Servis laže ili... (mastan mjenjač)

darko1307

New member
Pozdrav!

Dakle od nedavno sam vlasnik c5 x7 2012. godište 2.0 hdi tourer automatik.
Ima 140.000 km. Kupljen u Citroen Savska i tamo redovito servisiran, van redovitog servisa ništa navodno radjeno.
Kupio sam ga od prijatelja, čovjek koji ima veliku firmu i svake 3 godine, kupuje sebi i svojim putnicima novi auto. Naravno da nezna niti gdje se otvara poklopac motora. Dakle čovjeku vjerujem potpuno i u njegovom slučaju novac nije problem, može si kupiti i premium ali uvijek uzima nešto do 35 tisuća eur.
Kada sam ga preuzeo dao je par dana prije na pregled auto i da naprave sve što treba, napravili servis, kočnice, sve tekućine i jedan ležaj kotača zamjenili.
Ja sam danas nakon što ga vozim mjesec dana otišao zamjeniti ulje u mjenjaču automatskom. Gogi u Citropolisu našao da je mjenjač otvaran. Oni u servisu tvrde da nije ništa dirano, bivši vlasnik kaze da nije imao nikakvih problema sa mjenjačem nikada. Neka sitnice je rješavao u garanciji ali u interijeru neka lajsne, ručice itd.
Evo dole slika mjenjača, je li moguće da tvornički brtavilo ovako izgleda i tu malo slini di viri to brtvilo.

slike:



 

darko1307

New member
Pa to i mena zanima, servis negira da je mjenjač diran ikada na autu ili mijenjano ulje jer je kao sealed for life. Meni ovo izgleda da je otvaran blok mjenjača, sada zašto, to i mene kopa. Auto je 5 mj. 2012. godine i ima 140 tisuca, nije vidio servis van ovlaštenog u Savskoj i zadnji servis napravljen u Automerkur u Ljubljani isto ovlašteni Citroen. Tamo isto negriraju da su bilo šta van redovnog održavanja radili.:confused:
Ulje je bilo crno i sada nakon izmjene mekše mjenja sa manje trzaja.
 

vborovic

C5 modifikator
"Sealed for life", i onda dok ode mjenjač nakon 200k km, onda se svi čude da je ipak trebalo mijenjati ulje (kompletno, do tog trenutka, ne samo djelomična promjena) ... da li bi mogao odvesti auto na drugo mšljenje u neki drugi ovlašteni Citroen servis? Ako ti tamo potvrde da je nešto ipak rađeno na mjenjaču, a nije nigdje u papirima vidljivo, nek se onda ovi iz Savske vade kako god znaju (ili prethodni vlasnik) ... ti si potencijalno kupio auto sa skrivenom manom, za koju nisi znao da postoji, te ako nešto ode, ne bi ni trebao snositi trošak popravka ... e, ali kako to dokazati, to je već sasvim drugi problem
 

vborovic

C5 modifikator
Ak mene pitaš za ulje: AC Prikratki, Varaždin, litra ulja cca 250 kn + posao, možda 1-2h ... ja to radio u paketu sa nekim drugim zahvatima, pa nemam precizniji iznos, s obzirom da sam redoviti klijent tamo ... :D
 

darko1307

New member
Citropolis u Rijeci Yacco ATFX aw1 specifikacija 92 kn lita, covjek zamjeni kompletnih 7 litara ulja na neki nacin, kapa do poda.
Problem je taj sto 100% znam da bivsi vlasnik nije nista radio van ovlastenog. Imam sve racune servisa radjenih kod njih. Problem je sto oni tvrde da mjenjac nikad nije diran sa njihove strane i prebacuju lopticu da oni nemaju veze sa nicim.
Koliko sam upoznat Aisin warner kao proizvodjac mjenjača daje 7 godina garancije na svoje mjenjače što naravno neče reći u servisima, to znam tako što sam u Hondi jazz koja ima isto njihov CVT mjenjač imao problema sa istim a autu je prošla tvornička garancija 5 godina, kako sam znao vlasnika servisa šapnuo mi je da AW daje 7 godina ili 150.000 km na svoje mjenjače i dobio sam novi mjenjač u garanciji nevezano za auto garanciju koja je istekla.
Sad ja ću poslati slike i mail direktno u AW Japan sa slikama i pitati dali je to tako tvornički zatvoreno sa brtvenom masom.
Nitko nikada nije kod redovnih servisa upozorio vlasnika da je automatski mjenjač masan i bali a kad se mjenja ulje to se nemože ne vidjeti. Dakle Citroen Savska :mad:
Naručiti ću se u CIB u Buzetu na pregled i da vidim što će reć dijagnostika.
Ako bude problema sa mjenjačem nemam garanciju tvorničku jer je diran.

Koliko sam skontao rucno nesto okrece mjenjac da se pretvarac sile momenta otvori i izbaci ulje iz bloka, koristi i neki pritisak i sta ja znam sta, uglavnom pokazao mi moje staro ulje u kanti cca 6,5 litara.:grin:

ulje [ame]http://www.yacco-gabon.com/files_perso/fichiers/PDFs/ATF_X_41-2011.pdf[/ame]
 

vborovic

C5 modifikator
7-10 litara može odjednom "hot flush" metodom, gdje novo ulje u potpunosti istisne van staro ulje, malo potraje, pod tlakom, ali se riješi sve u jednom moraku ... ili u 2 etape, kao ja, kroz 2 djelomične izmjene ...

Probaj se osigurati kako god, da ne ostaneš sam na cjedilu sa možda neispravnim mjenjačem (ne nužno u smislu interne mehanike), jer servis istoga znaš i sam da košta više nego puno ...
 

darko1307

New member
Probat cu nesto napraviti ali ce tesko biti dokazati da ja nisam "sam" šarafio doma u garaži. Inace auto uredno salta, sve OK za sada.
Znam da je svaki kvar skup.
Sada razmisljam dali da ga vozim i zaboravim ili prodam samo zbog straha od potencijalnog kvara, auto je relativno nov i mogu ga za OK novce prodati i traziti drugi auto.
Nakon sto odradim pregled kod drugog ovlastenog cu odluciti sta dalje....
 

Dalibor

Dado Tornado
Meni ovo izgleda da je otvaran blok mjenjača
večina starijih automobila ima mastan mijenjač (crna stara skorena mast) jer s vremenom povremeno nešto sitno izađe kroz brtve. to ne mora biti znak otvaranja ili otkazivanja mjenjača.

na gornjim slikama više mi djeluje da je možda zapnuto sa donjim dijelom auta, sa mjenjačem, ali nije ni to ništa neobično
 

darko1307

New member
Znam za starije aute no ovdje se radi o autu koji jos nema 3 godine, nije nigdje udareno, na slikama se dosta lose vidi. Glave od vida su sve ostecene od kljuceva.
Masnoca nije stara skorena nego onako frisko ulje koje bali na spoju bloka mjenjaca.
 

vborovic

C5 modifikator
Prodaj auto i nadaj se da potencijalni kupac ne čita Citroen forum ... :D ... ne znam što da ti pametno predložim, izgleda da kod nas ne budeš uspio natjerati druge da poprave skriveni kvar (onaj koji nisi znao da postoji prilikom kupovine) ... da smo vani, to bi se dalo izvesti, jer je servisima jeftinije popraviti, nego se mučiti po postupcima protiv njih ...
 

darko1307

New member
Cu jos odluciti, samo me grize sto je radjeno, da mi kazu, mjenjali smo hidroblok u garanciji jer je bila tvornicka greska, super i idemo dalje...ovako nemam pojma sto je radjeno, mozda nece imati problema jos 200 tkm nikakvih.
 

vborovic

C5 modifikator
Vidi, sam procijeni što je najbolje ... istina je, da znaš što je bilo, bar bi bio miran, pa da je i nakon garancije .. ovako, može biti da je netko slučajno oštetio mjenjač prilikom nekog drugog zahvata, pa se onda nešto krpalo, i sad se svi prave blesavi ...
 

Fex

Member
Hvala na odgovorima obadvojici vezano za lokaciju i cijene. Želim sreću sa mjenjačem. Znam kak bi meni bilo na tvom mjestu i razumijem zabrinutost.
 

darko1307

New member
Toga me i je strah, dosta da su slepali ili vukli auto da ugasenim motorom iz nekog razloga pa s:cenzura::cenzura::cenzura:ali nesto i krpali, ne pada mi napamet sta su drugo mogli napraviti. Svasta sam cuo sto se radi po servisima, mjenjaju djelovi ispravni za pokvarene itd ali bas da ce netko cijeli mjenjac zamjeniti to mi ide u domenu x-files.:) Mjenjac da se otvori mora van na stol, booo dosta mi je cudno sve to skupa....
Ako netko pozna kakvog servisera iz Savske ako moze sta provjeriti posaljem mu broj sasije da mi provjeri iznutra informacije, naravno uslugu placam koliko treba.
 

pokra89

Well-known member
svaka cast na strpljenju, ja bih se u ovakvoj situaciji ziv pojeo... stvarno nevjerovatno. sta na sve ovo kaze bivsi vlasnik?
 

liberty

Well-known member
pa kad 1bali na brtvi zar se ne može brtva zamijeniti?
pretpostavljam da to je zahvat ali zašto ne pokušati zamijeniti brtvu

s druge strane to što auto ima 2-3 godine manje znači nego to što ima 140.000 km
ne kažem da je tzio puno, no nije ni malo...sve se tgroši,a pa tako i brtgve

ako se brtva može zamijeniti ja bi to napravio
jer kao što kažeš mjenjač šalta i radi normalno

ako te baš to toliko muči prodaj auto dalje i to je to

npr. ana službenom passatu se na 28.000 km prilikom jedne životopisne vožnje pregrijao DSG i upalio ventilator istoga (na 10 min) i auto je ubacio u Neutral usred vožnje (na nekih 2 minute) to je bilo kad je auto bio star cca 2 godine

nikad se to poslije nije ponovilo
od tada je prošlo 4 godine i auto sad ima nešto preko 80.000 km
s mjenjačem je sve u redu

+ ako bali a ne ostavlja fleke na podu nije to neki gubitak ulja
tek kad moraš stavljat kartoon na pod da ti sve ne usere e onda je problem

dakle 3 opcije:
1. mijenjaj brtvu i vozi dalje
2. vozi dalje i ne obaziri se i dolijevaj ulje na servisima
3. prodaj dalje i ne obaziri se

:D
 

ZlatkoC4

Well-known member
ako te baš to toliko muči prodaj auto dalje i to je to
bolje to srediti i voziti dalje, ako ga utrži dalje doče nam na forum drugi član sa istim pitanjem, pa čemo i njemu reči prodaj dalje:grin:

Najbolje promjenirti ulje i prebrtvit mjenjač i ti si onda zaista miran.
 

vborovic

C5 modifikator
Mi raspravu baziramo na temelju drugog mehaničara koji tvrdi da je nešto rađeno na mjenjaču, i čeka se treće mišljenje nekog drugog ovlaštenog servisa (a ne samo na temelju vizualnog stanja mjenjača) ... ako je stvarno nešto rađeno, a ne može se otkriti što i zašto, onda je auto (mjenjač barem) tempirana bomba ... kako kaže liberty, možda još napraviš 100k km, ali možda ti ode za 2 dana (karikiram, ali nije nemoguće) ... ti si možda kupio auto za koji je netko drugi znao da je u kvaru (pretpostavka prema do sada navedenome), a to nije jednostavna situacija (dok saznaš tako nešto) ... kao da se meni sada javi prvi vlasnik mojega, i kaže, hej, inače, meni se na tom autu odvojila letva volana u vožnji, al to smo promijenili, pa bude držalo ... ne znam dal bi ga nakon toga više vozio ... :D
 
Na vrh