C4 Grand Picasso, 2.0 HDi, odabir mjenjača

C4GP

New member
Poštovani forumaši,
srdačno vas sve pozdravljam. Godinama vozim C4 GP 1.6 HDi iz 2007. godine, model sa ručnim mjenačem. Vrijeme je da kupujem noviji model. :)

Danas sam vozio prijateljev C4 Grand Picasso iz 2009 godine (2.0 HDi) sa robotiziranim mjenjačem i mogu reći da mi se svidjelo auto, da nisam mogao naći neke zamjerke tom mjenjaču (u odnosu na ono kakav stil vožnje meni paše).
Pitanje je - šta mogu očekivati od klasičnog automatskog mjenjača od C4 Grand Picassa iz 2014. godine (auto koje zagledam je sa motorom 2.0 HDi, 150 KS) u odnosu na ovaj mjenjač koji sam danas probao? Prebacuje li brže ili sporije, kako je preticati sa tim full-automatskim mjenjačem? Mora li se držati papučica kočnice dok na semaforu čekam zeleno svjetlo (kod robotiziranih mjenjača auto valjda kreće tek sa stiskom gasa)? Kako se takav mjenjač održava (koliko često se sipa ulje, radi neki drugi servis i sl)?

Unaprijed hvala svima na odgovorima!
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Full automatik se razlikuje od EGS koji tvoj friend vozi. On i ja imamo auto sa istim motorom, isto godiste,jedino je njegov grand. Egs i full automatic kod preticanja su brzi od manuelca. Oba menjaju zavisnosti od stila voznje, tako da je preticanje pravo uživanje jer je tvoje da daš gas i gledas ispred sebe. Ostalo sve auto resava. Naprimer, u 3coj brzini, ako dam pun gas, EGS ce me pustiti recimo do 3500 obrtaja dok ne promeni. Jer zakljucuje da mi treba brzina i snaga.
Sto se odrzavanja tice, kao i svaki drugi. Ulje promeniš jer nije skupo, a ne škodi.
Full automatik je skup ako je neispravan, ako je ispravan i odrzavan, dugovecniji je od EGS. Jer je 2.0 hdi prejak za EGS i zato se ne ugradjuje vise.
I rekao bih da je full automatik, ako je ispravan, za nijansu lepse menja brzine jer je drugacije konstrukcije. Da, full automatik krece kad pustis kocnicu. EGS stoji u mestu dok ne das gas, ali odvaja kvacilo kada stojis, umesto tebe.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kod klasičnog automata nema direktne fizičke veze između motora i osovine, a to sa sobom nosi brdo prednosti... od puzanja, udobnosti, upijanja trzaja i vibracija... Nema djelova koje će sigurno trebati mjenjati (osim ulja), dok će kod robota sve kad tad trebati mjenjati, od dvomasenog zamašnjaka, kvačila (sa svim sitnijim djelovima), aktuatori...
Nači robot je garantirani trošak, klasični vjerovatno nije (ali kad se rijetko nešto desi, bude solidna cifra kao što kaže kolega).

Osobno bi svakako išao na klasiku između ovo dvoje.
 

track

Active member
Jesam dobro razumio:

Za 2.0 je dugorocno (po pitnju odrzavanja i pouzdanosti) najbolje zapravo imati klasicni automatski mjenjac (ne manualni i ne robotizirani)?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Po meni da... iz prve ruke neznam ni jedan klasični automat, a da je imao ikakvih problema ispod 250tkm. A sa ručnim su mnogi već do tada na trećem setu kvačila, što ide pod normalno održavanje. Ili na drugom zamašnjaku ako su moderniji dizeli...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Klasicni automat nema kvacilo i zamasnjak?
Nema, hidraulična spojka je tu najčešće, znači nema mehaničkog spoja... odrađuje posao dvomasenog zamašnjaka i klasičnog kvačila odjednom.


Potrosnja automata nije drasticno veca od rucnog?
Nisam nikada primjetio drastične razlike... do danas su se one ionako smanjile, to je nekada bilo pravilo sta starim automaticima od 3 ili 4 brzine, pa su ručni od 5 bili ekonomičniji... danas su razlike minimalne, čak neki automatici manje troše.

U gradu će možda i dignuti potrošnju automatik, ali je to cijena udobnosti (isplati se)... a na otvorenoj cesti i autocesti nemože biti većih razlika.

Osobno mogu reći i da automatike vozim mirnije, defanzivniji... ne povuku me na stiskanje, pa i to može imati neku ulogu na potrošnju
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
2.0 je fenomenalan motor, znam jer ga je tast imao u Peugeot 406. Taj auto je bio u raspadnutom stanju, ali je motor i dalje bio jako pouzdan.
Moj C4P ima 2.0 i EGS, robotizovan automatik. Ima sve sto ima manuelni, iste delove, osim dodate hidraulike.
Potrošnja mu je sigurno jako slicna sa manuelnim. Na otvorenom u 6toj, pri 90km/h ispod 5l leti bez klime.
 

track

Active member
Nema, hidraulična spojka je tu najčešće, znači nema mehaničkog spoja... odrađuje posao dvomasenog zamašnjaka i klasičnog kvačila odjednom.




Nisam nikada primjetio drastične razlike... do danas su se one ionako smanjile, to je nekada bilo pravilo sta starim automaticima od 3 ili 4 brzine, pa su ručni od 5 bili ekonomičniji... danas su razlike minimalne, čak neki automatici manje troše.

U gradu će možda i dignuti potrošnju automatik, ali je to cijena udobnosti (isplati se)... a na otvorenoj cesti i autocesti nemože biti većih razlika.

Osobno mogu reći i da automatike vozim mirnije, defanzivniji... ne povuku me na stiskanje, pa i to može imati neku ulogu na potrošnju
Hvala na pojasnjenju
 

C4GP

New member
U međuvremenu sam kupio auto kakvo sam tražio: 2.0 HDI motor, full automatik, 2014 godište sa ispod 130 k kilometara. Mogu reći da sam prezadovoljan načinom kako vuče i mijenja brzine - fantazija prava. :)
Na otvorenom je potrošnja kao kod manuelca, a i u gradu je slično. Nisam još stigao preći dosta kilometara da mogu dati zaključak, ali prvi utisci su zaista sjajni.
 

Milosh

Test
U međuvremenu sam kupio auto kakvo sam tražio: 2.0 HDI motor, full automatik, 2014 godište sa ispod 130 k kilometara. Mogu reći da sam prezadovoljan načinom kako vuče i mijenja brzine - fantazija prava. :)
Na otvorenom je potrošnja kao kod manuelca, a i u gradu je slično. Nisam još stigao preći dosta kilometara da mogu dati zaključak, ali prvi utisci su zaista sjajni.
Super, neka te dobro služi!

Ima li podataka o eventualnom održavanju mjenjača, je li ikada mijenjano ulje?
 

C4GP

New member
Super, neka te dobro služi!

Ima li podataka o eventualnom održavanju mjenjača, je li ikada mijenjano ulje?
Nema ništa u evidenciji. Prije kupovine auto je pregledano u ovlaštenom servisu (pri čemu su uradili i probnu vožnju) i tamo su naveli da je u odličnom stanju. Nakon kupovine uradio sam mali servis u drugom ovlaštenom servisu (obzirom da je auto kupljeno u drugom gradu, nisam stigao uraditi to u prvom) i tu su isto potvrdili. Što se tiče zamjene ulja rečeno mi je da bi ga trebalo nekada kasnije promijeniti, na 180 k kilometara, iako navodno proizvođači kažu da se sipa long-life ulje koje se ne treba mijenjati.
 

track

Active member
Da ne otvaram novu temu:

Vrijedi li sve receno oko isporedbe rucnog i automatskog mjenjaca (ne robotiziranog) za verziju sa 1.6 motorom 120 KS?
Priam o "kresanju" troskova odrzavanja ako se uzme automatski mjenjac. :D
 
Na vrh