C5 2004, 2.0 Hdi problem

cepet

Member
Pozdrav svima na forumu!
Imam problem sa starim C5 prve generacije prije redizajna (07/2004) sa motorom 2.0 Hdi (oznaka RHZ cini mi se) sa 80 kW. Naime, motor nakon paljenja radi jako grubo sa neugodnim vibracijama i zvukom. Prilikom ubrzavanja gotovo da trokira izmedu 1500 i 2200 o/min. Situacija se poboljša nakon što motor postigne radnu temperaturu. Sa paljenjem i gašenjem nema nikakvih problema. Prošle godine sam mu zamijenio o-ringove na regulatoru tlaka visokotlačne pumpe jer se znalo dogoditi da se odbije ugasiti nakon okretanja ključa kao i da ne ubrzava ravnomjerno. Ta intervencija je čini mi se riješila te probleme međutim od tada je počeo malo grublje raditi što je kulminiralo znatnim pogoršanjem tijekom ovog ljeta. Još da napomenem da sam u procesu nabave Lexia dijagnostike te se nadam da cu se uspjeti povezati sa automobilom za tjedan dana. Ima li itko sličnih iskustava?

Unaprijed zahvaljujem
 

cepet

Member
Evo mali update stanja. Uspio sam se povezati za autom preko diagboxa (v7.02). Zna li itko na temelju parametara dok motor radi ocijeniti je li sve u redu sa injektorima i ostatkom sustava ubrizgavanja?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
MOgao bi biti i regulator pritiska goriva.
Jel ti baca korekciju u postotku ili mm? Izguglaj i onaj ''leak off test''. Makar mislim da je sa injektorima najbolje kod specijalca
 

cepet

Member
Regulator pritiska goriva stoji na 18 % OCR, tlak u railu je 298 bara u praznom hodu. Korekciju govori u mm3/stroke, maksimalno odstupanje bude +/- 0.8 za zadani protok od 7mm3 čini mi se. Specijalist za injektore i pumpe spominje cifru od 1100 kn za servis svakog injektora. Nije to baš mala cifra..
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ja bi otisao kod mehanicara koji ima osciloskop, pokupio bi signal sa injektora prvog cilindra i signal sa senzora vibracija. Tako bi otkrio dvije stvari, prvo uvjerio bi se da je senzor vibracija ispravan/neispravan, drugo posto znam redoslijed paljenja otkrio bi na kojem se cilindru pojavljuje nepravilno izgaranje. Potom bi na injektoru provjerio voltazu i jakost struje, napravio leak off test, ako bi sve bilo u redu posumnjao bi na kompresiju. Relativna kompresija se moze izmjerit osciloskopom i strujnim klihestima. Naravno ako je kompresija ok vadenje injektora i test na ispitnom stolu
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Senzor vibracija se nalazi s prednje strane na sredini bloka motora. Upisi u google "klopfsensor" da vidis kako izgleda.
 

cepet

Member
Evo upisao sam i malo se informirao međutim ne nalazim senzor za ovaj moj motor (prva generacija HDI, 2.0 dw10ated, kod rhz). Izbacuje mi za onaj od 100 kW, za ovaj stariji HDI baš i ne tako da nisam siguran ima li to moj auto uopće? Hvala vam svima na savjetima!
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Nazalost tvoj motor nema senzor vibracija ako je kod motora dw10ated. Ne postoji nacin da izoliras cilindar sa nepravilnim izgaranjem. Mozes probat spojit injektore direktno na aditiv od liqui moly koji se zove diesel purge. Ako se na njemu utisa rad motora mozes biti prilicno siguran da su injektori u pitanju. Mada kad bi to bilo osobno moje auto ne bi se puno mislio, izvadio bi injektore i poslo ih na ispitivanje.
 

cepet

Member
Problem još nije riješen, auto se i dalje svakodnevno koristi. Uočio sam da su puknute prednje vanjske manžete poluosovina, obje sam promijenio, stavio novu mast. Baš sam se ponadao da nije vibracija od homokinetičkih zglobova, međutim stanje je ostalo isto. Nakon paljenja prilično jake vibracije u leru, pojačane tijekom ubrzavanja i prelaska auta preko udubljenja na cesti (ovo sam nedavno uočio). Iduća sumnja mi je desni nosač od motora tj. onaj od getribe jer mislim da on jedini nije nikad mijenjan. Tokić kaže 320 kn. Da li je moguće da je nosač getribe krivac za ovo stanje?
 

Memphis

Active member
Naime, motor nakon paljenja radi jako grubo sa neugodnim vibracijama i zvukom. Prilikom ubrzavanja gotovo da trokira izmedu 1500 i 2200 o/min. Situacija se poboljša nakon što motor postigne radnu temperaturu.
Ne kužim kak si sad od vibracija na toplo/hladno došao do toga da bi problem mogao biti u nosaču motora?

Ovo što si naveo su simptomi diza ... radi mirnije kad je topal zato kaj ima bolje sagorijevanje na većoj temperauri.
Kakav je dim? Kad je hladan jel smrdi dim, peče za nos, oči?
 

cepet

Member
Ispuh smrdi, definitivno više kad je hladan. Do zaključka da možda i nije do injektora sam došao uspoređujući zvuk unutar i van kabine - izvana ne zvuči toliko strašno, unutra bude pravi potres, baš danas sam uspoređivao. Možda sam u krivu, ali to je moj dojam. Inače motor ima dovoljno snage, ulje ne troši, potrošnja je uredna - između 6,8 i 7,2 litara pri prosječnoj brzini 35 km/h, dakle gradska i prigradska vožnja. Pali iz prve i na malo nižim trenutnim temperaturama. Svakako se nadam da nije do injektora, njihov servis je dosta skup Idem redom, nosač getribe nikad nije mijenjan , vidi se da je dotrajao. Auto inače ima 293000 km.
 

cepet

Member
Pozdrav svima! Problem je napokon riješen, u pitanju je bio desni nosač motora. Naime, on je mijenjan prije tri i pol godine prilikom zadnjeg velikog servisa. Međutim mehaničar je umjesto originalnog hidrauličnog stavio obični nosač koji je nakon cca 50 tisuća kilimetara skroz raspao, do te mjere da je došlo do kontakta metal na metal. Ja sam nažalost uporno isključivao taj nosač kao mogući uzrok upravo jer jer relativno nov. Nakon zamjene lijevog nosača (onaj od getribe) zvuk se dodatno pogoršao jer jer desna strana podignuta na normalnu visinu (i ovaj od getribe je bio propao, iscurilo mu je ulje). Auto sad radi odlično, oba nosača motora su nova. Eto toliko o ovom problemu! Hvala svima na savjetima!
 
Na vrh