VTi vs Puretech 1.2 motori

Mirage

Well-known member
Je, sigurno su toliko loši da ih je Mercedes odlučio stavljati u svoje modele, a Japanci u Nissan i Infiniti. :)

Upravo to stari mi ima u B klasi 1.5 dci pa to je zvjer od motora bolji je i uglađeniji od mog 1,6 HDi zadnje generacije. Kolega mi imao dva kangoo-a s tim motorom sve prodao s 300 000 nije dirao ništa na motoru za mene je to znak odličnog motora.
 

Ax boy

Well-known member
Katastrofa u najavi? Kupljen je s pet godina starosti i 60 000 km. Sada će zakoračiti u osmu s oko 102 000 km. Taj 'feature' ima iste simptome kao i kada je kupljen. A vrlo vjerojatno kao i kada je nov izašao iz tvornice. Dok dođe do najave, lanac će već biti promijenjen jer to po uputstvu dolazi na 10 godina ili 160 000 km, a ja neću sigurno čekati 10. godinu. Tako da se za to ne bojim. Poznajem dečka koji radi u ovlaštenom Peugeotovom sevisu i suprotno mišljenjima, tvrdi da u 7-8 godina koliko radi, imali su samo tri slučaja da je nekoga zezao lanac. Od ta tri, dva su bila kombiji. Dakle samo jedno putničko vozilo. Puno veći problem je HPFP. :)



Je, sigurno su toliko loši da ih je Mercedes odlučio stavljati u svoje modele, a Japanci u Nissan i Infiniti. :)
Ozbiljno? 😮
Upravo to stari mi ima u B klasi 1.5 dci pa to je zvjer od motora bolji je i uglađeniji od mog 1,6 HDi zadnje generacije. Kolega mi imao dva kangoo-a s tim motorom sve prodao s 300 000 nije dirao ništa na motoru za mene je to znak odličnog motora.
Mazda i Ford imaju Hdi motore. Ne moram napominjat koliko je Mazda klasa iznad Renaulta.
 

Cutac

Prèkaroš
Šta ja znam, ja bih radije uzeo Mazdu, to stoji, ali Mazde trunu ko lude.
Dci je dobar motor, ja ih znam nekoliko koji su prešli 250+ tisuća km bez ikakvih kvarova. Jedan znam da je na 380k u Meganu iz 2012. i nema greške.

Stari 2.0 hdi je nepoderiv, ali 1.6 ima problema oduvijek. Što sito pumpe, ventili, bregaste(na DOHC modelima, SOHC mislim da je puno bolji po tom pitanju), iberlauf. Ne znam šta još ima, ali ima još toga.

Jedino što je prije Euro5 to bila stara dizelčina koja radi i pokvarena jer je dizel, nije baš picajzla od motora.
 

Ax boy

Well-known member
Šta ja znam, ja bih radije uzeo Mazdu, to stoji, ali Mazde trunu ko lude.
Dci je dobar motor, ja ih znam nekoliko koji su prešli 250+ tisuća km bez ikakvih kvarova. Jedan znam da je na 380k u Meganu iz 2012. i nema greške.

Stari 2.0 hdi je nepoderiv, ali 1.6 ima problema oduvijek. Što sito pumpe, ventili, bregaste(na DOHC modelima, SOHC mislim da je puno bolji po tom pitanju), iberlauf. Ne znam šta još ima, ali ima još toga.

Jedino što je prije Euro5 to bila stara dizelčina koja radi i pokvarena jer je dizel, nije baš picajzla od motora.
Moj Pug 68kw, euro 5 i za vrlo skromnih 92 Ks nema nikakvih problema a 240,000. Moguće da je to subjektivno, naletio sam na održavan primjerak... 😀
 

diegos

Well-known member
Mazda i Ford imaju Hdi motore. Ne moram napominjat koliko je Mazda klasa iznad Renaulta.
Zanimljivo je da kad se netko raspituje za kupnju mazde npr., velik dio odgovora bude "samo nemoj uzet 1.6hdi" :p (ja sam i na mazda forumu, vozim jednu pa malo pratim i taj dio)
 

Ax boy

Well-known member
Zanimljivo je da kad se netko raspituje za kupnju mazde npr., velik dio odgovora bude "samo nemoj uzet 1.6hdi" :p (ja sam i na mazda forumu, vozim jednu pa malo pratim i taj dio)
Jel, znači nema do 2.0, kako god okreneš? 😂😂😂👌
 

Cutac

Prèkaroš
2.0 90 i 110 konja je besmrtan.

To je toliko rasterećen motor da je njemu maksimalno opterećenje ~40 % onoga što može izdržati.

To ne pričam napamet, to sam negdje našao istraživanje nekada. Znači ako mu mijenjaš ulje i nisi glup, ne možeš ga ubiti.
Frend je imao 307, 2.0 90 konja. Upali ga, 20km do autoceste, 160 kilometara na sat oko 180 kilometara. I nazad. I tako 16 godina. I nikad apsolutno ništa na motoru nije mijenjao osim gluposti tipa brtve poklopca ventila, kartera i sl., niti je razvio ikakve probleme.
 

Milosh

Test
To je toliko rasterećen motor da je njemu maksimalno opterećenje ~40 % onoga što može izdržati.
Pa u tome je cijela poenta, naravno ako nešto na motoru nije baš pogrešno dizajnirano. Što Fiatov Multijet u Mareama ili npr VW TDI traju koliko hoćeš, zato što imaju 1900 ili 2000 kubika i 90 konja. Rasterećeni, plus što pripadaju ranijim generacijama CR motora gdje je pritisak niži i dizne robusnije.
 

Cutac

Prèkaroš
Plus što se takvi relativno slabiji motori imaju kada opteretiti i u normalnoj vožnji pa se neće tako lako "ugušiti".
Jel, jači motori imaju neke komponente drugačije i ako se traži malo snage od njih, te komponente ne rade u optimalnom rangu i odlaze van specifikacije zato.
Tipa dizna koja može progurati dovoljno goriva za 230 konja neće biti unutar specifikacije ako par godina praktički nikad ne isporuči goriva ni za 100 konja.
Malo grubo napisano, ali je tako.

Isto zašto je firma koju ne smijem imenovati stalno imala probleme sa rashladnim sustavom u pogonu. Stavili prejaku pumpu(sa prevelikim protokom i dobavom) koja je radila na valjda 25% kapaciteta i kavitaciju si mogao očima gledat kak se odvija.
A tko god ju je odabrao je išao logikom da će na tako malom opterećenju trajati vječno. I jbg, očito nije izučio školu dovoljno :ROFLMAO:

I motor se mora voziti tamo gdje je sretan. 1.6 hdi kakve sam ja vozio žele biti na preko 2000-2300 okretaja, inače umiru.
VTS je ispod 3000 okretaja kao pokvaren u odnosu na iznad toga.
Jdt je isto napravljen za više okretaje.

Dok je stariji tdi, od početka 2000-ih do čak i danas, složen za niske okretaje.
Ja mogu kombi voziti bez gasa do 40-50 km/h i ne žali se. Doslovno, samo na kvačilu, 1-2-3-4 i normalno ide. I iako je samo 2500 kubika, kombi od 2 tone potegne sa 1500 okretaja kao lud, a preko 3500 se vidi da nije za njega.
 

Mirage

Well-known member
Sve si rekao kada sam uzeo svog 1,6 vozio sam ga ono šaltaj na 2000 i to je grozno sada gađa ga vozim od 2000-3000 drugi auto imam dojam da ima 130 ks bar a ne 100 kako je uglađen i sretan u tim okretajima.
 

Milosh

Test
Cutac, ja vjerujem da ti poznaješ materiju, ali ajde malo pojasni kako neki dio ode van specifikacije ako se ne koristi do 100% predviđenih kapaciteta. Taj što je dimenzionisao pumpu da je uništi kavitacija je pravi stručnjak, ne mislim na taj slučaj. :)
 

Cutac

Prèkaroš
kako neki dio ode van specifikacije ako se ne koristi do 100% predviđenih kapaciteta
Tako što je predviđeno da će se sklop koristiti na određeni način te su dijelovi dizajnirani oko toga. U slučaju da se ne koriste, izaći će iz specifikacija unutar nekog očekivanog operativnog perioda. To znači da se nešto može prerano "potrošiti" jer radi na većem opterećenju nego što je očekivano ili suprotno, da se radi preniskog opterećenja na neki način promijeni da ne radi kako je zamišljeno.

Recimo najjednostavniji primjer u motoru s unutarnjim izgaranjem su naslage čađi. Da ne pišem gotove brojke, pisat ću općenito i u grubo. Kod motora koji se "slabo" koriste, pogotovo benzinskih DI motora, je učestal problem stvaranja naslaga na usisnim ventilima i po klipu, poglavito gornjoj plohi. To se događa zato što se ti dijelovi ne zagrijavaju dovoljno da čestice gareži sagore. Svakako bi se kad tad naslage stvorile iz jednostavnog razloga što nije moguće da se ne stvore kroz hrpetinu ciklusa grijanja i hlađenja, no ako se dijelovi ne zagrijavaju dovoljno (tipa duži periodi višeg opterećenja i okretaja na autocesti), taj proces se odvija puno brže. Pogotovo naglašeno kod auta koji se voze na kratke relacije sa niskim opterećenjem. Tamo se dijelovi ni blizu dovoljno ne zagriju.

Isto vrijedi i za motorno ulje. Kod hladnog starta je smjesa bogata i dolazi do kontaminacije ulja gorivom, no kada se ulje dovoljno zagrije, u slučaju benzina benzin ishlapi i izgori preko PCV sustava. Ako se ulje ne zagrije dovoljno, taj benzin ne ishlapi (dizel je manje problematičan jer puno manje smanjuje maziva svojstva ulju), nego se na opetovane hladne starteve skuplja u ulju i razrjeđuje ga do te mjere da performanse ulja primjetno opadnu i da se smanji zaštita motora.
Također se kod takvog načina vožnje skuplja kondenzacija u ulju, a budući da se ulje i voda ne miješaju, no miješaju se neki aditivi i voda, dolazi do koagulacije te smjese i potencijalnog začepljivanja (sita) uljne pumpe.

Na diznama se kod "heat soak-a" nakon gašenja motora stvaraju naslage slične vosku. To je na mikro razini, no s vremenom se naravno to nagomila i smanji se protok i atomizacija goriva te se pojave problemi. Ako se potrefi, dizna se ne može do kraja zatvoriti i gorivo se skuplja u cilindru u lošijem slučaju ili na ventilima i u grani u boljem.
Kod visokog opterećenja, DI motori (dizel ili benzin) te dizne jače zagriju, veća je brzina goriva koje se atomizira i samim time je otapanje tih naslaga "uspješnije". Kod porta temperatura ne igra toliku ulogu, no protok igra.
Vrlo rijetko se dizne zaštopaju radi "smeća" iz goriva, a puno češće radi tih naslaga koje se stvaraju.
I kod dizni koje nisu "čiste", niti je protok kakav treba biti, niti je atomizacija i samim time hlađenje cilindra i miješanje sa zrakom dobra. Znači sve je "off-spec" i ECU se do neke mjere s tim može izboriti, ali "nije to to".

Isto vrijedi i za ispušni sustav i stvaranje naslaga, za ulje u getribi, za veliku većinu mehanike, naslage na senzorima protoka zraka(bilo usis, bilo ispuh), naslage na milijun sita na raznim solenoidama i tako dalje.


Kad netko kaže "njemački kilometri"... Smiješno je jer je glupo, ali ima istine jer se auti u švabiji često voze jače nego kod nas. Em što je slabija financijska situacija pa se štedi gorivo, em što su ograničenja niža.
Šta je 130 km/h za nešto od 170-200 konja, ništa. A takvi auti sasvim uredno i sigurno mogu putovati na 180-200 km/h i više im paše. Naravno da lagerima ne paše, ali pogonskom sustavu paše.
 

Milosh

Test
Hvala Cutac.

Da, to što pišeš mi je sve logično, mada nisam znao te sve detalje. Iz tvog gornjeg posta sam razumio da misliš na određene mehaničke komponente koje odu van spec. ako se ne koriste unutar istih. (y)
 

Cutac

Prèkaroš
E, to sam zaboravio napisati, a palo mi je na pamet :D

Naslage na klipovima mogu uzrokovati pojavu hotspotova i posljedično se na tim mjestima može dogoditi samozapaljenje smjese. Ping, knock, eksplozija, ...
I to je recept za, u najboljem slučaju, probijenu brtvu glave.

Hotspotovi nastaju jer se poveća kompresija radi naslaga (jel, smanjen je obujam iznad klipa u TDC-u), rastom kompresije raste temperatura, a budući da radi nepravilno raspoređenih naslaga temperatura nije svugdje jednaka, dođe do zamozapaljenja smjese tamo gdje je najveća temepratura. I ako se to dogodi dok klip ide gore (ali ne u onih zadnjih par stupnjeva u kojima se kontrolirano pali smjesa), imaš radilicu koja gura klip gore, ekspandirajuću smjesu koja ga gura dolje i nešto mora pustiti. Brtva glave je uglavnom najslabija karika, no svakako dođe do piston slap-a i oštećenja na stjenki cilindra.
 

VedranTHP

New member
A zna li se zašto visokotlačne pumpe tako brzo odlaze na THP200 recimo, ili što se može učiniti po tom pitanju s korisnikove strane da se produlji životni vijek? Ne znam je li slično i kod ostalih THP-a manje zapremine.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
A zna li se zašto visokotlačne pumpe tako brzo odlaze na THP200 recimo, ili što se može učiniti po tom pitanju s korisnikove strane da se produlji životni vijek? Ne znam je li slično i kod ostalih THP-a manje zapremine.
Ja sumnjam na temperaturu
 
Na vrh