kao nije uredu, stalno se pali pa sveti 20 30 sekundi, pa se gasi i ugašeno nekih 20 sekundi, pa se opet pali ovo žuto s znakom K i opet gasi i tako stalno ponavlja, jer lambdi koja mjeri u katalizatoru očito ne odgovara ovo što je izpraznjen katalizator, bar tako izgleda nekako sve to
 

Lix

Active member
kad kupuješ katalizator uzmi onaj high flow ima ih svugdje za nabavit, neće se raspast jer su saće puno rijeđe i bolje osmišljene i napravljene nego na serijskom a prolazit ćeš uredno ekotest na teh. pregledu
 

pantikan

Citron
dobar savjet, nisam još čuo za ovo variantu high flow, baš interesantno, pogledat ču dali ima i kakva je cijena
dali je inače skuplji ili je cijena normalna kao za ostale katalizatore

kod nas u sloveniji dođe obični (nije high flow bar mislim provert ču to još)
250eure do 500 eura

bosal 250eura
vegaz 350 eura
walker 500 eura

original citroen oko 700 eura
 
Na vrh