Izmjena ulja u getribi

brezC4

New member
Re: izmjena ulja u getribi

tvornica preporuča i za motor i za mijenjač Total ulja
naravno da je total. pa totalova ulja su navodno i rađena po mjeri citroena. kao što i svaki drugi proizvođač ima svog dobavljača takvih i sličnih dijelova.
 

fullcool

New member
Re: izmjena ulja u getribi

U taj tvoj bi trebalo ići 1.8 litra dok u neke ide i preko dvije litre, to je podatak za suh mjenjač, znači kad ispuštaš ulje nešto će ostati u mjenjaču, ide to ulje koje si naveo.
Ulje u mjenjaču se ne mijenja jer nema kontakt sa komorom za izgaranje kao ulje u motoru, čestice gareži iz cilindra s vremenom zaprljaju ulje plus što ga temperatura uništava. U mjenjaču nema gareži od izgaranja ali vjerujem da i ono s vremenom izgubi svojstva pa ga ja preporučam zamijeniti nakon 60-100 tkm. Neka ulja za mjenjače se čak nisu smjela mijenjati jer su imala neke aditive koji su pravili mikrorupice u materijalu zupčanika kako bi se u njima zadržavalo ulje i tako bolje vršilo funkciju podmazivanja, za današnja nisam siguran da li isto djeluju.
Sa novim uljem se može osjetiti razlika ali i ne mora, ali ako je ulje pogrešne gradacije onda se itekako osjeti, zato samo ono koje je propisano.
Inače je javna tajna za automatske mjenjače da proizvođači ističu kako se ulje u mjenjaču ne mjenja nikad, dok proizvođač tog mjenjača navodi interval izmjene. Tako da to što propisuje proizvođač auta nije uvijek i najbolje za taj auto.

Totalovo ulje za mjenjač je nemoguće za kupit nigde ga nema ,pretražil sam bil cijeli karlovac i pola zagreba i nigde ga nisam našal, na kraju sam kupil neko italijansko 2l 200kn.
Ima kod Tokića, oko 70-80kn litra
 

brezC4

New member
Re: izmjena ulja u getribi

jok, samo znam di treba tražit.... ili ukrasti
učila od najboljih...iz crne kronika :)

jedini problem u cijelom tom procesu je..... to kaj bum onda i ja trebala novo ulje
dođe maca na vratanca hehe

proizvođači ističu kako se ulje u mjenjaču ne mjenja nikad, dok proizvođač tog mjenjača navodi interval izmjene. Tako da to što propisuje proizvođač auta nije uvijek i najbolje za taj auto.
eto ti ga sad...pa ti budi pametan.

i šta sad? mijenjati ili samo dosuti?
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: izmjena ulja u getribi

Totalovo ulje za mjenjač je nemoguće za kupit nigde ga nema ,pretražil sam bil cijeli karlovac i pola zagreba i nigde ga nisam našal, na kraju sam kupil neko italijansko 2l 200kn.

Imaš kod Anđelka u Lagerosu u ZG, tu na Forumu ti ima svoj Topik pod "Rezervne Dijelove"

i šta sad? mijenjati ili samo dosuti?

140kn ti je 2L Totala 75W80 nije to sad neka para,
Nemaš kaj pogrešit, ipak su to sinhroni
na svakih 100 iljada da sukneš novo
ja sigurno mijenjam ovaj tjedan.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: izmjena ulja u getribi

Tako da to što propisuje proizvođač auta nije uvijek i najbolje za taj auto
Preporučeni intervali izmjene ulja su najbolji za proizvođača, a ne za auto.
To je sam moje mišljenje.
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: izmjena ulja u getribi

da se uopće ne preporuča izmjena nego samo dolijevanje ako fali ulja. i to 75W80.
ne mjenja se. barem ne do 200 000km, a kasnije ne znam jeli zakazano, vjerojatno ne, ako do tada nije...
provjerava se dali negdje kapa/curi.

svejedno je koje marke je ulje, bitno da je standard GL4.

možda je najbolje ne mjenjati na autima gdje nije zakazano mjenjanje.
radi se o tome da je to ulje u mjenjaču kao majica koja dugo nosiš prilagođeno tvom tijelu, trebat će ti neko vrijeme da se prilagodiš na svježe opranu majicu (a radi se i o špeni koju ulje pohranjuje, i najbolje je ne uznemiravati).
 

deda

New member
Re: izmjena ulja u getribi

Ulje se u manuelnim mjenjaćima ne mjenja nikad,samo doljeva,a ako baš iscuri,onda nema druge nego nalijat novo.Tu ne važi ono,od viška glava ne boli,upravo suprotno.Kada se mjenjač mora rastavljati,onda se sve opere i stavlja friško ulje i to je onda druga stvar.Hipoidno ulje ima u sebi aditive koji nalježu na klizne i tarne površine i kada se promjeni ulje opet ti aditivi ponovo nalježu i smanje zračnost i dolazi do pregrijavanja ulja i dijelova ležaja,zupčanika i prije se sve podere.Tak su nas nekad učili u Mercedesu,a ak oni neznaju,onda tko zna.
 

brezC4

New member
Re: izmjena ulja u getribi

ejebajigasad
isto sam našao na drugim forumima kao i ovdje... neki pišu (argumentirano) ne treba mijenjati, drugi (isto tako argumentirano) pišu potrebno je mijenjati na između 60 i 100 tisuća milja (ovisno o proizvođaču i načinu eksploatacije).
 

fullcool

New member
Re: izmjena ulja u getribi

Evo šta kaže ZF
"Only a regular oil change will guarantee the outstanding shift comfort and performance of ZF automatic transmissions.

Lifetime oil filling may well ensure the transmission continues to operate but the oil will age through heavy usage, temperature changes, and chemical processes. The specifically matched oils, ZF-LifeguardFluid, will help to minimize wear on heavily loaded components in ZF automatic passenger car transmissions and restore shift comfort.

Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life and, precisely for that reason, ZF recommends a regular oil change every 80 000 km."
Ovo se odnosi na automatske mjenjače, ali i za njih proizvođači auta tvrde da se ne treba mijenjati. Evo njihovog linka http://www.zf.com/brands/content/en/zf_parts/products_zfparts/oil_changing/oil_changing_kit.html
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: izmjena ulja u getribi

meni je kod skidanja poluosovine cirka 0.5L ulja zginulo
kaj bi ja sad trebal nekam na otpad nagnuti nekakvu staru getribu i pol litre ulja suknut van..
i kad takvog gnoja sunem sebi u getribu, trebal bi biti radostan jer sam napravil pravu stvar za svojeg šaltheblina..
jer ak nadolijem pol litre novoga Totala 75W80 nebu dobro jer se nije prije razdelal LOLLOLLOL:doh::gaah:
 

brezC4

New member
Re: izmjena ulja u getribi

meni je kod skidanja poluosovine cirka 0.5L ulja zginulo
kaj bi ja sad trebal nekam na otpad nagnuti nekakvu staru getribu i pol litre ulja suknut van..
i kad takvog gnoja sunem sebi u getribu, trebal bi biti radostan jer sam napravil pravu stvar za svojeg šaltheblina..
jer ak nadolijem pol litre novoga Totala 75W80 nebu dobro jer se nije prije razdelal LOLLOLLOL:doh::gaah:
ode ti u stranputicu :)
radi se o tome da svo ulje izvučeš iz getribe i staviš novo...a ovo nadolijevanje je sasvim normalno da odradiš sa novim uljem.

Ručni menjač:*SAE 75W-80, API GL-5 (Total Transmission BV SAE 75W-80)

Istinit podatak? btw na ostalim forumima i sl. ima više onih koji su za izmjenu ulja u getribi.
 

deda

New member
Re: izmjena ulja u getribi

Ja nisam menjal ulje nikad ni na jednom autu,pa čak ni na Fičeku i Stojki i nikad mi se nije getriba razderala,a neki su auti imali i po pola milje km.Moj stari je šljakal u Dojčlandu u Mečkinom i Audijevom servisu,nisu smjeli menjati ulje ni u ludilu.Znam da jedni tvrde jedno a drugi drugo,pa sad nek si svako sam skroji sudbinu svojeg ljubimca.Berlingo od firme je imal 370 000 km i nikad nije menjano i niš mu nije i još se dan danas vozi,a kolko sad ima km kod drugog vklasnika nemam pojma.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: izmjena ulja u getribi

Ako hoćete mijenjajte. Ja sam promijenio ulje negdje na 120 000km i sve 5. Kupio 2l i to je to.
i ja naručio 2L sutra stiže, i kupio prednji trodijelni spojler, i one štifte koji drže oblogu podvozja, da mi pvc vezice ne štrče ispod poda:D :cool:
u subotu posle obeda sam se naručil, pa bumo to sve nahitali gore :p:cool:
a sve si mislim kak je zatoplilo i zimure skinuti pa alminijske nabaciti:D
 

quadrolg

Member
Re: izmjena ulja u getribi

Imaš kod Anđelka u Lagerosu u ZG, tu na Forumu ti ima svoj Topik pod "Rezervne Dijelove"




140kn ti je 2L Totala 75W80 nije to sad neka para,
Nemaš kaj pogrešit, ipak su to sinhroni
na svakih 100 iljada da sukneš novo
ja sigurno mijenjam ovaj tjedan.
meni je bil majstor rekal da se ulje u servu, kočnicama i mjenjaču mijenja svakih 60tkm
 

deda

New member
Može on biti vrhunski mehaničar,ali ako nije bio u kontaktu sa ljudima koji od tvorničkih instruktora i proizvođača dobivaju informacije i naputke,ne može znati prave info,jer svaki svoje rekla kazala prenosi.Mehaničari nisu strojari i konstruktori da bi znali teoriju nego samo rade ono što piše u servisnoj knjižici i prođu seminare ako prođu, za montažu dijelova.
 
Na vrh