Ventilacija ne radi

ironman180

New member
Šta je promenjeno ?
Otpornik ventilacije
Jesi li siguran da klima radi, da nema dodatnih problema sa njom? Ako ne radi, a motor je hladan, sigurno da nece grijati.
Nisam siguran da li radi, ali nisam nju ni palio. Govorim o običnoj ventilaciji koju sam upalio u vožnji nakon nekih sat vremena vožnje (sigurno se motor zagrijao do tada).
 

ironman180

New member
Je li dostigao radnu temperaturu u oba slucaja?
Pretpostavljam da je, s obzirom da su obe vožnje trajale cca sat vremena, ali nemam indikator temperature motora tako da nemogu sto posto potvrditi.
Kada se digne hauba nakon vožnje motor bude vruć kao i inače što bi trebalo biti.
 

gambler072

C5 enthusiast
nemam indikator temperature motora tako da nemogu sto posto potvrditi.
Imas li OBD skener da ispratis temp raslhlade tecnosti u voznji? Moguce da je termostat neispravan, ako ne otvara onda neces dobiti radnu temp.
Klima bi trebala grijati i sa hladnim motorom, moze biti da fali plina, da je iscurio ili da kompresor ne radi (nadam se da nije to). Uglavnom, bez daljnih testova ti niko na forumu nece moci pomoci, moze se samo nagadjati, a to obicno zavuce ruku duboko u dzep.
 

Milosh

Test
ako ne otvara onda neces dobiti radnu temp.
Ispravka, ako termostat ne otvara motor će postići radnu temp (i više od toga). Ako je termostat zaglavljen u otvorenom položaju onda motor (vrlo vjerovatno) neće postići radnu temp. Ali i u tom slučaju bi se zagrijao dovoljno da radi grijanje.
 

DS9

Active member
Super su ova dva videa ali kao električar-elektroničar moram napomenuti da naziv reostat u ovom slučaju nije ispravan. Ovdje se radi o elektroničkom regulatoru. S druge strane kod auta sa manuelnom klimom koristi se kombinacija otpornika i prekidača (što čini reostat-promijenljivi otpornik) spojenih u seriju s motorom. Kvar se može manifestirat na više načina:ventilator uopće ne radi, ventilator stalno radi i ventilator nije moguće regulirati. Kod modela sa reostatom(ručna klima) ventilator ne radi u slučaju kvara reostata
Iako nema neposredne veze sa aktuelnim problemom (što duva samo hladan vazduh), pošto je pomenuta manuelna klima - dole ide slika dela koji je zamenjen novim na mom C3 1,4 HDI 2006.

Koliko se sećam, prvo je prestala da radi prva brzina ventilatora, što nam nije smetalo godinu dve, a zatim su prestale i druga i treća, pa je radila samo četvrta.

Elektroničar u Beogradu je naplatio novi deo oko dvadesetak evra, a svoj rad isto toliko, možda čak i manje ako se dobro sećam.



 
Na vrh