Greska P0238

Marko89

Member
Ljudi pomagajte. Moj citroen C3 1.4hdi 90ks, radio je super i najednom mi je postao trom dok obrtaji ne dodu do 2800 3000 okretaja i onda potegne kao i inace i opet kad prebacim u visu brzinu opet isto do 2800 3000 oretaja. Egr ventil sam ocistio ali i dalje isto. Greska p0238 pokazuje Jaki krug A senzora prednabijanja turbopunjaca
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jel VGT turbina na njemu, možda je blokiran sistem?
MAP bi trebalo biti lako očistit, ja bi još jedino to sam probao
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
MAP (mass air pressure) ti je senzor pritiska i trebao bi se nalaziti negdje na usisu... obično se i on začađi pa zahebava. Malo izguglaj, jednostavna je stvarčica za naći i pregledati.

VGT turbine imaju varijabilnu geometriju, kada se zablokira, obično auto ili ima snage samo na nižim, ili samo na višim okretajima. Ovisno u kojem je položaju zapelo. Slično se nešto tebi očito dešava. To što se cetralna osovina okreće nema veze s time
 

Dalibor

Dado Tornado
Greska p0238 pokazuje Jaki krug A senzora prednabijanja turbopunjaca
MAP (mass air pressure) ti je senzor pritiska i trebao bi se nalaziti negdje na usisu... obično se i on začađi pa zahebava.
p0238 nije samo greška visokog tlaka prenabijanja, nego i greška prevelikog tlaka u usisnoj grani, i to kada senzor očitava iznad svojeg mjernog područja.
može biti da je MAP ispravan i samo očitava veliki pritisak. osim što ga se može očisiti, dobro bi bilo provjeriti filter zraka, da nije za zamjenu. možda bi moglo biti i do zaštopanog ispuha...
 

Marko89

Member
Skinuo sam MAP i ocistio sam ga sa bremsereinigung sredstvom za kocnice, skida masnocu, samo se poprska i sad se sjaji ali i dalje isto. Imali itko ideju sta bi bilo

Filter je novi. Nisam napisao da se to dogodilo nakon sto sam ga stisnuo na autoputu 190kmh
 

Marko89

Member
Pozdrav ljudi.
Ovako, egr je ociscen 100posto ko novi, map senzor isto tako. Trazeci po int naisao sam mogucnost kvara turbine, ali turbina je skoro pa nova tako da ona nije ali NE OTVARA POLUGICU onu na turbini. Pritisak zraka je preslab da bi ju otvorio. Ustima kad probam povuc otvara ju i drzi vakum na jeziku. Ali mi nije jasno zasto je vakum zraka takonslab da nemoze otvorit
 

Marko89

Member
Na turbini ona ispod sto se treba podizat, otvarat turbinu. Sad radi kao obican dizel bez turbine, nema bas snage

Gledajuci na netu mislim da je wastegate. Ona ne otvara jer nema dovoljno zraka da ju potegne
 

Cutac

Prèkaroš
Ako gledaš na leru, i treba biti zatvoren. Wastegate se otvara da regulira maksimalni tlak na ispušnim krilcima turbine, tj. ulazu. Njega bi trebao vidjeti da se otvara tek u vožnji sa poprilično gasa i okretaja.
 

Cutac

Prèkaroš
Poprilično. 1.4 motor, 4 cilindra, sumnjam da može nabiti puni tlak na leru.
Turbo motori koje sam vozio, a da su imali kazaljku, nisu uspjeli nabiti puni tlak na leru.
 

Cutac

Prèkaroš
Nemam pojma.
Ako na višim okretajima potegne kako treba, rekao bih da nigdje ništa ne pušta(ispuh, usis), upro bih prst u wastegate, blowoff ili neku elektroniku(kažeš da je turbina 100% ispravna).
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Druze, ti trebas nekoga ko ti to moze pravilno dijagnosticirat, posto iz tvojih pitanja je ocito da nisi upoznat sa dobavom zraka kod prednabijanih motora. Ovo je prijateljski savjet jer sam mozes napravit vise stete nego koristi. Ako se ipak odlucis za uradi sam varijantu kreni od spajanja sprice obicne na vakuum crijevo od turba, vakumiraj i na dijagnostici gledaj mijenja li se parametar polozaja lopatice turbine. Postoji jos nacina da se na elektromagnetski ventil dovede masa ili 12V i da se tako aktivira, ali to nemoj pokusavat. Moze bit banalna stvar poput ostecenog crijeva, pa prati curi li negdje vakuum. Voda u spreju po crijevima od vakuma cuda radi za otkrivanje curenja.
 
Na vrh