Kad je vrijeme za kraj ulaganja?

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Pozdrav!

Večeras uz gemišt petkom uvečer se razvila neka rasprava o isplativosti ulaganja u stare aute. Jedan pajdaš ima HDI. Pug 407. Vrisnula mu visokotlačna pumpa i jedna dizna. Najniža ponuda za to napraviti kak zapoveda je cca 1000 eur. Ispravan auto ne znam dal vredi 3000 eur. 5000 kn pumpa. Navodno. Dal su brojke realne, pojma nemam. Nije za pitanje zaprav ni bitno.
Argumenti, klasika: za 1000 eur nemre kupit niš u toj klasi, za tri isto niš da valja, za pet, šest, tak, tak, opet lutrija da kupiš tuđu kramu i onda zaključak "bolje uložit novce u svoju kramu", jer se 10 000 eura, za kaj moreš kupit nešto kaj je dobro, nema.

Zanima me mišljenje šire publike s foruma. Di pa je vama crta di bute presekli i rekli: ne bum! Znači, kaj vam mora riknut i za koju lovu da odustanete i gurnete celi auto v grabu? :)

"Milosh" je odustal od auta za neki "simboličan" kvar, ak dobro pamtim. :)
 

sir.Oliver

Well-known member
imam dva . jedan stari ( 16 god ) signum i elysée od 18 mjeseci . u signum ću još ulagati ... jer je potrebna suma manja od korisne vrednosti auta .
 

Milosh

Test
"Milosh" je odustal od auta za neki "simboličan" kvar, ak dobro pamtim.
Malo više ''simboličnih'' kvarova i hrpe vjerovatnih kvarova koji su čekali iza ugla. Moja priča sa C5 je bila više stvar lične i mentalne prirode nego finansijske prirode.

Moja logika posjedovanja auta govori da auto koje posjedujem mora biti pouzdano u smislu da će me uvijek (uz rijetke dopuštene izuzetke) prevesti gdje trebam, te da će biti pouzdano u smislu malog broja kvarova i da neću morati stalno razmišljati o njemu (je li sad stvarno ispravno na duže staze ili je samo privremeno primirje).

Tako razmišljam o autu jer posjedujemo jedno auto u porodici i to auto je zaduženo za sve, od prevoza mene na posao i s posla do prevoza cijele porodice na dužim putovanjima (koja su česta) do svakodnevnih obaveza. Da na primjer imam dva ili više vozila, a neka od njih čisto iz gušta (jer mi se to auto jako sviđa, jer je rijetko/vrijedno, itd) onda bih lakše i bolje trpio sve eventualne kvarove i mušice tog vozila, jer ne zavisim od njega.

Pitanje koje si postavio na početku teme je pitanje isključivo finansijske prirode, tako da nema puno veze sa ovim mojim slučajem.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
'taću odnjeg... bubat unj dok mi se ne digne, onda bi bubo u nesto mladje a ovog se neuspjesno pokuso rjesit... citroen je ko i zena, volis je a nekad bi je najradije vratio mami... a reko si joj, dok nas smrt ne rastavi..
 

visaluteju

Well-known member
I ja se slazem, ako je to auto od kojeg covjek zavisi treba da je pouzdano. Mjenjao bi ga kada bi bilo toliko nepouzdano sa cudnim i cestim kvarovima, ili ako je u pitanju starost kada bi ulaganja pocela prelaziti vrijednost citavog auta a znas da u buducnosti ceka jos ulaganja (npr malo zvizdi turbina, malo se cuje kineticki, malo kvacilo itd)

Ja sam 6 godina vozio xsaru picasso 2002godiste u jako dobrom stanju i bio sam zadovoljan sa njom, ali kad sam vidio da joj vrijednost bas pocinje opadati a meni se nakupilo ulaganja koja bi se morala obaviti u narednih godinu ja sam je prodao dok je jos ista vrijedila.

Slasem se i sa dijelom price da prodati auto koje malo vrijedi i jos malo dodati pa kupiti macka u vreci isto ne pije vode. Pa je nezgodno...najbolje je ko moze uloziti pa kupiti auto staro svega par godina.

Ili ulagati u svoje jer znas sta imas i sta si ulozio, medjutim jednostavno poslje nekih godina auto polako postane neisplatno i nema kraja kvarovima i zivciranju
 

Dalibor

Dado Tornado
Di pa je vama crta di bute presekli i rekli: ne bum! Znači, kaj vam mora riknut i za koju lovu da odustanete i gurnete celi auto v grabu?
ne treba gurniti v grabu, ima ekipe koja otkupljuje za dijelove.
moja je granica cca. 50% vrijednosti vozila. ako kod starog auto treba uložiti svotu koja sa otkupnom vrijednosti prelazi 50% vrijednosti, vjerojatno ću ga prodati ili rastrančirati i dijelove sam prodavati, a za ostatak pozvati c.i.a.k.
pogotovo ako se poklopi veći kvar i registracija
 

Damaj

Active member
Ne treba se uz auto emotivno vezati, ako imas novaca za mladji auto kupis mladji a ako nemas popravljas osim ako ti je taj auto dosadio ili pretpostavljas da ulaganju nema kraja. A i kad kupujes mladji auto tu ne mislim na godinu-dvije mladji auto jer auto "malo mladji" od tvoga ne znaci nuzno da je i bolji, pod pretpostavkom da su priblizno iste kilometraze.

Ovdje bih jos dodao da ako imas novaca najiplativije je unesen auto iz EU, sto mladji i sa sto vecom kilometrazom. Cijena im je niska, npr. za hdi motor 200 tkm je nista, star 2-3 godine, tako da si siguran da auto nije polomljen u gradskoj voznji (osim taxi vozila).
 

Cutac

Prèkaroš
Meni je granica kad mi krene ici na onu stvar. Nema toga sto je preskupo, ako je auto dobar. Ali ako auto zahebava...
Ja sam se svoga skoro rijesio jer sam dva mjeseca rjesavao curenje rashladne, da se jedan dan opet spustila razina. Da kucnem o drvo, sve je u redu, ali da nije bilo, rijesio bih ga se. Potpuno nebitno koji bi bio trosak ponovnog popravka, veci mi je trosak zivaca i vremena. Em mi novcano vise vrijedi vrijeme koje bih izgubio na odlazak u trgovinu, vracanje, odlazak mehanicaru, vrijeme tamo, vracanje, pa vracanje defektnog termostata... Izgubio bih jedan cijeli radni dan za sta, 600 kuna. A dodatno, izgubio bih povjerenje u auto(iako ni sad nije puno bolje).

Auto bih mijenjao kada mu ne mogu vjerovati da ce me odvesti kamo hocu, kada hocu.
Znaci ako se meni sprdne da hocu u Pariz i da krecem danas u 4 popodne, ja moram imati auto koji to moze. Sve ostalo za mene nije dobar auto.
 

Lakii

Well-known member
Ha, ha, viječita rasprava!

Pa, na autima starijim od 15 godina registracija i zamjena guma lagano zalaze prema cijeni vrijednosti vozila.
A i jedno i drugo trebaš!

Problem je što svi gledaju popravke kao ulaganje u vrijednost vozila a ne kao ulaganje u pouzdanost i sigurnost.

Auto mora uvijek biti 100% ispravan, bez obzira na starost i vrijednost.
I, ako se kvarovi rješavaju čim nastanu, troškovi održavanja ostaju relativno prihvatljivi.

Druga je priča kada si emotivno vezan za komad lima, onda nema granice.

I, jedna jako bitna stvar: jako malo ljudi je u stanju samostalno vršiti čak i najjednostavnije popravke na vozilu. Ili, da poznaju svoje vozilo. Tu ima jako puno prostora za smanjenje troškova održavanja.

Dakle, kad je vrijeme za kraj?
Pa...
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Zanima me mišljenje šire publike s foruma. Di pa je vama crta di bute presekli i rekli: ne bum! Znači, kaj vam mora riknut i za koju lovu da odustanete i gurnete celi auto v grabu?
Za osam-deset i više godina star turbodizel tri jahača apokalipse: dvomaseni, turbina, ubrizgavanje (dizne + VT pumpa).

Tu bi me od rješavanja auta jedino neki ultra tvrd sentiment zaustavio. Npr. bio ćaćin, bio didin i slično.
 

quadrolg

Member
Zanima me mišljenje šire publike s foruma. Di pa je vama crta di bute presekli i rekli: ne bum! Znači, kaj vam mora riknut i za koju lovu da odustanete i gurnete celi auto v grabu?
C4 2006 1.4 , u 20tkm, dva puta kućište termostata procurilo, pukle obadve prednje opruge, cilindar kvačila,svijetli lampica za dijagnostiku više se ne isplati opće gasit ju,reparacija zadnjih čeljusti( bilo bi prejednostavno samo zamijenit pločice), i sad najnovije cvili ležaj alternatora,prije godinu dana prodal citrača svom starom ja kupil Hondu i sad je konačno mir,a stari nek ulaže. :grin:
 

bikerbj

Member
ja sam u svog u zadnjig godinu i po uložio oko 2000€ ali auto sa tim nije dobio na cijeni ...to sam radio da mi bude siguran za vožnju jer ionako za 4tisuće se baš i nemože kupiti nešto a da valja....šta god rabljeno kupio mora se ulagat u njega
 

markan1000

Well-known member
imamo 2 auta u kući, i moje mišljenje je ovakvo:

1. auto u kući, u mom slučaju C4 II - to je auto od kojeg očekujem da bude pouzdan, i s kojim se osim po gradu ide i na dulja putovanja, i koji, normalno, malo služi i za pokazivanje. Vrijeme za mijenjati prvi auto u kući je po meni nakon 100.000 kilometara, čim financijska situacija dopusti da se opet uzme nešto staro godinu-dvije, u skladu s mogućnostima odnosno da ne moram baš zadnju kunu istresti na auto. Trenutno nisam baš u mogućnosti odvažiti se na takav potez, tako da je auto na 113.000 km i skupit će ih još kod mene.

2. auto u kući, u mom slučaju c3I - auto za koturanje po gradu do posla i nazad, i za vožnjice do dućana od kilometar, dva da ne ubijam dizela. kupljen jeftino (ispod 2000 EUR) i vozit će se dok god ne dođe do potrebe da se uloži neka velika cifra od jednom (tipa 1000+ EUR), ili dok ne skužim da sam unatoč ulaganjima jednom mjesečno u servisu, što je ogroman trošak živaca i vremena. a onda ću se nadati da opet mogu za par tisuća EUR ubosti nešto što će me slušati solidno kao i ovaj.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zanimljivo pitanje... ali kao što se vidi po postovima, jako individualna stvar, pa neću ni pokušavati previše generalizirati.
Ko ima para ima i opcija, ko nema... guli do kosti.

Moj jedan primjer je sličniji ovoj drugoj opciji (pričam o C3).

Auto je 12g star, 225tkm... davno je isplaćen/izamortiziran pa mu neću nabavnu cijenu uzimati u obzir. I kad gledamo sljedećih 5 godina, tri su opcije:

1. Novi C3 - cca 100tkn + još jedno tisuću godišnje ovlaštenom. Ispada trošak od 21.000 godišnje ili 1750kn mjesečno za sljedećih pet godina.

2. Rabljeni C3 - cca 50tkn + ajde 1500kn/god za servis. Trošak je 11.500kn godišnje ili 960kn mjesečno.

3. Trenutni C3 - pošto je star, neka 2500kn godišnje prosječno ide u servise. Mjesečno je to 210kn.

Èisto financijski gledano, i dalje se isplati ulagati u stari C3. Kvar veći od 500€ se ionako nemože desiti.
Da se i nekim slučajem desi, da auto godišnje pita 500€ servisa, opet je jeftiniji od rabljenog.

Tako da, dokle god se karoserija drži na mjestu ili ga ne karamboliramo, ima financijskog smisla ulagati u njega. Tj. najjeftinija je opcija.
Sve ostalo je (realno nepotreban) luksuz.

PS

Idem još korak dalje sa ovim scenarijem.

2024. godina je:

1. Novi C3 sada vrijedi cca50tkn, kada se oduzme ta cifra od uloženog (prodao se), koštao je - 915kn/mjesečno

2. Rabljeni C3 sada vrijedi nekih 20tkn (prodan), mjesečno ispada 630kn

3. Stari C3 ide na otpad, ne moram se hebati sa prodajom i dobijem možda 1000kn za kilažu (bubam). Mjesečno je koštao 200kn

Uglavnom, smatram da je u slučaju C3 najisplativije ulagati dokle god se može, sve ostalo je trošenje na luksuz
 

toma

Active member
Citat:
bikerbj:
šta god rabljeno kupio mora se ulagat u njega
nije to baš tak
jok pa nije :D kolegica novi c4 cactus uzela prije 2 godine u citreon savska..jedva prošao tehnički pregled..i kasnije sam istražio s frendom što je radio u citroenu pa smo došli do informacije da je ekipa skidala neke dijelove i krpala i takav auto prodala..tako da ako to rade s novim autima (taj je imao 10 000 km kada ga je uzela) što onda tek rade s starim kusur i više godina..

ja osobno nikad ne bi mogao prodati auto s nekim kvarom..htio sam uzet sada novi nakon što sam u njega stukao nekih 2000 eura i žena mi rekla ne. kaze mi da sebi uzimam sto god hocu ali da ovaj njoj ostaje..tako da koliko me god bude kostao koji kvar ja cu ga popravit jer kako sam rekao auto s greškom ja nebi prodao :D neka bude oldtajmer :D
 

bikerbj

Member
iz prakse znam jer kolega mi uvozi aute ...od starijih pa do mlađih i svašta vidim...evo moj primjer...scenic 2011.g. lani uvezen i nebi baš trebao spadat u kategoriju starih drlja...kod uvoza je imao originalnih 214tkm i prolupanu mašinu...meni je pasao zbog cijene i sam radim pa me to izašlo jeftino....
jednostavno nemožemo svi ići na tezu da si možemo priuštiti novi auto svakih 5.g. što bi trebao biti neki realni vijek za promjenu...
uglavnom dok mi neki auto služi svrsi i namjeni ja ulažem u njega, kad se ukaže financijska prilika promijenim za mlađe i opet ulažem prema potrebi...jer po tome sam ja svoj c5 trebao dati za ponudu od 2400€ i šta onda...kupiti bicikl...:)
 

Dalibor

Dado Tornado
Uglavnom, smatram da je u slučaju C3 najisplativije ulagati dokle god se može, sve ostalo je trošenje na luksuz
kad uzmeš u obzir da za novi auto moraš dati 100.000, koliko je to održavanja i goriva za auto kojeg dobiješ za 2-3.000 €, samo onda zanemarujemo što je Æutać jednom napisao da hoće auto sa kojim može danas do pariza.
plus što za idući auto opet treba dati 2.500 € sa kojim dobijaš "nepouzdanost", a sa novim uz nadoplatu od 5.000 dobiješ nešto sa čim si miran (opet) idućih 5-6 godina
 

charllie

Active member
I ja se vec dugo godina jeebem s tim pitanjem:thinking:.Racunam uvijek da uzmem nekaj do pet let,pa pocnes snabavnom cijenom(rata kredita) ulaganjem :confused:i kak god da okrenem opet je najisplativije ulagat v moj stari(C5 2004g. s 320tkm)Osim Toga znam kaj sam promenil i kaj more otici.
Zatim niko ne racuna ekologiju,zbrinjavanje staroga i zagadjenje i trosenja resursa za proizvodnju novoga,makar je noviji prihvatljiviji ekoloski no kad se potegne crta- nisam bas siguran.
Ovog bum teral dok godisnji trosak ne prelazi 700€ i makar bude njegova vrednost pala ispod toga.Pravim snjim godisnje 20 000km ali ga ne zalim,teram ga u vinograd po losim putevima,vuce iz sume Auto prikolicu s drvima ca.600kg -700kg 10puta na godinu plus,soder,ciglu.:angel:
Uglavnom neznam koji auto(karavan) bi se mogel snjim usporedit,a Piksac benzinec mi je drugi Auto koji njegujem nije sljaker al nekad se i on iskaze.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
kad uzmeš u obzir da za novi auto moraš dati 100.000, koliko je to održavanja i goriva za auto kojeg dobiješ za 2-3.000 €, samo onda zanemarujemo što je Æutać jednom napisao da hoće auto sa kojim može danas do pariza.
Pa ne zanemarujemo baš. Mislim, lijepo bi bilo imati nov auto za đir do Pariza, ali...

U teoriji pričamo o dobro održavanim autima, zar ne? Kad je to već jedini trošak.
Recimo ja sam dobrih 95% siguran da bi moj C3 odradio Pariz i nazad da sada krenem.
Mala prednost dugogodišnjeg vlasništva je što (valjda, bar ja) znaš u detalj stanje auta.

Naravno, uvijek može nešto iznenaditi, no u ovoj razlici u cijeni koju spominjemo bez problema stane HAK Europa sa repatrijaciom i RAC za nastavak putovanja. No to je najgora opcija.

Tako da u biti mislim da je ta karoserija odlučujući faktor kod nastavka ulaganja. Dok je zdrava, najjeftinija opcija je održavati taj isti auto, ostalo je čisti luksuz.
 
Na vrh