Promjena pedale spojke

xud

Member
Prvo pitanje će biti: "Šta ti bi da si uopće morao mjenjat pedalu:confused::confused::confused:"

Kako ja uvijek imam neke "genijalne" kvarove na autu koji obično nastanu kad neki drugi otklonim, tako je bilo i ovaj put.
Već sam spominjao da sam imao problema sa paljenjem Xantije ujutro. Mehaničar mi je ispitao grijače i ustanovio da su OK. Pala temperatura ispod 5 ujutro i nastali problemi. Grij, verglaj, grij, verglaj. Motor jedva sastavi, dimi i smrdi. Već su mi u glavi bili mjerenja kompresije, provjere pumpe, moljakanje po forumu tko će mi prodat drugi motor po mogućnosti za 100 eur:cry:
Ne budi lijen, povadim grijače i skužim da ne rade dva. Trk do dućana dva nova i Xantija pali ko iz dućana:wub:

Sav sretan krenem kući, stisnem kvačilo...puk, pedala na podu:twisted:

Gledam i imam što vidjet...nije mi pukla sajla nego jedan "zupac" na metalnom oiguraču koji drži vrh sajle u plastičnom kućištu koji je opet vezan osovinicom za pedalu. Trk kod mehota...sreća ima Xantija na livadi poprilično očerupana, uzmem osigurač, stavim ga na mjesto i skužim da mi je i napuklo cijelo plastično kućište:eek:
Njega odvojit od pedale nema šanse a da se pedala ne skine a i jednostavnije je ne dirat neko promijenit cijelu pedalu zajedno sa njim.

Ajd opet na istu livadu i skidaj pedalu. Nije ju toliki problem skinuti jer je auto poprilično ogoljen ali opet drži lampu u zubima, dva ključa 13, ležat naglavačke ispod volana i cijelo vrijeme misao u glavi "A kako ću ja to sad promijenit na svome autu,gdje moram pazit na raznorazne plastike itd."

Uglavnom treba skinuti zaštitu oko pedala, plastiku oko osigurača (vijci su ispod poklopca osigurača) i plastiku ispod volana (na njoj je lampa koja se pali na otvaranje vrata).
Do matice s desne strane vijka koji prolazi kroz osovinu pedale nije toliki problem doći ali za držat "kontru" s druge strane već treba imat dobre živce.
Najgore je vratit pedalu na mjesto tj. ubacit vijak s lijeve strane kroz čahuru osovine pedale. Nema uopće mjesta jer na mom autu smetaju plastični nosači releja ispod nosača osigurača. Nisam imao živaca to rastavljat i uspio sam sa nekavim natezanjem plastike ugurati dlan unutra i vrhovima prstiju pridržavat vijak i gađat rupu. Naravno trebalo je X pokušaja i završilo sa izgrebanom rukom.
Uglavnom ako iskusniji na forumu imaju jednostavniju metodu neka kažu da se ne bi netko napatio ovako kao ja:vidiga:

Crveni krug - plastični nosač u koji ulazi konusni vrh sajle i zakači se za osigurač
Plavi krug - vrh sajle
Zeleni krug - matica

Vrh vijka je sa lijeve strane i određenim položajem može se uglaviti viličasti ključ da drži "kontru"


 

fullcool

New member
mislim da ćeš morati odvrnuti vijke koji drže lim na koji je učvršćena plastika sa osiguračima i relejima, kad to spustiš malo dole onda ćeš moći ugurat vijak od pedale.
 

xud

Member
Uspio sam ugurat vijak bez skidanja nosača releja. Nekako sam savio plastiku koja drži relej do same granice puknuća i tu ugurao lijevu ruku držeći vrhovima prstiju vijak.
Ne ne bi to preporučio jer mi je plastika od nosača releja mogla komotno puknut.
Kod mene je plastični nosač releja dok je na Xantiji s koje sam skidao (benzinac vjerojatno 93 godište - ima chevrone na haubi) nosač releja limeni ali njega sam savio jer je auto ionako rasturen.
 
Na vrh