Uređivanje felgi

Krky

Lakerski profesionalac
Ajde baš mi je drago kaj delaš u mutionici, :D ako bude kaj trebalo van serije javim se :D
Je, kak deda veli.. nisam nikad tu vodenu koristil još, koristim tu metalik bazu koju redim sa akrilnim rezređivačem, malo je skuplji al ga imam, 38kn košta 1l..
I bezbojni lak sa tim akrilnim rijedim, al ga nejde puno, u bezbojni jer ide utvrđivača puno, on je jako skup, 130kn 1l :disgusted: ide ga 2 naprama 1 sa bezbojnim..
Nitro koristim samo kaj redim filera i sa njim perem špricu, on je jeftin, u Pevcu ga kupujem 12kn je 1l..
 

deda

New member
Nema problema sa vodenom bazom,sve ti dojde na isto,jedino kaj špricu pereš vodom,a moreš i nitrom,tak svejedno.Jedino kaj vode ima u svakoj grabi.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Nisam još imal prilike sa njom delati, al mi je želja..
Koliko je 1l te metalik baze? Ova kaj se miješa sa akrilnim je oko 280kn 1l
I da li na nju ide normalni bezbojni sa akril razređivačem i utvrđivačem, dal nije agresivan na tu vodenu bazu?
 

deda

New member
Radiš sve kao i sa nitro bazom,dakle poslije ide gore akril lak.Malo je skuplja,ali poslije ne trebaš razređivač za niš.
 

geci81

New member
Fantastično odrađeno!!! Sve pohvale!!! Moje dvije otišle na ravnanje, pa će trebati opet iznova skupljati lovicu za komplet restauraciju :mad:
 

GocC4

Member
Na dvije felge mi se pojavio curak nakon što sam polije spreja u fileru , išao sa srebrnim sprejom, jel dovoljno pobrusit sa 2000 papirom pa ponovo
 

Krky

Lakerski profesionalac
2000 ti je prefini, njime farove brusiš..
Ovisi kak je debeli curak, ak je deblj onda 600 pa 800 ili max 1000
 

Krky

Lakerski profesionalac
Koje super boje!! :wub::p:wub:
To je dvokomponentni metalik ili je baš metalik baza, pa si sa bezbojnim išao gore?
Takav model felgi je malo teže farbat, te male krakove iz nutra..
 

charllie

Active member
Krky,prosim lepo da mi malo opises kak da vredim svoje alefelge.
Farba se vrlo ljusti dole i spod su dosta oxiderane.More li se to pjeskariti ili kak drugac to skinuti.
Morem li to svojim kompresorom resiti,24l i max 10bar i kakav je postupak i kaj moram kupiti za farbe,htel bi srebrne(metalik lak,klar lak?).Vidim da ti to znas super vrediti,dej pomori.:confused:
 

Krky

Lakerski profesionalac
Pijeskarenje je skuplja varijanta, ako imaš koga da ti jeftino pijeskari bilo bi super..
Kod mene deru 400kn za 4 felge komplet iz nutra i iz vana..
Preporučam ti 120 šmirgla i na šlajfericu i poravnaš sve prelaze di je spucal lak i oštečenja, di je podpuhnuto tu obrusi do aluminija.. bitno je da se pod prstima ne osijete prelazi..
Di nemreš sa šlajfericom onda moraš ručno, onak kružnim pokretom..
5 bara ti je dosta za farbanje.. ako je gde oštečen alumini, onda si malo zmešaj kita, i sa kažiprstom kit nanesi na ta oštečenja, onak probaj oblikovati koliko god možeš, i to obrusiš na lagano sa istim 120 šmirglom..
Kupi filer 80kn do 100kn kila, i nitro, i nanesi na debelo ravnomjerno u više slojeva 2 - 4..
Di su ti bila veča oštečenja, di si puno šmirglal, i do 5 - 6 slojeva u navrate, ponekad ako su u komi felge a neda mi se baš trudit oko tih sitnih greški, samo dobro pobrusim da nema prelaza i tu zalijem filera do 1mm u par navrata..
Drugi dan sa 800 vodobrusnim na lagano, dobro oprat i posušit, i gore imaš dvokomponentni metalik u kojeg ide utvrđivač i akrilni razređivač kila je oko 150kn do 200kn ili bazu i gore bezbojni, to je kvalitetnija varijanta koju ja prakticiram, ali i skuplja, 400kn kila baze, 120kn bezbojni 1l.. dosta ti je baze oko 0.2l do 0.25l za 17cola i gore 0.2l bezbojnog..
Ako ideš sa dvokomponentnim metalikom koji več u sebi ima bezbojni onda oko 0.3l do 0.35l, ovisno od boje kak prekriva..
Za to sve ti treba utvrđivač i akrilni razređivač..
U obadve boje ti ide do oko 60% akrilnog razređivača, a u dvokomponentni metalik ide i utvrđivač oko 4/1
A u bezbojni koji ide na bazu 2/1 utvrđivača a razređivača ovisno o gustoči bezbojnog, sve zajedno u pravilu 1l/0.5l/0.25l..
Karnister crnjaka mi dođeš :D
 

ZlatkoC4

Well-known member
5 bara ti je dosta za farbanje..
to je Krky previše za špricanje ovisno o boji i pištolju pritisak se rikta od 2,0 do 2,5Bar na pištolj. a većinom ide 2,2 bar. Za špric-kit ide od 2,5 do 3,0bar.
kaj moram kupiti za farbe
u auto boje odeš i budu ti dečki sve složili za špricanje kompresorom i to ti je kvalitetniji rad nego sprejevi u spreju je puno rjeđa boja i nema tu kvalitetu kao pištolj.
ako si već nekad nešto špricao lakirao pištoljem onda možeš i felne ako ne nemoj niti pokušati bez nekog tko zna bar malo oko špricanja da ne zezneš stvar.

Za alu felne ti je bolje ako su samo mjestimična oštečenja ručno obrusiti ta mjesta kako ti je Krky rekao. Pljeskariti alu felnu ne može svako.
 

Krky

Lakerski profesionalac
2-3b? :confused:
Na tom pritisku samo šmrklje baca..
5-6 kažu u ovlaštenim termo lakirnicama..
3b možda za airbrush..
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

Lix

Active member
ispod 3b nema smisla osobno farbam bazu na 3,5 pa do 4 a lak oko 4 i više, šta se boje tiče sve mi je na nitro bazi, a ovaj metalik ide baza i na nju 2K lak (lak + utvrđivač) inače krakovi ti to je ****arija i po, prvo za pripremit a i kasnije za farbat, treba se dobro namučit da ne pocijedi... epoxy primer je tu odlično odradio posao, na njega se farba hvata ko na ljepilo, odlična stvar
 

charllie

Active member
Krky,mores ti navrnit v gorice da oces,vsubotu sam pak gori.
Aber,:confused: kak nanosit filer ,penzlinom ili pistoljem i kaj moram farbe kupit na kilo ili morti ima menjsa pakiranja i de bi preporucil,direkt pri lakirerima ili.
 

ZlatkoC4

Well-known member
2-3b
govorim o pritisku na izlazu u pištolj ne na pritisak u kompresoru!

Što je HVLP i LVLP
HVLP - High Volume Low Pressure (Veliki volumen niski pritisak) je tehnologija raspršivanja koja štedi lak do 40% u odnosu na klasično raspršivanje. Ušteda se postigla tako da se smanjio pritisak zraka koji izlazi iz pištolja, ali se zato povećao volumen (količina) zraka. Prilikom lakiranja, iz sapnice izlazi mješavina zraka i čestica laka, koja udara u podlogu koja se lakira. Èestice djelomično ostanu na podlozi, a zrak se odbija. To odbijanje nosi čestice i stvara čisti gubitak. Što je veći pritisak zraka, to će se zrak jače odbijati i nositi više laka. Zato je kod HVLP pištolja smanjen taj pritisak, no da bi se zadržala kvaliteta, morao se povećati volumen (potrošnja) zraka.

LVLP - Low Volume Low Pressure (Mali volumen niski pritisak) je naprednija tehnologija od HVLP. Naime, ušteda laka je ostala ista kao i HVLP, ali je još dodatno smanjena potrošnja zraka. Radni tlak im je svega 2 - 2,5 bara i potrošnja zraka do 50 % manja od HVLP pištolja.
 

Lix

Active member
zlatko, neznam koliko farbaš, ali, ja o teoriji neznam NIŠTA sve šta znam mi je proizašlo iz prakse, ili čitaj, zajeznuo sam 200 puta dok nisam vidio kako je najbolje i hvala bogu naučio sam dosta dobro, znam kako mi pištolj najmanje troši, koji pištalj troši manje nego drugi, na koji je način farba najbolje zalivena i kako špricat lak da ne ostane narandžina kora, e sad, ja tvrdim da se meni najbolje pokazalo kada je pritisak na pištolju od 3,5 bara na više, znači otvorena dizna do kraja i manometar pokazuje 3,5 za bazu ili 4 i bolje za lak, moguće da može bit bolje i nemora značit da sam ja u pravu i opet nemora značit da su moje šprice (jedna sata i jedna devilka) ispravne i dobre, ali meni ispod 3 bara neće farbat nikako i bok ni farbu ni lak ni šprickit ni temeljnu, ja koristim nitro bazu od boja, možda i to može bit razlog, mada sam imao prilike i sa akrilom radit, ipod 3-4 bara nije šljakalo... to je moje iskustvo i to ja mogu reć iz prakse
 

ZlatkoC4

Well-known member
to je moje iskustvo i to ja mogu reć iz prakse
Slažem se i sa tvojom praksom sve ovisi o dizni pištolju boji i dr. ima baza koje zahtijevaju i 3,5bar ali govorim o prosjeku. to je onaj dio koji je preporučen ali kažem opet treba imati regulator tlaka na ulazu u pištolj jer samo je on mjerodavan za stvarni pritisak. puno kućnih kompresora pokaziva na izlaznom manometru 4-6 bar kod špricanja a na pištolju mjerena izlazna bude cca 2,7-3,6bar.
Važno je da je špricanje obavljeno kvalitetno.
Ovo što ja dajem primjer je jedan od ekonomičnih načina sa što manje rasipanja boje u okoliš i plača jer mnogi špricaju bez ikakve zaštite a također papirni filter za usta bez zaštitnih guma u uokolo i bez filtera zraka nije gotovo ništa. a uz kombinaciju podizanja bara špricanja na 5,6,7 bar raspršiva se uokolo još više. i radi se puno štete po svoje zdravlje.
 
Na vrh