C4 Picasso 1.6 VTI

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nači svi moderni auti bi trebali na rekalibraciju kod promjene zimsko ljetnog seta. Ma da nebi.
Nisu ni inžinjeri toliko tulavi. Zato je glavni i osnovi senzor i prsten na ležaju. I on uvijek isto djeluje neovisno o širini gume i visini felge.

Ako taj prsten krene blokirat tokom kočenja, pali se ABS.
Ako tokom vožnje dođe do razlike brzine okretanja prstena na različitim kotačima, pali se ESP.

Naravno, ESP ovisi i o senzoru pozicije volana te akcelerometrima, ali visina felge i širina gume mu ništa ne znače.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
hmmmm...znam da mi je frend koji je radil u citroen servisu rekel da ako se mijenjaju dimenzije guma/felgi ( ne za one koje su već homologirane od strane proizvođača ), da se dijagnostikom moraju "prijavit" te nove dimenzije jer može doći do problema s ABS-om, ESP-om, očitanjem brzine..bla bla truć truć :D
E sad, ak je odstupanje malo, možda od toga ništa nema...ali pošto znamo da ljudi znaju svakakve nebuloze stavljat, ko zna :confused:
 

vborovic

C5 modifikator
Nači svi moderni auti bi trebali na rekalibraciju kod promjene zimsko ljetnog seta. Ma da nebi.
Što je tu čudno, a sa obaveznim senzorima za TPMS, čim skineš felge s njima i staviš zimski komplet kotača, moraš ići u servis da ti to upozornje o nepostojanju senzora za nadzor tlaka na autu ugase (rezultat: tehnički neispravno vozilo) ... ili kupi još 4 komada pa ćeš ih imati 8 (a auto ima 10 slotova: za 10 senzora) ... glupo, da, slažem se, ali to su moderni auti ... a ni regulativa ne zaostaje previše ...

Evo ti još jedan primjer: ESP sa ili bez prikolice, ako imaš službenu elektroniku za nju i prikopčanu prikolicu, ESP sustav zna kako kompenzirati da auto nije 5m nego 10m, u dva dijela (skroz drukčiji zakoni fizike) ... ako imaš bilo koju elektroniku (samo da spojiš radi rasvjete na prikolici), imaš "krivi" ESP program aktivan ... opet, glupo (komplicirano) ... ali ako ti to može spasiti život, ne vidim razloga zašto bi eksperimentirao ...

Naravno, ESP ovisi i o senzoru pozicije volana te akcelerometrima, ali visina felge i širina gume mu ništa ne znače.
http://www.caradvice.com.au/291176/low-profile-tyres-how-low-can-you-go/ ... solidan tekst općenito o dimenzijama guma, nestandardnim dimenzijama i ESP-u ... čisto da ne bi ispalo da sam ja to sebi umislio, jer, eto, nemam inače pojma o tome kako auto funkcionira ...
 

Spawn

Well-known member
koliko kosta uopce senzor za recimo 17 incne felge koje i ja mislim stavit zimi umjesto 18 i je li problem prebacit senzore s jednih na druge
 

Dalibor

Dado Tornado
ivan222,
ne djeluje uvijek isto taj senzor-lezaj, odnosno vrti se razlicito prema visini kotaca,
npr. da su kotaci 12" vrtio bi se puno brze nego sa 16" kotacima za isti prijeđeni put/brzinu jer se i pogonska osovina vrti brze.

ali ne kuzim se u "ABS lezaje",
mozda sam fulo ceo futbal
 

vborovic

C5 modifikator
Senzori su vezani na dimenziju felge, od 16" - 19", redom:

16" čelične- 5430 S3
16" - 5430 S4
17" - 5430 L9
18" - 5430 N0
19" - 5430 K3
Za 17" bi originalni senzor trenutno koštao 150 € (prema internetu - dal je to trenutna cijena, zbog tko zna čega, ne znam, trebalo bi provjeriti u ovlaštenom) ... po komadu ... prije godinu-dvije je jedan senzor koštao oko 65-75€

ABS i ESP u osnovi funkcioniraju kako je ivan naveo, to je ok ... ponavljam, u osnovi ... e, sad, na novijim autima su to zakomplicirali jer je puno računala i parametara rada vozila ovisno o onome što je podešeno ... banalni primjer, za dubinu zvuka zvučnika imaš 5 ili 6 opcija za prostor (veličina kabine), iako kod C5 postoji samo limuzina i karavan ... podesiš krivi, zvuk ne valja ... slična stvar i sa ESP-om (a pogotovo kod X7-ca koje imaju Snow Motion, što je tek to zakomplicirano) ... auto je programiran da koristi parametre koje tvornica ili ovlašteni treba znati podesiti ... on ne zna što je realno na autu (tak ih pametne još ne rade) ... razlika može biti minimalna, i neprimjetna, tipa jedan col manje ili više na kotaču ... da to sve poisključiš, vozit ćeš se i na 12" i na 32" kotačima, ok ... ALI, kako će ta mašinerija raditi (to što se neće paliti ABS/ESP greška na instrument ploči), ne možeš znati dok ne zatrebaš ... nadalje, čisto vizualizacije radi: vani, u slučaju nekakve ozbiljnije nesreće, i sada se ti sporiš sa kasko kućom oko isplate štete na autu ... ako si imao gume 17", a konfigurirane su u elektronici kao 16" (bez obzira što je recimo veća dimenzija upisana u prometnu), ajde pogodi dal će ti isplatiti štetu ... i da, idu toliko daleko da se vještači sva elektronika ...
 

vborovic

C5 modifikator
Ja sam gledao cijenu (trenutnu) prema online katalozima, više izvora, za originalni kataloški broj za C5 ... zamjenskih ventila koliko je meni poznato nema ... dal se nešto pojavilo u međuvremenu, moguće
 
Na vrh