XM Problem posle dizalice

misa

Active member
Juce sam menjao ulje na svom Xm-u i morao sam malo da podignem jednu stranu da bih se zavukao ispod auta.

Posle spustanja sa dizalice,upalio sam auto da se podigne da bih mogao da izvucem dizalicu i sacekala me "STOP" lampica zajedno sa uzvicnikom i auto se naravno ne podize.Niti se podize,niti cujem pumpu,niti regulator...nemam servo...nista.:confused:

Probao sam da ga podignem pomerajuci pulugu iz kabine na najveci nivo...nista.

Krenuo da malo otpustim sraf 12 na centralnoj...nista.

Nista nisam dirao oko hidraulike,samo sam podigao malo levu prednju stranu dizalicom.:mad:

Ostavio sam ga da radi u leru i posle jedno 5-10 minuta cujem da pumpa pocinje da se cuje i poceo je da se podize.

Slican problem sam imao i kad sam menjao silen blokove pre jedno 2 meseca,ali cim sam povukao rucicu iz kabine na gore,poceo je da se podize.

Primetio sam da kad ga podizem dizalicom samo malo(da ne uvuce tockove) javlja se ovaj problem.Kad ga podignem toliko da odvojim tocak od zemlje i kad on sam uvuce tocak...sve je u redu.

Hidraulika radi perfektno,nema curenja,korektori su detaljno rastavljeni i ocisceni,njihov mehanizam takodje.Kad je hladan dize se u 10-ak sekundi,na polugu iz kabine reaguje momentalno....sve je u redu.

Na UK forumu mi rekose da se to skoro svakoj Xantiji desava ali nije neretko ni za xm-a.Navodno...dizanjem dizalicom "uznemirimo" korektore visine(pricamo o dizanju jednog tocka a ne cele strane auta).

Pominje se i neka procedura da hidraulicare pre dizanja dizalicom treba podici na najvisi stepen,podbaciti nesto ispod njega(rampu,tronozac,dizalicu),onda spustiti rucicu na najnizi stepen da uvuce tockove.Onda posle obavljenog posla,upaliti auto,pomeriti rucicu na najvisi stepen i sacekati malo da hidraulika odradi svoje i podigne auto.

Ima li neko neki savet ili potvrdu u vezi ovoga?
 

Lakii

Well-known member
Nema tu previse carolije!

Ovako, kada god podizes hidraulicara dizalicom on MORA biti na najvisoj visini. To mu je servisna visina i visina za podizanje. Ona nije samo zato da ti moras auto manje dizati rucnom dizalicom vec i "zablokira" automatsku korekciju visine.
Kada recimo drzis auto na normalnoj visini, jednu stranu podignes dizalicom (motor ugasen), on ce sam probati korigirati visinu i kada probas skinuti dizalicu vidjet ces da ti auto skoro pa legne na pod.
Da skratim, uvijek kada dizes auto sa jedne strane (na rampama to ne treba) on mora biti na najvisoj visini!

E sada, da se vratimo na tvoje pitanje!
Zasto se tebi pali STOP? I s obzirom da ostanes i bez serva, problem je negdje ili u rezervaru ili pumpi ili njihovom spoju!
Je to samo nakon dizalice? Si probao auto spustiti do dna i onda podignuti? Dali je tada normalno?
Mora da je nesto banalno tipa imas stari LHM, prljave filtere ili problema sa usisom pumpe. Recimo da imas prljavstine na dnu rezervara (iako, on ima unutra pregrade koje to sprjecavaju), Kada nagnes auto prljavstina se podigne i zacepi usisni filter.
 

misa

Active member
Samo posle dizalice i to samo ako malo podignem jednu stranu.

Probao sam i preko rucice iz kabine i nista.Tek posle jedno 10-ak minuta rada na leru je poceo da se podize kao da nista nije bilo.

Auto sam podigao dizalicom dok je bio u drive modu,verovatno je tu problem.Nisam znao da treba da bude na najvisem stepenu.

LHM je promenjen prosle godine i oprani su filteri u isto vreme(kad sam ga kupio).Veliko crevo od tanka do pumpe je prekontrolisano pre otprilike dva meseca kad sam imao problem sa kocenjem volana.Tad je zamenjen razdelnik protoka i to je to.


Hvala lakii! ;)
 

Dalibor

Dado Tornado
Ostavio sam ga da radi u leru i posle jedno 5-10 minuta cujem da pumpa pocinje da se cuje i poceo je da se podize.
možda bi pomoglo da ponoviš proceduru postavljanja auta na dizalicu, znači kada se auto podigne, staviš dizalicu, spustiš ga da se kotači uvuku i sve ostalo što i kako treba, tako da auto prođe ispravan ciklus "postavljanja i skidanja s dizalice" i stvari dođu na svoje
:hmmm:
 

fullcool

New member
Pogledaj da se nije slučajno plovak zaglavio pa ti pokazuje uvijek da ima LHMa.
Ako nije povukao negdje zraka, onda jedini problem može biti u "kocki" za servo volana, jer sve drugo je iza nje i da je nešto drugo problem onda bi servo radio a ti si rekao da ne radi.
 

misa

Active member
Plovak nije zaglavljen,kocka je promenjena pre jedno 2 meseca jer sam imao problem sa zapinjanjem volana u voznji...i to je reseno.

Ostaje jedino da je negde povukao vazduh ili je problem u tome sto sam "uznemirio" korektore dizuci auto dizalicom dok je poluga u kabini bila u "drive" modu.

Lakii rece da se hidraulicari uvek prvo moraju podici na najvisi stepen,onda ubaciti dizalicu i spustiti rucicu u kabini na najnizi stepen.To su mi takodje rekli i na UK forumu.

Imao sam iste simptome kao kad sam dan pre menjanja kocke izvukao crevo koje ide od pumpe do tanka i tad je iscurelo malo lhm-a.Istog trenutka sam vratio crevo,stegao selnu i kad sam hteo da upalim auto sacekala me "STOP" lampica zajedno sam uzvicnikom.

Tek kad sam ispustio vazduh na srafu 12 na centralnoj auto je poceo da se dize.

možda bi pomoglo da ponoviš proceduru postavljanja auta na dizalicu, znači kada se auto podigne, staviš dizalicu, spustiš ga da se kotači uvuku i sve ostalo što i kako treba, tako da auto prođe ispravan ciklus "postavljanja i skidanja s dizalice" i stvari dođu na svoje
:hmmm:
Svako sledece dizanje auta dizalicom ce biti takvo.;)
 

fullcool

New member
I ako se korektori poremete, servo volan mora raditi čim upališ auto.
Podizanje na najviši nivo je zbog sigurnosnih razloga, ne smeta ništa hidraulici ako nije na najvišem, samo moglo bi se desiti da auto spadne sa dizalice ako je u položaju za vožnju, jer kad dižeš jednu stranu drugaće se početi spuštati radi korekcije visine. Kod provjere elemenata ovjesa se mora namjerno ispustiti tlak iz sistema kako bi se vidjelo dali ima luftova, ako se gleda kad je u najvišem položaju onda je sve našpanano i ne vide se luftovi.
 

misa

Active member
Uopste ne sporim da odlicno znas o cemu pricas,meni je ovo prvi Citroen u zivotu tako da sam spreman da ucim i slusam savete.;)

Ali dosta ljudi mi je reklo...ukljucujuci i Lakii-ja da mora da se ispostuje procedura dizanja hidraulicara dizalicom...cak i momci sa Uk foruma.

Mene samo buni to da ukoliko ima nekog problema sa hidraulikom zar se to ne bi osetilo u svakodnevnoj voznji?:confused:

Ponovo kazem....prvo jutarnje paljenje i dize se mozda i za manje od 10-ak sekundi,hidraulika momentalno reaguje na pomeranje poluge iz kabine,LHM ne curi,servo vise ne koci posle zamene razdelnika protoka(kocke)...sve funkcionise u najboljem redu a ipak negde ima problem koji se manifestuje SAMO kad auto dizem dizalicom i to kad se samo malo podigne jedan tocak.

Kad se podigne tako da se tocak odlepi od zemlje on sam uvuce tocak i posle toga se nista cudno ne desava...nema nikakvih problema.

Gde da trazim uzrok problema kad se problem javlja SAMO posle upotrebe dizalice?:confused:
Nikakvih problema u svakodnevnoj eksploataciji.
 

Mrèela

New member
Uopste ne sporim da odlicno znas o cemu pricas,meni je ovo prvi Citroen u zivotu tako da sam spreman da ucim i slusam savete.;)

Ali dosta ljudi mi je reklo...ukljucujuci i Lakii-ja da mora da se ispostuje procedura dizanja hidraulicara dizalicom...cak i momci sa Uk foruma.

Mene samo buni to da ukoliko ima nekog problema sa hidraulikom zar se to ne bi osetilo u svakodnevnoj voznji?:confused:

Ponovo kazem....prvo jutarnje paljenje i dize se mozda i za manje od 10-ak sekundi,hidraulika momentalno reaguje na pomeranje poluge iz kabine,LHM ne curi,servo vise ne koci posle zamene razdelnika protoka(kocke)...sve funkcionise u najboljem redu a ipak negde ima problem koji se manifestuje SAMO kad auto dizem dizalicom i to kad se samo malo podigne jedan tocak.

Kad se podigne tako da se tocak odlepi od zemlje on sam uvuce tocak i posle toga se nista cudno ne desava...nema nikakvih problema.

Gde da trazim uzrok problema kad se problem javlja SAMO posle upotrebe dizalice?:confused:
Nikakvih problema u svakodnevnoj eksploataciji.
Onda problema nema.
Kada menjaš točak otpustiš šarafe i tako digneš kako si i do sada radio,skineš i zamjeniš ili vratiš ,spustiš ,ako sve radi ok. Meni se desilo jednom kod vulkanizera prednji je tako uradio ,kasnije sam ja nešto radio i skidao točak sa dizalicom i nije se više uvlačio.
Ako sve drugo radi ne traži vraga.:cool::whistling:
 
Na vrh