Nešto zuji na Picassu

Arllenn

New member
ZJUI NESTO! CITROEN C4 PICASSO 1.8 Benz.5 brzinska getriba, auto sa 162oookm ZUJI NESTO izmedu 35 i 65 kad se auto izbaci iz brzine u LER... na auto je mjenjan KUPLUNG na 140oookm, kupljen je u HR, u getribi je stavljeno novo ulje prije 5ookm zvuk isti ostao doduse ulje u getribi bilo je tamno)

Znaci NESTO ZUJI (tj najjace se cuje) izmedu 35-65km motor je od ispod suhi,,kad stavite u LER ko da se nesto neodvoji! Pocne zujati slabije pa onda jace i oko 35 nestane,, mislim da isti zvuk se cuje isto kad pustite GAS u voznji..
Molim pomoc i kaj napravit dal je netko imao isti problem,,,
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Znači zujalo je i prije izmjene ulja?
Onda možda potisni ležaj... Štos je šta mjenjač mora ić dole za sve osim zamjene ulja. Tako da se svakako posavjetuj s mehaničarem. I to pravim, ne ovaj šta je mjenjao ulje i pustio auto nazad sa problemom na cestu.
 

Arllenn

New member
Zujalo je i prije izmjene ulja... sad lagal bi dal jace ili manje,,, medutim onak kad to sve vise slusam cini mi se da se cuje glasnije,,, napominjem Mjenjanje brzina ide bez Mana,..
Pitanje dali postoje kakve mane na tim getribama 5 brzinskim??
Dali je moguc problem na Diferencijalu?? Naime zvuk se isto cuje i kad se vozite i otpustite gas (auto je u brzini), nesto jace se cuje u Leru a vjerojatno je to zbog toga jer nema buke motora ...

Znam da treba najpametinije sve rastepst pa vidjet ovak je sve nagadanje,, niti mogu objasnit taj zvuk Zuji nesto (lageri na kotacima su iskuljuceni znam kakav je to zvuk imao par puta na sluzbenim autima),,.
Nekak mi se cini da je veliki razmak i nejde glatko u fazi kad otpustate i dajete gas autu u brzini, u tom razmaku kad pustite gas pocne se cut to zujenja cuje se bilo koja brzina iz,edu recimo 35 i 7okm/h

Zujalo je i prije izmjene ulja,, sad posto to stalno slusam nebrem sto posto reci da se cuje jace ili ne,...
 

Arllenn

New member
Evo uspio provjerit, nisu lageri kotaca,,, bio je na dizalici, i vozen na prazno,, decko koji je bio ispod auta veko da zuji fucka negde po sredini gatribe... jel imao ko slican slucaj? Imate kakve preporuke gdi ic na pooravak? Hvala
 

DS9

Active member
Ja sam na svom C3 1.4 HDi tj. menjaču MA5 imao 60000 km, tj od kako sam bio uzeo polovan auto, - brujanje menjača.
Najizraženije u 1. prilikom kretanja, u 2. manje, u ostalim brzinama neprimetno. Pojačavanje muzike u autu je otklanjalo brigu, za kratko.

Prilikom zamene kvačila nakon 50000 km, a zbog toga što je prucureo semering spojničke osovine (jer nije zamenjen na prethodnoj zameni kvačila, a što je savim uputna praksa) - konstatovan je priličan luft spojničke osovine što je bio znak da je pametno otvoriti ili zameniti menjač što pre.

Pri svemu tome, ulje u menjaču je dvaput menjano (jer sam želeo da smanjim verovatnoću ranijeg otkaza), a inicijalno ulje koje smo zatekli u menjaču je bilo gotovo crnje nego iz motora.

Dva iskusna mehaničara koji su vozila taj auto su smatrala da je problem najverovatnije ležaj diferencijala ali su se ipak ogradili da može biti i neki drugi od ležaja.

Dva člana nezavisnog Citroen foruma Srbije, odnosno Blaža Ðukić iz Beograda i Pajadevil iz Beograda, koji su takođe i izrazito iskusni serviseri su samo po mom pisanom opisu problema naveli da je problem sigurno jedan od dva ležaja spojnice menjača - jer oni najpre naprave problem kod auta koji su poprilično prošli.

Bili su u pravu.

To su ova dva ležaja:



Kada je otvoren menjač - ustanovljeno je da je ležaj diferencijala korektan, on je na donjoj slici



Veći i zatvoreni ležaj na spojnici menjača je takođe bio korektan




Evo ga problem, u sredini slike, dakle manji, otvoreni 237223 tj. 25x52x15. Venac koji je od nekakve plastike ili bakelita je pukao, i kuglice su bile slobodne, ali ni jedna nije falila. Zaista se čovek pita da li su konstruktori mogli tu da stave robusniji ležaj.



Dva puknuta dela venca jedan do drugog. Ostatak nismo našli, verovatno je samleven




Novi zamenski ležaj kupljen u prodavnici koja prodaje samo ležaje - je koštao 4 evra (ipak, preporuka je kupiti skf-ov sa citroenovim potpisom). Ovaj na slici izgleda funkcioniše korektno poslednjih 15000 km.


Novi i stari ležaj jedan do drugog. Zaključak - imali smo sreće da neka kuglica nije pobegla - inače bi baš bio karambol.



P.S. - Možda kod tebe sve ovo gore opisano i nema veze sa problemom, pa definitivno ostaje to da neko od mehaničara mora da se pozabavi ozbiljno problemom a mi ovde možemo samo da nagađamo o čemu se radi.

Cena ovakvih intervencija, tj. maltretman mehaničara da skida, otvara i vraća menjač (uz delove) je takva da to može koštati i više od nabavke polovnog menjača. Ipak, originalan sređen menjač je sigurnija varijanta od polovnog menjača za koji se ne zna u kakvom je stanju.

Srećno
 
Na vrh