Moram priznati kako me pomalo zbunjuje ova statistika. Promatrajući vozni park iz ureda u ZG s kojeg mi pogled pada na jednu prometnu ulicu u samom centru ZG-a, ova anketa veze s realnošću nema.
Milano, jedan od top3 gradova EU po bogatstvu nema vozni park poput Zagreba. Da se razumijemo, ne smatram to normalnom pojavom.
Onda s druge strane imamo ovakav tekst.
"Vozni park u Hrvatskoj sve je stariji i nesigurniji, broj prodanih novih vozila u zadnjih sedam godina pao je za 60 posto, a jedna od posljedica je povećan broj prometnih nesreća s poginulima, rečeno je u ponedjeljak na Auto–moto forumu održanom na Zagrebačkom velesajmu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Potpredsjednik HGK-a za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher podsjetio je da je u Hrvatskoj 2008. godine prodano 100.000 vozila, od čega 88.000 novih, a lani 80.000 vozila od kojih 35.000 novih.
“Od 2008. do danas broj prodanih novih vozila pao je 60 posto. Njihova prosječna starost 2008. bila je 10,3 godine, a lani 12,3 godine. Sve je veći uvoz rabljenih, starih vozila, a posljedica je da u Hrvatskoj raste broj poginulih u prometu. Na hrvatskim cestama na 100.000 stanovnika godišnje imamo 8,1 poginulog, dok je prosjek Europske unije nešto više od pet osoba”, kazao je Zaher.
Ocjenjuje da država ne vodi dobru politiku prema auto branši, a uz dugogodišnju krizu svoje je učinila, kazao je, i izmjena Zakona o PDV-u iz 2012. godine, vezana uz mogućnost odbitka pretporeza za pravne osobe pri kupnji vozila.
Da je ta zakonska promjena učinila veliku štetu tržištu smatra i direktor Promocije Plus Agan Begić. Po njemu, hrvatski je automobilski biznis od 1991. do danas pretrpio najveće promjene od svih država EU-a. Izračunao je da su od tada hrvatski zakoni i pravilnici o poslovanju s automobilima mijenjani čak 25 puta.
“Siva ekonomija postala je način života. Jedna od posljedica povećanja poreza je djelovanje izvan legalne sfere. Crno je tržište izrazito izraženo u segmentu prodaje i održavanja vozila, a pogotovu u prodaji autodijelova”, kaže Begić.
“Svako treće vozilo u Hrvatskoj starije je od petnaest godina”, kaže Begić. Dodaje da je od 2008. do 2015. zabilježeno 300-postotno povećanje novoregistriranih rabljenih vozila, s tadašnjih 11 tisuća na lanjskih 44 tisuće. Pritom su se 2008. uvozila vozila prosječne starosti od 6,5 godina, a lani 8,5 godina.
Sve se to odražava na sigurnost: 2014. u prometu je poginulo 308 osoba, lani njih 348. “To je dobrim dijelom rezultat starenja voznog parka iako se sada u prosjeku vozimo manje”, kaže Begić. Naime, po podacima koje je iznio, 2008. godine hrvatski su vozači prosječno prevaljivali 16.345 kilometara, a lani 12.807.
Prema podacima HGK iznesenima na skupu, Hrvatska na neslavnom 22 mjestu po broju novih osobnih vozila na tisuću stanovnika sa samo 8 prodanih novih vozila dok je primjerice EU prosjek 25 novih vozila na tisuću stanovnika."
Milano, jedan od top3 gradova EU po bogatstvu nema vozni park poput Zagreba. Da se razumijemo, ne smatram to normalnom pojavom.
Onda s druge strane imamo ovakav tekst.
"Vozni park u Hrvatskoj sve je stariji i nesigurniji, broj prodanih novih vozila u zadnjih sedam godina pao je za 60 posto, a jedna od posljedica je povećan broj prometnih nesreća s poginulima, rečeno je u ponedjeljak na Auto–moto forumu održanom na Zagrebačkom velesajmu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Potpredsjednik HGK-a za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher podsjetio je da je u Hrvatskoj 2008. godine prodano 100.000 vozila, od čega 88.000 novih, a lani 80.000 vozila od kojih 35.000 novih.
“Od 2008. do danas broj prodanih novih vozila pao je 60 posto. Njihova prosječna starost 2008. bila je 10,3 godine, a lani 12,3 godine. Sve je veći uvoz rabljenih, starih vozila, a posljedica je da u Hrvatskoj raste broj poginulih u prometu. Na hrvatskim cestama na 100.000 stanovnika godišnje imamo 8,1 poginulog, dok je prosjek Europske unije nešto više od pet osoba”, kazao je Zaher.
Ocjenjuje da država ne vodi dobru politiku prema auto branši, a uz dugogodišnju krizu svoje je učinila, kazao je, i izmjena Zakona o PDV-u iz 2012. godine, vezana uz mogućnost odbitka pretporeza za pravne osobe pri kupnji vozila.
Da je ta zakonska promjena učinila veliku štetu tržištu smatra i direktor Promocije Plus Agan Begić. Po njemu, hrvatski je automobilski biznis od 1991. do danas pretrpio najveće promjene od svih država EU-a. Izračunao je da su od tada hrvatski zakoni i pravilnici o poslovanju s automobilima mijenjani čak 25 puta.
“Siva ekonomija postala je način života. Jedna od posljedica povećanja poreza je djelovanje izvan legalne sfere. Crno je tržište izrazito izraženo u segmentu prodaje i održavanja vozila, a pogotovu u prodaji autodijelova”, kaže Begić.
“Svako treće vozilo u Hrvatskoj starije je od petnaest godina”, kaže Begić. Dodaje da je od 2008. do 2015. zabilježeno 300-postotno povećanje novoregistriranih rabljenih vozila, s tadašnjih 11 tisuća na lanjskih 44 tisuće. Pritom su se 2008. uvozila vozila prosječne starosti od 6,5 godina, a lani 8,5 godina.
Sve se to odražava na sigurnost: 2014. u prometu je poginulo 308 osoba, lani njih 348. “To je dobrim dijelom rezultat starenja voznog parka iako se sada u prosjeku vozimo manje”, kaže Begić. Naime, po podacima koje je iznio, 2008. godine hrvatski su vozači prosječno prevaljivali 16.345 kilometara, a lani 12.807.
Prema podacima HGK iznesenima na skupu, Hrvatska na neslavnom 22 mjestu po broju novih osobnih vozila na tisuću stanovnika sa samo 8 prodanih novih vozila dok je primjerice EU prosjek 25 novih vozila na tisuću stanovnika."