Akumulator

stipe1

Member
Pozdrav,
Citroen c4 II 2012.god. 1.6 vti.U njemu se nalazi akumulator Fiam 60 Ah, 640 A.Takvih više nema.Da li bi Fiam 60 Ah 540 A bio dovoljan, ili mi možete preporučiti neki drugi.Naime neki dan mi se javila poruka economic mode i blinkala je sličica akumulatora.Auto normalno pali.Sljedeći dan sam akumulator pripunio Tronicovim punjačem (max 3.8 A).Punio se oko četiri sata jer je bilo već kasno navečer pa sam morao prekinuti.Pokazivao je napon 12.55A.Sada se više ne javlja poruka i sličica ne blinka.Da li je došlo vrijeme za zamjenu?
Punio sam skinuvši samo plus pol akumulatora jer je nemoguće skinuti minus.Toliko su ga duboko zavukli,treba pola sata dok sve poskidaš da bi došao do akumulatora.Može li mi netko staviti video za skidanje jer minus nikako ne ide.Na klemi je neki dodatak sa žicama.I da li smeta ako se pri punjenju ne skida minus sa akumulatora?Meni je poslije sve radilo, jedino sam reinicijalizirao ključ i podesio vrijeme.
 

Damaj

Active member
Ja sam na svom zamijenio malo jačim (70 Ah) a udarne jačine 640 mA, jer sa 60 Ah ide udarna snaga 540 mA. Ako je akumulator i malo jačeg kapaciteta bitno je da fizički po dimenzijama stane u ležište a sve radi toga da se ne smanjuje udarna snaga. A sto se tice minus kleme imas na veznom limu metalnu glavu koja sluzi umjesto minus kleme i na nju nakačiš drugu klemu punjača ili akumulatora.
 

stipe1

Member
Nitko mi nije odgovorio da li bi mogao još pripuniti, a da na skidam kleme.Punjač Tronic (max 3.8 A).Da li se može oštetiti elektronika?
 

sir.Oliver

Well-known member
Ja sam na svom zamijenio malo jačim (70 Ah) a udarne jačine 640 mA, jer sa 60 Ah ide udarna snaga 540 mA.
molim te .... obriši te mili Ampére .... ljudi se smiju .... s tom strujom nećeš upaliti niti jednu klasičnu sijalicu a kamoli startati auto . anaser pri startovanju povuče struju i do par stotina Ampera naročito diesel )... a ti bi sa mili Ampérima palio auto .
 

Milosh

Test
molim te .... obriši te mili Ampére .... ljudi se smiju .... s tom strujom nećeš upaliti niti jednu klasičnu sijalicu a kamoli startati auto . anaser pri startovanju povuče struju i do par stotina Ampera naročito diesel )... a ti bi sa mili Ampérima palio auto .
Meni je očigledno da se radi o greški u pisanju.
 

Memphis

Active member
Nitko mi nije odgovorio da li bi mogao još pripuniti, a da na skidam kleme.Punjač Tronic (max 3.8 A).Da li se može oštetiti elektronika?
Izmjeri koliko ima napona kad odstoji nekoliko sati ili preko noći npr. prije paljenja. Po tome ćeš moći vidjeti otprlike u kakvom je stanju trenutno aku. Ali ako ti nakon punjenja 4 sata pokazuje 12.55V to nije baš dobar pokazatelj iako i taj punjač koji imaš je dosta slab/spor ali i auto ga fila u vožnj tak da pitanje je koliki je kapacitet tog aku. Prema tome kaj si izmjerio to je nekih 80% kapaciteta. Vjerojatno više od toga ne prima struju.

A taj punjač tronic jel to onaj kao iz lidla? "Pametni"
Ako je takav onda ne moraš skidat kleme i sl jer ima u sebi sve zaštite tak da ga bezbrižno možeš uštekat da ga puni.
 

Milosh

Test
Ako hoćeš da vidiš pravo stanje akumulatora: nakon duže vožnje ili punjenja ostavi auto da stoji barem 12h i onds izmjeri napon, trebao bi biti između recimo 12.2 i 12.65. To je samo jedna strana priče, za drugu, odvezi auto u neki servis koji ima tester za akumulatore da ti izmjere startnu struju. Onda je uporedi sa nazivnom startnom strujom, ne bi smjela biti jako niska.

Što se tiče punjenja, kao što reče memphis, taj punjač ne bi trebao ničemu nasmetati.

Najpravilnije spajanje punjača (zbog elektronike) je + štipaljku punjača direktno na plus pol akumulatora a - štipaljku punjača negdje na masu, najbolje negdje na samom motoru (ne direktno na - pol akumulatora). I ostavi ga slobodno dok ne prikaže da je napunio, nemaš razloga da ga skidaš ranije i da se nečega bojiš. Tim punjačima treba duže da napune ali mogu stalno biti spojeni na aku (to pričam za Ultimate Speed iz Lidla, pretpostavljam da je i tvoj takav).
 

CrnLepotan

New member
Izivanjavam se za off ali da ne otvaram novu temu jel može info koji akumulator se preporučuje za 1.6hdi 92ks 2011.godište? Da ne skidam sve ono...:grin:

Hvala:cool:
 

CrnLepotan

New member
Ne znam da li moze da stane u kuciste jer mi je ovaj trenutni 242mm duzine.
Bio je Varta silver 63Ah i 610A, sad sam uzeo neki ruski Reactor 62Ah i 620A, garancija 43 meseca i udri:D:D:D
 

Machi89bg

Member
Pozdrav,

Sledeca situacija :) auto mi je stajalo u garazi 3 ipo mjeseca, nije se palilo, nista :) danas sam ga otvoriokljucem, naravno auto je totalno mrtvo, nista ne gori :)
Posto je auto 2013 god, pogledao sam akumulator i pise fiamm 70ah 720A, znak pezoa citroena, pretpostavio sam da je jos fabricki. Pokusao sam na kleme da ga upalim ali nista, nikakva se lampica nije upalila.

Sta mislite, da li se isplati nositi na punjenje ili uopste pokusati ga popraviti? Nazalost nemam nikakvu informaciji jel mjenjan ikada akumulator, mogu samo da pretpostavim da je fabricki zbog logo-a, auto sam kupio 2017.

Poznanik mi moze popodne donjeti novu vartu 74A 680A.. ovdje vidim da se preporucuje slabiji akumulator. Motor je 1.6hdi 92KS.

Savjeti? Da li da ocekujem problematiku oko kljuceva i kompjutera, da li treba nesto da se resetuje?

Hvala!
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Probaj da ga napuniš. Ako ne ide, novi, pali i vozi. Ne zaboravljaju se informacije o ključu i sl. nestankom napajanja. Jedino datum, vreme, radio-stanice i sl. će biti zaboravljeno.
 

visaluteju

Well-known member
Tako je, probaj ga napuniti nemas sta izgubiti, akumulator se potpunim pražnjenjem donekle osteti ali pošto nije star kada se napuni postoji sansa da jos dosta sluzi
 

Doomsday

U prolazu...
...
Posto je auto 2013 god, pogledao sam akumulator i pise fiamm 70ah 720A, znak pezoa citroena, pretpostavio sam da je jos fabricki.
...
Jel imaš start-stop...?

To 70Ah 720A zvuči kao EFB baterija za start-stop... Imaš točno takvu od Exide... Samo provjeri dimenzije, mora bit L3 v/š/d/ 190/278/175...

http://www.exide.info/spec/el700.html

Iako, za start-stop auta sada preporučuju AGM bateriju, nebitno jel bila tvornička EFB...

http://www.exide.info/spec/ek700.html

One su, koliko se sjećam, osjetljivije na toplinu, i nužne su za novije sustave start-stop sa regeneracijom...

Ako je tvornički bio EFB, nije apsolutno nužno, a možda nije ni optimalno, uzimati AGM...

Valjda...

:D
 
Na vrh