Cutac
Prèkaroš
Pozdrav!
Možda su neki već skužili da imam osjetljive uši i da volim dobar zvuk
Nego, mislim da ne bi bilo loše imati generalnu temu o izoliranju auta, bilo da se utišava buka ili poboljšava zvuk zvučnika.
Nemam baš nekog iskustva, ali budem napisao što sam sebi radio.
Ja sam koristio samo Armaflex jer nije skup, a dosta je dobar. Poželjno bi bilo ubaciti i alu izolacije(bilo da je tvornički sendvič poput Dynamata(nekih modela) )ili da se lijepi preko Armaflexa.
To bi najviše došlo do izražaja u prostoru kotača i kod mene sa VTI motorom koji ima visoku notu.
Što sam ja radio?
Poredati ću od boljih rezultatima ka lošijima(uvjetno rečeno, sve je dobro).
Gepek!
Obložio sav metal ispod tepiha u gepeku 19mm Armaflexom. Nije samoljepljiv, nije ni lijepo za vidjeti, ali nigdje nema nikakvih rupa i u kombinaciji sa 3-4 kile teškim tepihom, sve stoji.
Razlika je bila izuzetno zamjetna, ponajviše na autocesti jer na 3500 okretaja auspuh dosta buči. Bilo bi još bolje za izvedem cijev van kroz branik da ne gleda u pod, ali manje bitno.
Vrata
Polijepio samoljepljivi 12mm Armaflex po metalu gdje god je bilo mjesta(sa strane koja gleda u auto), polijepio 8mm Armaflex po oblozi vrata gdje god je bilo mjesta i ispod zvučnika stavio dva sloja vodovodne izolacije u traci(siva, samoljepljiva, Bauhaus).
Rezultat? Kad kucaš po oblozi, svuda je tup zvuk, cestovna buka je mrvicu niža, ali zato više ništa ne vibrira od zvučnika. Kada relativno glasno slušaš, sve je mirno, ne tresu se vrata više.
Blatobrani
Polijepio 8mm Armaflex po limu s unutrašnje strane blatobrana. Nije baš lako jer je lim oblikovan da varovi služe kao oslonac za oplatu blatobrana. Tj. nije izolacija-friendly.
Može bolje, trebalo bi polijepiti direkt na oplatu blatobrana, to planiram na ljeto.
Razlika?
Tiše gume. Ono što je bilo na 100 sad je na 120. To budemo još spustili
Postigao sam da na ~80 voziš u skoro potpunoj tišini na dobrom(ne izvrsnom) asfaltu. 70 na prosječnom.
Planovi?
Po haubi na ne-ojačanim dijelovima(dakle, goli, ravni metal) i tamo bih stavio 12mm samoljepljivi Armaflex i možda preko njega nešto od STP-a sa aluminijem.
Moram vidjeti koji je još tanji Armaflex od 8 mm, njega ću na oplatu blatobrana i lako moguće na stražnje blatobrane, ali iznutra, u gepek.
Ne bi bilo loše ni na blatobrane, ali na metal iznutra, ali dio koji gleda van(eng. wing), tada bi manje zvuka motora išlo tuda i manje bi ulazilo u kabinu bočnim staklima.
Želje?
12mm Armaflex na firewall, ali to je skoro pa nemoguće u c4 II.
Na krov nešto, taman da se teže zagrijava auto.
Napraviti engine cover, nabaciti izolacije ispod njega i montirati na motor.
Problemi?
Što ga više utišavaš, to se više navikneš i to više su ti ostali auti te klase pretjerano glasni.
Nego, evo jedan fora link.
https://dynamat.eduardomaio.net/citroen-c6/
Eto, koga što zanima, savjeti, kritike, postignuća, sve dobrodošlo
Možda su neki već skužili da imam osjetljive uši i da volim dobar zvuk
Nego, mislim da ne bi bilo loše imati generalnu temu o izoliranju auta, bilo da se utišava buka ili poboljšava zvuk zvučnika.
Nemam baš nekog iskustva, ali budem napisao što sam sebi radio.
Ja sam koristio samo Armaflex jer nije skup, a dosta je dobar. Poželjno bi bilo ubaciti i alu izolacije(bilo da je tvornički sendvič poput Dynamata(nekih modela) )ili da se lijepi preko Armaflexa.
To bi najviše došlo do izražaja u prostoru kotača i kod mene sa VTI motorom koji ima visoku notu.
Što sam ja radio?
Poredati ću od boljih rezultatima ka lošijima(uvjetno rečeno, sve je dobro).
Gepek!
Obložio sav metal ispod tepiha u gepeku 19mm Armaflexom. Nije samoljepljiv, nije ni lijepo za vidjeti, ali nigdje nema nikakvih rupa i u kombinaciji sa 3-4 kile teškim tepihom, sve stoji.
Razlika je bila izuzetno zamjetna, ponajviše na autocesti jer na 3500 okretaja auspuh dosta buči. Bilo bi još bolje za izvedem cijev van kroz branik da ne gleda u pod, ali manje bitno.
Vrata
Polijepio samoljepljivi 12mm Armaflex po metalu gdje god je bilo mjesta(sa strane koja gleda u auto), polijepio 8mm Armaflex po oblozi vrata gdje god je bilo mjesta i ispod zvučnika stavio dva sloja vodovodne izolacije u traci(siva, samoljepljiva, Bauhaus).
Rezultat? Kad kucaš po oblozi, svuda je tup zvuk, cestovna buka je mrvicu niža, ali zato više ništa ne vibrira od zvučnika. Kada relativno glasno slušaš, sve je mirno, ne tresu se vrata više.
Blatobrani
Polijepio 8mm Armaflex po limu s unutrašnje strane blatobrana. Nije baš lako jer je lim oblikovan da varovi služe kao oslonac za oplatu blatobrana. Tj. nije izolacija-friendly.
Može bolje, trebalo bi polijepiti direkt na oplatu blatobrana, to planiram na ljeto.
Razlika?
Tiše gume. Ono što je bilo na 100 sad je na 120. To budemo još spustili
Postigao sam da na ~80 voziš u skoro potpunoj tišini na dobrom(ne izvrsnom) asfaltu. 70 na prosječnom.
Planovi?
Po haubi na ne-ojačanim dijelovima(dakle, goli, ravni metal) i tamo bih stavio 12mm samoljepljivi Armaflex i možda preko njega nešto od STP-a sa aluminijem.
Moram vidjeti koji je još tanji Armaflex od 8 mm, njega ću na oplatu blatobrana i lako moguće na stražnje blatobrane, ali iznutra, u gepek.
Ne bi bilo loše ni na blatobrane, ali na metal iznutra, ali dio koji gleda van(eng. wing), tada bi manje zvuka motora išlo tuda i manje bi ulazilo u kabinu bočnim staklima.
Želje?
12mm Armaflex na firewall, ali to je skoro pa nemoguće u c4 II.
Na krov nešto, taman da se teže zagrijava auto.
Napraviti engine cover, nabaciti izolacije ispod njega i montirati na motor.
Problemi?
Što ga više utišavaš, to se više navikneš i to više su ti ostali auti te klase pretjerano glasni.
Nego, evo jedan fora link.
https://dynamat.eduardomaio.net/citroen-c6/
Eto, koga što zanima, savjeti, kritike, postignuća, sve dobrodošlo