1.4 HDi - problem s ventilima

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić

Pitanje: Na Citroenu C3 1.4 HDi iz 2004., koji je dosad prešao 102.000 km, javili su se problemi u radu motora. Na 80.000 km motor je počeo dimiti i slabije vući, a kad je hladan, mijenja zvuk. Problemi se smanjuju kad se zagrije. Povećala se potrošnja ulja i goriva. Marin V.

Odgovor: Simptomi nisu dobri. Kad se uz nemiran rad u praznom hodu i kod hladnog motora mijenja zvuk motora (u području usisne grane) prilikom dodavanja gasa, vjerojatno se radi o izgorenom ispušnom ventilu (ili više njih) pa će trebati skidati glavu motora te izmijeniti ventil (ventile). Ovisno o stupnju istrošenja trebat će doraditi ili izmijeniti sjedište (sjedišta) ventila. Preporučljivo je izmijeniti i zupčasti remen, s napi¬njačem i pratećim valjcima, te provjeriti i, po potrebi, očistiti ili izmijeniti brizgalice. Pritom ih treba kalibrirati.

Vaš je auto opremljen turbodizelašem s izravnim ubrizgavanjem common-rail (1398 ccm, 68 KS), osrednje je kvalitete i trajnosti, posebice u serijama do 2005., koji bez otvaranja teško prelazi 150.000 km. Taj motor, kao i cijelu seriju četve- rocilindraša 1.4,1.6,2.0 i 2.2 PSA proizvodi i za Ford (s oznakom TDCi), a koliko su kvalitetni, pokazuje činjenica da će dobri trgovci i stručnjaci uvijek savjetovati izvorno Fordov 1.8 TDCi. Zbog toga su u Mazdi (koja je pod kontrolom Forda), za modele 2 i 3 francuske dizelaše 1.4 i 1.6 prihvatili kao prijelazno kompromisno rješenje, s kojima nisu pretjerano zadovoljni i uskoro ih mijenjaju svojima. U modelima 5 i 6 ko¬riste isključivo vlastite, japanske dizelaše.
 

1587 VTS

New member
Citam taj prilog redovito - jedna mi je stvar upala u oci i u tolikoj me mjeri pocela zivcirat da sam razmisljao poslat mail u rubriku "doktore pomozite". Doticni gospodin u tolikoj mjeri favorizira marku suzuki i istovremeno gadi spomenutu seriju PSA-Ford dizelasa da mi je pocelo stvarno ici na zivce. Vezano uz ovo prvo, u svakom drugom broju kojeg prelistam iskace neki suzuki, kao nekoc jadranka kosor iz pastete :D Isti taj suzuki ima cjelokupni asortiman auta od cak 3 modela koje je ovaj istestirao u svim mogucim varijantama opreme, boje, broja vrata, velicine felgi i sl. - test, mini test, test rabljenog, najava novog modela, najpovoljnija kupnja.. Izdize ih u nebesa, pise svaki put iznova hvalospjeve o njihovoj kvaliteti - wow - svima je jasno da su japanski auti kvalitetni, pa necemo sad radit cuda oko toga. Npr. detalj u broju od 28.12.2010. - covjek testira rabljenog swifta (po 67. put) starog 2 godine koji je presao 96 000km (!) i pise da o "iznimnoj kvaliteti auta svjedoci da su prednje disk plocice promijenjene tek nedavno, a ispušni lonac jos uvijek originalan". Ma daj, covjece, pa i budali je jasno da auto sigurno nije skupio toliko km u tako malo vremena vozeci se po gradu stani - kreni, upali-ugasi, taj sigurno prasi autocestu i otvorenu voznju 80%, a u takvim uvjetima eksploatacije bi spomenuti dijelovi i na nekadasnjem yugu izdrzali toliko - stavi ga u uvjete koje ja vozim (i vecina nas) pa cu te pitat koliko bi setova plocica vec bilo sprzeno :D To je samo primjer, ima takvih bisera za procitat toliko da bi mogao do sutra, a vec je kasno pa idem lec :D
 

Krky

Lakerski profesionalac
Moj buraz ima 1.4hdi, oko 130tkm ima.

Toliko sam i ja sad prošo, nego kad sam kupoval auto naletel sam na jedan C3 1.4hdi 2004g koji je imal 260tkm i radi znatiželje zovem tipa prvog vlasnika koji mi kaže da je imao 30% gradske vožnje a ostalo Zagreb Split, kaže da samo tera i tera, dvaput zupčasti mjenjo kočnice i samo gas.
Pa se pitam kakve to moraju mašinske smrti biti da do 150tkm treba motor širom:eek:
 

Ciki vts

New member
Ha gle, moj buraz je imao samo problem s getribom, to je slozio i vozi. Samo redovoto servisi i tu i tamo koja musica.
Kod njega ti je gas u podu od kad se auto zagrije pa dok ne stane :D
 

alenb

Member
Gospodin Dr. priča gluposti ako se mene pita...evo ja imam 178000 kn na svojem 1.4 HDI-u...ne troši ulje, ne dimi, sve 5...da pokucam u drvo...
 

Krky

Lakerski profesionalac
Gospodin Dr. priča gluposti ako se mene pita...evo ja imam 178000 kn na svojem 1.4 HDI-u...ne troši ulje, ne dimi, sve 5...da pokucam u drvo...
Eto i ja, 2004g na čuki 135tkm, pali ko mina, solidno vuće, radi besprijekorno , motor suv ko barut, nikad pipnut, svakih 10tkm ulje, svi filteri osim goriva, njega svaku drugu zimu, (potroši deci ulja na 10tkm, nije vrijedno spomena,) na 120tkm bio veliki servis remenje itd... brenze sam neki dan del nove,
ne očekujem nikakve probleme do 200tkm, osim promjene ulja filtera na svakih 10tkm
SAMO TEEERRAAAAMMM!!:palac-gore::cool::cool:
 

1587 VTS

New member
Forumasica Darja ima taj motor u svom C3 i trenutno joj je na satu 139 tkm (2002. god). Znam da nikakvih problema s motorom nije imala do sada. Auto je vozen 90% po gradu, a ulje i filter su mijenjani svakih 15 tkm. Vozim povremeno taj auto na relaciji ST-ZG-ST - odlicno vuce i također ne dimi. Set kvacila je promijenjen na 130 tkm. Sta se tice opcenitih problema s autom – u posljednje vrijeme iritantno bucna centralna brava te od pocetka povremeno paralelno gasenje instrument table i elektricnog serva koje se javlja jednom u toliko vremena, a rijesava se gasenjem i paljenjem auta :grin: Znam za iskustva da su takve simptome zatajivanja imale samo prve serije s pocetka proizvodnje 2002. god sto je rijeseno vec na modelima od 2003. Ostalo je za 5 i nema naznaka mogucih kvarova. Cuo sam i za slucajeve koji su uz redovito odrzavanje s njim presli blizu 300 tkm bez ikakvih problema.
To je DV4TD varijanta 1.4 HDi motora, a od 2011. dolazi u djelomicno modificiranoj verziji DV4C na kojoj su napravljena sitna poboljsanja i ugrađen je FAP filter: http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/5_fr-fr_fiche_publique.pdf. Takva je u mom C3. Dosla je paralelno s novom 8v varijantom 1.6 HDi motora sa 92 i 112 KS. Snaga je ostala ista, a povecan je maksimalni okretni moment za 10 Nm i razvija se 250 okr nize. Ovako iz vlastitog iskustva mogu reci da se u voznji jedina vidljiva razlika ocituje u izostanku klinicke smrti ispod 2000 okr i u nešto zivljim međuubrzanjima. U usporedbi s drugim motorima iz te klase, karakteristicno za 1.4 HDi - snagu razvija izrazito linearno i ne opire se visokim okretajima.
Ja svom striktno mijenjam ulje i filter svakih 10 tkm, vodim racuna o radnoj temperaturi kad ga mogu "nagaziti", ne gasim ga momentalno po zaustavljanju i nema mu smrti do bar 200 tkm koliko ga mislim voziti u iducih 8 god :D :D :cool:

SAMO TEEERRAAAAMMM!!:palac-gore::cool::cool:
:palacgore:
 
Na vrh