Rucica mjenjaca ima lufta

Machi89bg

Member
Pozdrav,

Kao sto znate, nedavno sam kupio polovnog Citroena C4 1.6 HDI 68kw (144k km).

Naravno da ima par stvari da se uradi, ali ova me bas buni.
Rucica mjenjaca ima lufta, tj nekada se desi da ne udje do kraja u R, i onda kada se krene cuje se grebanje (naravno da se struze sve u menjacu kada nije do kraja usao u brzinu), kada je i u brzini, rucica moze da se pomjera par centimentara gore-dole-lijevo-desno. Malo je problem kod R brzine, jer mora dobro da se pripazi da li je do kraja usla, inace cim se pusta kvacilo odmah krene da struze.
Generalno se stice utisak da menjac ima dva nivoa kada se ubacuje u brzinu (na pola puta kao da "ulegne" i onda se jos jednom gurne da udje do kraja)...

Guglao sam, i nasao sam da moze biti problem u lezaju/sipci koja spaja rucicu i kutiju menjaca. Nasao sam i neke oglase gdje se prodaje "gear linkages" ali mislim da je 250E stvarno previse za to.

Naravno, na youtubu ima tutorial kako i gdje zamjeniti, nego me interesuje vase misljenje, koliko bi od prilike izasla ta popravka van ovlascenog servisa (oni ce da predloze da se menja komplet)? Da li je neko ima slicnih problem?

Uplodovao sam i video na vimeo, cisto da vidite na sta tacno mislim.


[ame="https://vimeo.com/248691565"]IMG_0668 on Vimeo[/ame]
 

Cutac

Prèkaroš
Prvo sto moras znati je da vozis Citroena. Njihovi mjenjači nisu mjerilo klase. Ja sa svojim na c4 sam sasvim zadovoljan, ali da, svaka brzina ima pola hoda pa onda preskoci i upafne u brzinu. To je normalno, i rikverc je normalan. Zato kada osjetis da nije do kraja usla, ler kvacilo i ispocetka.

Ako ti ne ispada iz brzine kada zaista je u brzini, nema kvara. Promijeni ulje, ubaci liqui moly aditiv u tubi i teraj.

Nakon Mazdinog mjenjaca, ovaj mi je bio kao da je pokvaren, ali kad se naviknes i upoznas ga, sasvim je dobar.
 

Mirage

Well-known member
Cutac je sve rekao mjenjači su im sra... po meni bolji mjenjač imaju svi pa i Opel nisam probao je li Dacijin bolji ww Škoda ima bolje mjenjače a i ruku na srce taj mjenjač je razvijen prije 30 godina i još uvijek se koristi.


Rikverc nije vrijedan spomena moj auto ima 6000 km i u rikverc svaki 3 put ne uđe do kraja ali već sam naučio hod ručice skoro 20 cm kao da vozim dajca i onda sjednem u Škodu a njoj hod između 1. I 2. Manji nego meni iz lera u prvu.
 

Milosh

Test
Rikverc nije vrijedan spomena moj auto ima 6000 km i u rikverc svaki 3 put ne uđe do kraja ali već sam naučio hod ručice skoro 20 cm kao da vozim dajca i onda sjednem u Škodu a njoj hod između 1. I 2. Manji nego meni iz lera u prvu.
LOL Al sam se ismijao ovome!

Na ženinom bivšem C4 MK1, mjenjač je bio katastrofa, krčio stalno i morao sam potpuno stati da ubacim u prvu ili rikverc.

Dok u ovom C5 (BMV6) je bome odličan, skoro kao Fordov MTX75, koji je po mnogima odličan mjenjač.
 

Cutac

Prèkaroš
Meni ne krči nikada i u normalnoj vožnji mi je dosta dobar jer upada sam u brzine, ali hod je pre pre dug. I dalje je kraći hod nego na C3 Picassu sa 100 konja dizelom. Njega sam vozio i kad sam ga ubacio u drugu, pomislio sam da sam ga potrgao, pretrnuo sam. Toliko je daleko unazad otišao da se visina skratila za pola, a koža toliko narozala da je zvučalo kao da se poderala.
Kažem, moj je u lagodnoj vožnji dosta dobar, jedini minus je hod, a u žustroj vožnji hod je još veći problem, no tada imaš osjećaj kao da ćeš ga pokidati jer je sav neki gumen. Tipa iz druge u treću, gurneš kao sivonja i upadne, osjetiš da se još pomaknuo i kad pustiš, vrati se centimetar, dva unazad.
Dok je na VTS-u u normalnoj vožnji nespretno, ali kad ga siliš ide izvrsno.

No niti jedan nije do koljena Mazdinom. 2006, 120KS dizel, ručni 5 brzina i nakon 230 tisuća kilometara je bio kratkog hoda, niske ručice, iznimno čvrst, a precizan i lagan za korištenje. Bio je kao repetiranje lovačke puške - bez imalo hoda viška, uz dobar zvuk i izvrstan feedback.

A Citro mjenjači, ... :D
Ali kažem, ne predstavljaju probleme, samo nisu usavršeni.
 

Mirage

Well-known member
Milosh moj je bmv5 katastrofa kakvi su mjenjači u tom segmentu sad mi zao što nisam dodao 10 000 za bmv6 i 120 ks
 

ZoxPa

Member
Na c3 1.4i nakon 190 tkm otkazale sajle mjenjača. Prije otkaza i kod mene su bili slični problemi lošeg ubacivanja u brzine i ljuljanja ručice mjenjača. Konačno je otkazala jedna od sajli i nije se moglo ubaciti u 2,4 i R. U takvom (ne)voznom stanju odvezao sam ga u servis udaljen 70 km. :weeabooface: Nakon zamjene(sa zamjenskim sajlama) mjenjač radi bolje nego što je bilo kad je bio nov( zamijenjena je i plastična ručica mjenjača za onu sa metalnom kuglom od C3 novije generacije). Prije toga je zamijenjeno i ulje u mjenjaču.Sad dobro radi.
Na c4 picasso je BVM6 mjenjač, nemam primjedbi na njega , precizan i dobar.
 

Cutac

Prèkaroš
Koliko kostaju sajle? Ja bih na VTSu promijenio, cisto iz radoznalosti.
Naravno da treba mijenjati ulje u mjenjacu. Zavisno o voznji se mijenja interval, ali moja je preporuka svakih 40t km ili cesce.
 

Cutac

Prèkaroš
Jel zamjena komplicirana?
Pretpostavljam da se meni razlohalo jer je mjenjac nov sa aditivom, a opet usrano ide i ima lufta.
 
Na vrh