Vozni park u Hrvatskoj sve stariji i nesigurniji

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Moram priznati kako me pomalo zbunjuje ova statistika. Promatrajući vozni park iz ureda u ZG s kojeg mi pogled pada na jednu prometnu ulicu u samom centru ZG-a, ova anketa veze s realnošću nema. :)
Milano, jedan od top3 gradova EU po bogatstvu nema vozni park poput Zagreba. :) Da se razumijemo, ne smatram to normalnom pojavom.
Onda s druge strane imamo ovakav tekst.

"Vozni park u Hrvatskoj sve je stariji i nesigurniji, broj prodanih novih vozila u zadnjih sedam godina pao je za 60 posto, a jedna od posljedica je povećan broj prometnih nesreća s poginulima, rečeno je u ponedjeljak na Auto–moto forumu održanom na Zagrebačkom velesajmu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Potpredsjednik HGK-a za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher podsjetio je da je u Hrvatskoj 2008. godine prodano 100.000 vozila, od čega 88.000 novih, a lani 80.000 vozila od kojih 35.000 novih.

“Od 2008. do danas broj prodanih novih vozila pao je 60 posto. Njihova prosječna starost 2008. bila je 10,3 godine, a lani 12,3 godine. Sve je veći uvoz rabljenih, starih vozila, a posljedica je da u Hrvatskoj raste broj poginulih u prometu. Na hrvatskim cestama na 100.000 stanovnika godišnje imamo 8,1 poginulog, dok je prosjek Europske unije nešto više od pet osoba”, kazao je Zaher.

Ocjenjuje da država ne vodi dobru politiku prema auto branši, a uz dugogodišnju krizu svoje je učinila, kazao je, i izmjena Zakona o PDV-u iz 2012. godine, vezana uz mogućnost odbitka pretporeza za pravne osobe pri kupnji vozila.

Da je ta zakonska promjena učinila veliku štetu tržištu smatra i direktor Promocije Plus Agan Begić. Po njemu, hrvatski je automobilski biznis od 1991. do danas pretrpio najveće promjene od svih država EU-a. Izračunao je da su od tada hrvatski zakoni i pravilnici o poslovanju s automobilima mijenjani čak 25 puta.

“Siva ekonomija postala je način života. Jedna od posljedica povećanja poreza je djelovanje izvan legalne sfere. Crno je tržište izrazito izraženo u segmentu prodaje i održavanja vozila, a pogotovu u prodaji autodijelova”, kaže Begić.

“Svako treće vozilo u Hrvatskoj starije je od petnaest godina”, kaže Begić. Dodaje da je od 2008. do 2015. zabilježeno 300-postotno povećanje novoregistriranih rabljenih vozila, s tadašnjih 11 tisuća na lanjskih 44 tisuće. Pritom su se 2008. uvozila vozila prosječne starosti od 6,5 godina, a lani 8,5 godina.

Sve se to odražava na sigurnost: 2014. u prometu je poginulo 308 osoba, lani njih 348. “To je dobrim dijelom rezultat starenja voznog parka iako se sada u prosjeku vozimo manje”, kaže Begić. Naime, po podacima koje je iznio, 2008. godine hrvatski su vozači prosječno prevaljivali 16.345 kilometara, a lani 12.807.

Prema podacima HGK iznesenima na skupu, Hrvatska na neslavnom 22 mjestu po broju novih osobnih vozila na tisuću stanovnika sa samo 8 prodanih novih vozila dok je primjerice EU prosjek 25 novih vozila na tisuću stanovnika."
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Izađi van ZGBa pa baci pogled :D Među mojim poznanicima nitko nije privatno kupio nov auto već jedno 10ak godina. Bilo je tu rabljenih od 2-20k€, a ništa novo.
Jedan jedini izuzetak je uspješan poduzetnik sa novom Mečkom od 60k€.

Ljudi su se opekli s kreditima, ne zaljeću se zaduživat radi automobila koji im je ionako samo trošak. I pametno.
 

deda

New member
Priča ide dalje,koliko god autoindustrija forsira prodaju novih vozila,sa druge strane auto ne da postaje bezvezan i nepotreban trošak sve više,nego postaje sve više besmislen i nekoritsan i sve više služi kao porez na :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:e.
Što će ti ulog od 20-30 somova € kada je njegova isplativost i svrsishodnost sve više upitna.
U svojem radnom vijeku potrošiš na auto vrijednost 4 kuće ili stana,a čemu služi,sve više ničemu.
 

markan1000

Well-known member
centar zagreba i nije neko mjerilo. kako je ivan rekao, samo baci pogled izvan zagreba. ma dovoljno otići do periferije zagreba pa da vidiš realno stanje.
 

deda

New member
Po periferijama sve manje raje živi.Svi se trpaju što bliže centru.Auto ima smisla još jedino na selu i na velikojjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj periferiji gradova.Sve ostalo je besmisleno.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Auto ima smisla još jedino na selu i na velikojjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj periferiji gradova.Sve ostalo je besmisleno.
Ma, je. U pravu si skroz. Auto je u 21 stoljeću posta totalno suvišan i nepotreban. Evo na primjer ja. Kad triban ići za ženom i/ili troje dice negdi, onda ženu i dicu prvo ukrcan na kočiju, sve kufere i stvari pritegnen na magarca, a ja za njima odjašen na konju. Ako idem di u kupnju i nabavu, koristin kar s konjima. Uopće više ne mogu vidit potrebu da mi danas triba auta. Sramnin se uopće i šta mi je parkirana na dvorištu, osjećan se radi toga ka kompletni razmetljivac.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Heheh... kako svi purgeri ne vide dalje od Zagreba, uvijek me iznenadi :D
 

deda

New member
Što će ti auto za kupnju,sve naručiš online i sve ti dovezu do kuće,stana.Ono malo sitno što trebaš,staviš u torbu.Za posao isto postaje bez veze drndat auto sat,sat i po u gužvi samo da bi ti guzica sjedila u svojem autu.
Dakle 90% vožnje je luksus bez kojeg se može,ne drobite da nije tako.
Oni koji su u malim gradovima ionako sve imaju u centru i sve mogu obaviti pješice,ali ne, moraju se naguravat sa autom,dakle i to je čisto preseravanje i nepotreban komoditet.
Za ono nekoliko puta godišnje kada ideš nekamo dalje,daleko jeftinije ti je unajmit auto,nego imati svoj na kojem godišnje gubiš basnoslovne cifre,plus gorivo,rega i održavanje.
U pravim uređenim državama imaš postaje sa autima,biciklima,motorima,svugdje,dođeš gurneš karticu,odvezeš se kamo treba i ostaviš ga.Ne zezaš se sa parkingom,ne plačaš gorivo,ne plačaš održavanje,ne pljuneš lovu za kupnju auta,dakle što je jeftinije i svrsishodnije?
Kada tako rade narodi koji su daleko bogatiji od nas,zašto smo onda mi ovakvi ****eki koji moraju imati sve svoje i okolo se hvalit,naravno mi to možemo,kak bum ja bio bez auta,što večeg,što skupljeg.
Èak ni bjedna sirotinja ne može bez auta i rađe se tandrka u nekoj trulji sa koje sve odpada,nego da ga se odrekne.Sve je to u glavi koja daleko zaostaje za napretkom u svijetu.
Došlo vrijeme kada je auto na početku svojeg kraja,što prije što više ljudi to shvati biće bolje i njima i svima ostalima oko njih.
 

La Marche

Iskreni optimist
Nemoj cijeli svijet mjeriti svojim metrom, potrebama i životnim navikama i koristiti pritom i ružne izraze.
A u tim uređenim zemljama uz sva moguća iznajmljivanja imaš i automobila u odnosu na broj stanovnika puno više nego kod nas.
A da se malo našalim, kažeš da je auto na početku svog kraja. Pa dobro, kad dođe do kraja, kupit ću novi.
 

deda

New member
5,ali 3 su oldiji,čistokrvni luksus.Druga 2 su od sinova.Ne voze se na posao njima,služe samo za izlaske i provode.Dakle da ih nema,nebi ništa falilo.
 
Na vrh