XM Odzračivanje hidraulike

Petey2501

Member
Re: Hidraulika XM

To ću napraviti odmah ali ako nastavi ne znam gdje da ga riješim, ako mi komp ne bude javljao ništa onda ću ga odfurat na dijagnostiku pa ćemo tamo vidjet šta ga muči.
 

Petey2501

Member
Re: Hidraulika XM

U ponedjeljak smo se
spremili za odlazak na more i kad su finalne pripreme bile gotove otišao
sam na pumpu natočiti gorivo i trebamo krenuti, kad na pumpi iznenađenje, puknuo mi je lajtung visokotlačne pumpe i LHM je počeo curiti, mislio sam prvo da nije hidroaktiva i kod jurepz smo utvrdili da je lajtung otišao, e tada su počeli pozivi da dogovorim brzi popravak te da odem na more u utorak ujutro. Imao sam čast upoznati Frulu, majstora za XM-ove iz Oranica ali nije mi mogao pomoći pošto je utorak bio radni dan te je radio do 14, pa sam nazvao svog majstora za citroene Matu iz Rakitja i ujutro je otklonio
kvar, zamijemnio je lajtung i ja sam krenuo na more i da LHM je iscurio u ponedjeljak pa sad imam friški u autu. Uglavnom na more i sa mora sam putovao kao u fotelji, nisam ga gazio ali auto ide lijepo. Uglavnom prije odlaska na put treba provjeriti i takve stvari, jer zbog malog curenja auto je neupotrebljiv.
 

jura

New member
Re: Hidraulika XM

Vidim da si iz Zg. Ubuduće, kad budeš imao bilo kakvih problema sa autom slobodno se obrati, bit ćeš mobilan u kratkom roku na obostrano zadovoljstvo.
 

jurapz

New member
Re: Hidraulika XM

Bitno da si uspio popraviti to i da je auto bio spreman za put u utorak, moram si malo tih lajtunga dovuči za zg kad budem dolazio, čini se kod mene da stiže još jedan xm v6 za dijelove, moram ići sutra na dogovor:grin: , to će biti ukupno 5. xm:whistling:
 

darkoooo

Limunofil :-)
Re: Hidraulika XM

Hej ekipa, frend me zamolio da mjesto njega pitam za savjet.
On vozi XM.a dvojku 2.1TD i sve5 do neki dan kada mu je servo volan postao volan bez serva. Veli da žganci nisu dostatni koliko treba snažno motati volan i kako njemu pada na pamet jedino LHM pumpa kao krivac. Pumpa ima 2 izlaza za ulje, dakle noviji tip.

Imate li vi kakvu ideju o čemu se tu radi i radi li se o nekom benignom kvarčiću ili je ipak pumpa spremna za zamjenu?

Letva volana je OK, veli da nema curenja ulja.

Hvala :)
 

Lakii

Well-known member
Re: Hidraulika XM

Neka prvo provjeri, ful pazljivo da mu dovodno crijevo iz rezervara u pumpu nije negdje napuklo. Znaci da dobro drzi kod spoja na rezervaru i na samoj pumpi.
Pumpa u pravilu ne ode odjednom, jedino da je negdje popustio spoj na tom gumenom crijevu pa vuce zrak umjesto ulja.
Sama pukotina se mozda nece vidjeti i ulje tu nece curiti van jer je podtlak, zato treba pazljivo gledati i malo probati dal je koji kraj crijeva labav...
 

darkoooo

Limunofil :-)
Re: Hidraulika XM

Neka prvo provjeri, ful pazljivo da mu dovodno crijevo iz rezervara u pumpu nije negdje napuklo. Znaci da dobro drzi kod spoja na rezervaru i na samoj pumpi.
Pumpa u pravilu ne ode odjednom, jedino da je negdje popustio spoj na tom gumenom crijevu pa vuce zrak umjesto ulja.
Sama pukotina se mozda nece vidjeti i ulje tu nece curiti van jer je podtlak, zato treba pazljivo gledati i malo probati dal je koji kraj crijeva labav...
interesantno... samo nisam ga pitao jel auto normalno koči, podiže se... Postoji samo jedno crijevo koje vodi do pumpe, zar ne?

jurapz

Pumpa je dala svoje, zamjena dok nije negdje ostao na putu
Misliš da je do toga došlo...
Daj mi ponudu za pumpu pa da mu prenesem "sretnu" vijest.
 

Lakii

Well-known member
Re: Hidraulika XM

Ima 6+2 pumpu, samo jedan je dovod a dva izlaza. Nikad ne otkazu obadva kruga, jako rijetko. cak i kad vuce zrak na usisu, problem se manifestira samo kod serva, jer je on veci potrosac, zato i ima vecu polovicu pumpe, kocnice i ovijes rade normalno...

Napisao sam da je mozda samo na crijevu vuce zrak jer u pravilu pumpa rikava postepeno, ono, prvo otezano okretanje volana, samo povremeno, pa sve cesce, ili sve tezi i tezi volan. koliko sam ja skuzio, njemu je bilo sve 5 i onda odjednom ostao bez serva?

ugl, ako je usis dobar, pumpa je ipak riknula.
 

jurapz

New member
Re: Hidraulika XM

Jer problem je kada skroz rikne pumpa onda ode sitna špena u regulator i onda imaš problem što moraš sve ispuhivati, ja imam samo stari tip pumpe, mislim da bi trebalo biti oko 400kn druga pumpa
 

darkoooo

Limunofil :-)
Re: Hidraulika XM

On mi je rekao da se to odjednom dogodilo...
Hmmm

a ovako laički, jel postoji onaj neki sigurnosni ventil koji propušta tlak kada se volan skroz idvuče u lijevo il desno? Ako taj ventil rikne (ako je to moguće) onda bi sav tlak konstantno odlazio u povrat, a ne na servo, zar ne?

Gdje se nalazi taj ventil??

400kn nije bed. Ako netko sazna da se prodaje, javite meni ili njemu.

Ime mu je Željko

0913649904

Hvala unaprijed!
 

darkoooo

Limunofil :-)
Re: Hidraulika XM

Ali... zar nije neka sigurnosna fora ugrađena u slučajevima kada je volan potpuno stjeran u jednu ili drugu stranu? Na servo volanima tog obično ima... zar ne? Osim toga, eto na Xantiji je servo proizvod ZF-a, a ne Citroena :-I

---

još jednom molim vas, ako imate pumpu ili znate nekog tko ima i ne traži NERAZUMNE novce, kontaktirajte Željka jer on nema internet.

Hvala
 

Lakii

Well-known member
Re: Hidraulika XM

Da, sam upravljacki ventil za servo, ono ja vrhu puza letve je od ZF-a.
Opet, nema zasebnog sigurnosnog ventila. Sve je rjeseno unutar tog upravljackog ventila ZF-a. On funkcionira na razlici polozaja rotorica i kucista ventila, kad se prestane okretati volan, prestane se slati pritisak u servo.

Na starijim sustavima serva, koji su imali 6-klipnu pumpu (samo jedan izlaz) je bio i razdjelnik protoka. Unutar razdjelnika je postojala opruga (tj. prekotlacni ventil) koja se kalibrirala i koja je ogranicavala dovedeni pritisak u servo kad je volan ful smotan. Ali nebitno to!

Ako ne radi servo, prvo se gleda dali ima ulja, pa dali pumpa radi, pa tek onda dali radi ventil (puz letve). Jer on kad rikne, najcesce pusta ulje na van...
 

darkoooo

Limunofil :-)
Re: Hidraulika XM

Da, sam upravljacki ventil za servo, ono ja vrhu puza letve je od ZF-a.
Opet, nema zasebnog sigurnosnog ventila. Sve je rjeseno unutar tog upravljackog ventila ZF-a. On funkcionira na razlici polozaja rotorica i kucista ventila, kad se prestane okretati volan, prestane se slati pritisak u servo.

Na starijim sustavima serva, koji su imali 6-klipnu pumpu (samo jedan izlaz) je bio i razdjelnik protoka. Unutar razdjelnika je postojala opruga (tj. prekotlacni ventil) koja se kalibrirala i koja je ogranicavala dovedeni pritisak u servo kad je volan ful smotan. Ali nebitno to!

Ako ne radi servo, prvo se gleda dali ima ulja, pa dali pumpa radi, pa tek onda dali radi ventil (puz letve). Jer on kad rikne, najcesce pusta ulje na van...
Razumijem, hvala.

On mi je rekao kako auto ima ulja, ne gubi ga, sve je suho, diže se, koči, ali servo ne radi tj. mota volan na žgance.
 

sprajc123

New member
1,kod mene regulator klikce svoko 2-3 sekunde.
2,kocinica je nekad dobra a neka slaba.
3,prednja lijeva strana je tvrdo piliko da amortizer izbije kroz kaubu,mjenjo sam amortizer i bombu ali opet se isto ponasa,zna li iko na forumu zbog cega se ovo sve desava.
 

jurapz

New member
1. nije ti dobra 5. kugla
2. prvo stavi ispravnu kuglu pa onda dalje
3. ako je auto na dobroj visini nisi stavi ispravnu kuglu može samo biti do nje, treba vidjeti i ostale kugle od hidroakive i jel radi uopce hidroakiva

Sve je lako rješivo samo treba dobrog majstora;)
 
Na vrh