Ja sam na svom C3 1.4 HDi tj. menjaču MA5 imao 60000 km, tj od kako sam bio uzeo polovan auto, - brujanje menjača.
Najizraženije u 1. prilikom kretanja, u 2. manje, u ostalim brzinama neprimetno. Pojačavanje muzike u autu je otklanjalo brigu, za kratko.
Prilikom zamene kvačila nakon 50000 km, a zbog toga što je prucureo semering spojničke osovine (jer nije zamenjen na prethodnoj zameni kvačila, a što je savim uputna praksa) - konstatovan je priličan luft spojničke osovine što je bio znak da je pametno otvoriti ili zameniti menjač što pre.
Pri svemu tome, ulje u menjaču je dvaput menjano (jer sam želeo da smanjim verovatnoću ranijeg otkaza), a inicijalno ulje koje smo zatekli u menjaču je bilo gotovo crnje nego iz motora.
Dva iskusna mehaničara koji su vozila taj auto su smatrala da je problem najverovatnije ležaj diferencijala ali su se ipak ogradili da može biti i neki drugi od ležaja.
Dva člana nezavisnog Citroen foruma Srbije, odnosno Blaža Ðukić iz Beograda i Pajadevil iz Beograda, koji su takođe i izrazito iskusni serviseri su samo po mom pisanom opisu problema naveli da je problem sigurno jedan od dva ležaja spojnice menjača - jer oni najpre naprave problem kod auta koji su poprilično prošli.
Bili su u pravu.
To su ova dva ležaja:
Kada je otvoren menjač - ustanovljeno je da je ležaj diferencijala korektan, on je na donjoj slici
Veći i zatvoreni ležaj na spojnici menjača je takođe bio korektan
Evo ga problem, u sredini slike, dakle manji, otvoreni 237223 tj. 25x52x15. Venac koji je od nekakve plastike ili bakelita je pukao, i kuglice su bile slobodne, ali ni jedna nije falila. Zaista se čovek pita da li su konstruktori mogli tu da stave robusniji ležaj.
Dva puknuta dela venca jedan do drugog. Ostatak nismo našli, verovatno je samleven
Novi zamenski ležaj kupljen u prodavnici koja prodaje samo ležaje - je koštao 4 evra (ipak, preporuka je kupiti skf-ov sa citroenovim potpisom). Ovaj na slici izgleda funkcioniše korektno poslednjih 15000 km.
Novi i stari ležaj jedan do drugog. Zaključak - imali smo sreće da neka kuglica nije pobegla - inače bi baš bio karambol.
P.S. - Možda kod tebe sve ovo gore opisano i nema veze sa problemom, pa definitivno ostaje to da neko od mehaničara mora da se pozabavi ozbiljno problemom a mi ovde možemo samo da nagađamo o čemu se radi.
Cena ovakvih intervencija, tj. maltretman mehaničara da skida, otvara i vraća menjač (uz delove) je takva da to može koštati i više od nabavke polovnog menjača. Ipak, originalan sređen menjač je sigurnija varijanta od polovnog menjača za koji se ne zna u kakvom je stanju.
Srećno