Pozdrav ekipa, evo ulovih malo vremena pa da podjelim s vama kako sam riješio problem ogrebanog ekrana navigacije. Vjerojatno na forumu nema toliko C5 druge generacije sa navigacijom, već su upute možda korisnije za ljude sa trećom generacijom, ali s obzirom da je moj C5 druga generacije onda pišem u forumu druge generacije. Ekrani su u osnovi isti, jedino je razlika u vađenju iz instumentalke. Za vađenje ekrana u trećoj generaciji se obratite vborovic-u koji je sigurno već u niskom startu sa objašnjenjem :grin:
Evo uputa. Ekran navigacije je u osnovi 7" TFT LCD monitor. Na ekran je nanesen zavšni premaz koji smanjuje refleksiju i na taj način poboljšava čitljivost kod jakog okolnog osvjetljenja. Ekran bi trebalo čistiti kao i polikarbonatne naočale ili monitore računala, blago navlaženom krpicom i otopinom sapuna ili posebnim sredstvima. U autopraonicama nemaju sredstva za čišćenje računalnih monitora već koriste neka svoja sredstva i krpe od mikrofibre koje su u osnovi vrlo sitna staklena vlakna. I tu abrazijom dođe do skidanja tog završnog sloja. I izgleda ogrebano i ružno
Ovako je to izgledalo kod mene, iako je to fotografirano kada je ekran već bio izvađen. Lijepo se vidi kako je donji dio ekrana "pobrušen" od stalnog brisanja.
Što vam treba od alata:
-Torx šarafnciger, zaboravio sam koji broj 20 ili 25
-Magična spužva, to je ona bijela, ima u DM-u ili sl.
-Vlažne maramice, najbolje dječje jer su masne pa dobro otapaju
-Èista krpa od mikrofibre
-max 2 sata posla
-pivkan
-moguće da sam nešto od alata zaboravio jer sam to radio prošlo ljeto
Prvi korak je skinuti kleme sa akumulatora. Možda sam paranoik, ali ne volim petljati po ekranu od 7500kn, ako se uopće još može naručiti, dok je struja na autu.
Sjenilo ekrana se za instrumentalku drži sa par klipsi. I skida se polaganim ali odlučnim potezanjem prema gore. Za treću generaciju je tu vborovic :whistling:
Kada je skinuto sjenilo odpoje se konektori i ekran se odšarafi.
Zatim se navlaži magična spužva. Taj dio je važan. Spužva se skroz namoči i skoro do kraja iscjedi. Rekli bi u Zagrebu "samo da je pofajhtana". Ne smije biti jako mokra jer može voda pobjeći uz rub ekrana, a opet ne smije biti skroz suha jer onda nema magije.
Magičnom spužvom u kružnim pokretima i uz lagani pritisak malo po malo skidati antireflektivni sloj. S vremena na vrijeme proći mikrofibrom da se skinu komadići magične spužve i pokupi višak vode.
Sredinu sam dobro očistio, ali na rubovima nisam mogao dalje skidati magičnom spužvom jer sam se bojao da voda ne prođe do elektroničke pločice iza ekrana. Rubove sam rješio sa vlažnim maramicama. Treba dosta trljati ali ide. Nije taj ekran baš tako nježan.
I evo rezultata
Tu se još malo vidi stari sloj u krajnjim kutovima.
I ugrađen natrag
I u akciji
Refleksija je sada puno izraženija, ali mene su više smetale ogrebotine nego ta refleksija. Uostalom kada sunce piči direktno na ekran i onako se slabo vidi, sa premazom ili bez. Ljeti većinu vremena vozim sa polariziranim naočalama pa mi nije toliko presudno.
Evo uputa. Ekran navigacije je u osnovi 7" TFT LCD monitor. Na ekran je nanesen zavšni premaz koji smanjuje refleksiju i na taj način poboljšava čitljivost kod jakog okolnog osvjetljenja. Ekran bi trebalo čistiti kao i polikarbonatne naočale ili monitore računala, blago navlaženom krpicom i otopinom sapuna ili posebnim sredstvima. U autopraonicama nemaju sredstva za čišćenje računalnih monitora već koriste neka svoja sredstva i krpe od mikrofibre koje su u osnovi vrlo sitna staklena vlakna. I tu abrazijom dođe do skidanja tog završnog sloja. I izgleda ogrebano i ružno
Ovako je to izgledalo kod mene, iako je to fotografirano kada je ekran već bio izvađen. Lijepo se vidi kako je donji dio ekrana "pobrušen" od stalnog brisanja.
Što vam treba od alata:
-Torx šarafnciger, zaboravio sam koji broj 20 ili 25
-Magična spužva, to je ona bijela, ima u DM-u ili sl.
-Vlažne maramice, najbolje dječje jer su masne pa dobro otapaju
-Èista krpa od mikrofibre
-max 2 sata posla
-pivkan
-moguće da sam nešto od alata zaboravio jer sam to radio prošlo ljeto
Prvi korak je skinuti kleme sa akumulatora. Možda sam paranoik, ali ne volim petljati po ekranu od 7500kn, ako se uopće još može naručiti, dok je struja na autu.
Sjenilo ekrana se za instrumentalku drži sa par klipsi. I skida se polaganim ali odlučnim potezanjem prema gore. Za treću generaciju je tu vborovic :whistling:
Kada je skinuto sjenilo odpoje se konektori i ekran se odšarafi.
Zatim se navlaži magična spužva. Taj dio je važan. Spužva se skroz namoči i skoro do kraja iscjedi. Rekli bi u Zagrebu "samo da je pofajhtana". Ne smije biti jako mokra jer može voda pobjeći uz rub ekrana, a opet ne smije biti skroz suha jer onda nema magije.
Magičnom spužvom u kružnim pokretima i uz lagani pritisak malo po malo skidati antireflektivni sloj. S vremena na vrijeme proći mikrofibrom da se skinu komadići magične spužve i pokupi višak vode.
Sredinu sam dobro očistio, ali na rubovima nisam mogao dalje skidati magičnom spužvom jer sam se bojao da voda ne prođe do elektroničke pločice iza ekrana. Rubove sam rješio sa vlažnim maramicama. Treba dosta trljati ali ide. Nije taj ekran baš tako nježan.
I evo rezultata
Tu se još malo vidi stari sloj u krajnjim kutovima.
I ugrađen natrag
I u akciji
Refleksija je sada puno izraženija, ali mene su više smetale ogrebotine nego ta refleksija. Uostalom kada sunce piči direktno na ekran i onako se slabo vidi, sa premazom ili bez. Ljeti većinu vremena vozim sa polariziranim naočalama pa mi nije toliko presudno.