Problem sa paljenjem

grinch

New member
Pozdrav ljudovi

Prvi moj post i odmah i odmah o problemima.
Radi se o Berlingu 1.8 d,1997 godina.
Problem je sa prvim paljenjem ujutro ili kada ostoji par sati.Moram ga verglati 10 tak sekundi i onda upali uz oblak crnog dima.Tada trokira i nemirno radi dok god mu nedam malo gasa.Tada se smiri i sve je ok.Stavio sam nepovratni ventil između filtera nafte i pumpe(Lucasova je) ali ista stvar.

Dali negdje gubi naftu ili je pumpa rikavela.

Hvala.
 

Dalibor

Dado Tornado
neka provjeri grijače. vjerojatno se mogu provjeriti s električnim instrumentom. ako na nekom ima preveliko odstupanje od ostalih ili ako uopće nema otpora, onda je sigurno u tome stvar.
 

grinch

New member
Grijače sam provjerio.Izvadio sam ih i jedan po jedan spojio na plus i minus na akumulator.Svi u roku par sekundi se užare.Danas sam ga upalio normalno ali mi je odmah lupio u turažu jedno par sekundi dok god nisam malo dirnuo papučicu gasa.Dali na ovoj lukasovoj pumpi ima kakav možda ventil ili regulator goriva.Glupo mi je sada bacati neku veliku lovu majstorima ako se može jednostavnije riješiti.
 

zoran37

New member
E da, lucasova pumpa, neznam kakva je u citroenima ali moj prvi fiat 1.9 td ju je imao i totalno razočaranje, kupio auto i odma drugi dan mi taj neki ventil otišao i auto je radio u nekim predokretajima, loše je vukao i dimio jako. Taj ventil ili šta već je je bio 800 kuna + 50 kn zamjena.
Neznam šta bi ti rekao, čekaj dečke koji se kuže u to.
 

grinch

New member
Prije Berlinga sam imao Partnera 1.9 disel i bio sam prezadovoljan.E jbg,sada sam naletio na ovaj 1.8 d i nisam se izgleda usrećio.
 

zgodny

New member
znaci samo vise od toga može imati.. ako netko pametniji ne kaze drugacio, ja bi
trazio repariranu pumpu kod svih mogucih bosch servisa, pogotovo ako se simptomi
(vrijeme potrebno da sastavi, los rad, sve vise crnog dima) pojacaju..

sretno!

p.s. poznaniku se slicno ponasal golf3 pa je zmjenjal turbinu, regulaciju turbine, egr,
da bi na kraju posjetio boshistu i uzeo repariranu za 200 eura..
 

grinch

New member
Ali meni normalno auto radi,nedimi u leru,nedimi na šipku ili odušak,jedino kada ga palim ujutro baci dosta crnoga dima.U vožnji dimi crno jedino pod velikim opterećenjem.Netko je ovdije spominjao nekakav ventil na pumpi,možda je i to problem.
 

zgodny

New member
a gle crni dim znaci:

previse ubrizganog goriva - krivac: pumpa, senzor temperature, senzor ubrizgavanja goriva
lose rasprseno gorivo - injektori
pogresna faza - remen distribucije, spaner..
premalo zraka - turbina ne druka dovoljno, prljav filter zraka itd..
previse povrata ispusnih plinova - egr ili vakuum ili rpm senzor..

pumpa nema ventila u klasicnom smislu.. ako mislis na elektromagnetsk ventil - to nije jer onda uopce ne bi radilo nista.. odi nekom boschisti, taj ce ti najprije naci kvar.. servisere zaboravi..
 

grinch

New member
Grijače sam provjeravao,dobri su.Jedino da kupim sva četiri nova i iste marke(Sada su dva od bosha,jedan beru aovaj četvrti nemam pojma).Danas sam nešto kemijao po čoku.On ima termostatski čok sa sajlom ali to kod mene nije u funkciji.Vidjeti ćemo ujutro dali će upaliti.
 

zgodny

New member
to je onda to.. ubrizgava prekasno na hladno (dizel "cok").. mislim da te to ne bude kostalo vise od 200 kn.. i problem rjesen.. javi kad to slozis!
 

grinch

New member
E jbg,nije ni čok.Recimo kada ga ugasim i nakon pola sata -sat ponovno upalim,upali normalno ali baca plavkasti dim i nemirno radi,čim mu dam malo gasa sve je ok.Nema više dima,mirno radi.Izgleda da je motor u banani.Što je najčudnije auto netroši pretjerano ulja.Znači na 10tak tisuća potroši oko litru.
 

zgodny

New member
nije motor u banani, nije to jos za rashod :)

imas poptuno mehanicku pumpu (ve tip) koja ima djelove koji se takodjer trose i s vremenom zaribavaju. Ako nikad nisi bio kod boshiste, sad je vrijeme za to (nema veze kaj je lucasova). Skini pumpu i daj ju iskalibrirati i obnoviti po potrebi.. imho problem lezi u koroziji na osovinici po kojoj klize dva trokutasta komada koji ovisno o broju okretaja odredjuju minimum goriva koji se ubrizgava. Usput mozes dat i injektore provjeriti i podesiti, te po potrebi promjeniti uloske ako su kucista u redu.
 

grinch

New member
Evo ga stvar riješena.Nakon obilaska dva majstora svaki ima svoju dijagnozu.Cijena popravka kod jednoga 3600 kn,kod drugoga 6900(ovaj drugi bi reparirao motor i pumpu).Ja sam ipak se odlučio na treću soluciju i sinoć prodao auto.Kupcu sam objasnio simptome i što je sa motorom pa neka se on sada zeza sa time.Vama još jednom hvala na pomoći i informacijama.Na proljeće u potrazi za drugim Berlingom ili Partnerom.
 
Na vrh