Plivajući zamašnjak (zamajac)

c5sxhdi

New member
samo da se nadovežem.

Auto ima dvomaseni zamašnjak, a ne fiksni.

Slika je u prilogu tj iz Citroenovog online servisa.

[url]http://img713.imageshack.us/img713/8425/zjfc.jpg[/URL]

Ukoliko automobil trza u vožnji tj trese se, prilikom kretanja se trese i ako ima glasan zvuk tj ko da klepeta onda je to zamašnjak.

Sorry ako sam te razočarao, ali to je danas potrošni materijal :(

Lp
Tomislav
Pozdrav, kako bi ja doznao ima li moj plivajući zamašnjak ili ne? Imam c5 2.0 hdi sx, u knjižici stoji 101 kw godina 2005 167 000 km, pod haubom imam kartice servis na jednoj piše zamjena kvačila a zamašnjak se ne spominje itd. Molim te provjeri mi. Hvala
 

Automatic

Well-known member
Ne treba se previše opterečivat sa zamajcima.Takve zamajce ima 90 posto novih auta.Mislim da se ne treba bojati ako nekome nešto ode.To ne mora bit da će otić i vama ako imate takav auto.Automobili koji imaju iste simptome kvara mogu imat na stotine različitih grešaka, koje mogu bit tako sitne i skroz jeftine te netreba odma drhtat i mislit na najgore.Sve se da zamjenit ili popravit i najbolje je stavit dio koji treba biti ili zamjenski takav.Sve prilagodbe sa nekog drugog modela ako i pašu treba dobro promislit prije nego se stave.Netko je stavio takav zamajac ali je i neke druge stvari prilagodio takvom motoru sa takvim dijelom ,te izračunao rizike kvarenja i habanja motora.Ljudi trebaju shvatit da sve što je na motoru tvornički ,tak treba i da funkcionira i ništa nije višak il bez veze.Nema auta koji se ne kvari,svaki se kvari i to je istina koja nas muči.Kad se s tim pomirimo bit će nam lakše.
 

Profiler07

Well-known member
to je tacno ali na PSA autima se bas brzo trose kvacila i zamajci i to prebrzo!ako uzmemo u obzir cijene reparacije automatskih mjenjaca mogu vam reci da je citroen po tom pitanju jedan od skupljih...prema tome moje misljenje je da bi te plivajuce zamajce trebalo izbjegavati jer je to kvar koji kosta min 500€ (sa setom kvacila )
 

Automatic

Well-known member
ako uzmemo u obzir cijene reparacije automatskih mjenjaca mogu vam reci da je citroen po tom pitanju jedan od skupljih..
Dijelovi su kao i kod drugih.A sam posao (ruke su 2500 kuna ,a ako je mjenjač izvađen onda 1500 kuna).Fučka mi se da je i od ferrarija.Toliko je koštala reparacija automatskih mjenjača dok sam imao obrt.Mom starom ma mercedesu je otišao zamajac na 300000 km i koštao je 6000 kuna.I on se bunio ,ali to su takvi auti ,mogao je kupit nešto drugo.Ne možeš kupit auto da je više klase a onda cvilit.I ja sam imao problem sa žaruljama i balastom ali to je to.Već sam trebao odavna zamjenit filter automatske getribe,jer ga nitko nikad nije mjenjao ali sam znao rizik tog mjenjača.Glupo mi komentirat održavanje jer svaku godinu zavozim auto kakav imam.A gdje je rega i održavanje ,s tim da si sam radim.Ako uspijete zamjenit kompletan set za 500 eura onda ste super prošli.:eek:
 

Zmix

New member
ima 100%...mislim da samo 1.6motori nemaju plivajuci
Imaju.

to je tacno ali na PSA autima se bas brzo trose kvacila i zamajci i to prebrzo!ako uzmemo u obzir cijene reparacije automatskih mjenjaca mogu vam reci da je citroen po tom pitanju jedan od skupljih...prema tome moje misljenje je da bi te plivajuce zamajce trebalo izbjegavati jer je to kvar koji kosta min 500€ (sa setom kvacila )
Grešiš.
Troše se uobičajeno (min. 200000km) i zavisi od toga da li je auto vožen po otvorenom putu ili po gradu.
Što se tiče cene, reći ću samo da za opelo astru zamajac košta 700€ + set kvačila.
Naravno da se Citroen i opelo ne mogu porediti jer sreća je što postoji volkswagen... Da nema volkswagena, opelo bi bio najgori auto na svetu! :D
Toliko o tome.
 

Profiler07

Well-known member
ja sam to mijenjao na 307 2.0hdi 79kw i kostalo me sve ukupno 440€(fixni zamajc sa setom kvacila),fixni sam ugradio jer je jeftiniji i ovlasteni servis mi je preporucio to jer je jeftinije za odrzavanje...nisam imao nikakve probleme sa njim (mnogi tvrde da se desavaju problemi ako plivajuci zamjenimo sa fixnim zamajcem)
 

peh

New member
Ja sam na c4 2,0 hdi imao isto stanje tresao se prilikom paljenja,gašenja a poslije je i lupao sva sreća pa imam mehaničara koji mi je prijatelj pa smo valeov set kvačila dobili sa popustom.Sve skupa s rukama me je koštalo oko 4000 kuna.Cijelo vrijeme sam pomagao meh. i vidio sam stari zamašnjak odnosno ono što je od njega ostalo sve opruge su bile u k.... ,bilo je samo pitanje dana kad bi stao a onda bi sve bilo još skuplje.Zato moja preporuka zamjeniti na vrijeme jer to su samo potrošni dijelovi koji imaju itekako važnu funkciju,i svoj vijek trajanja,ne izmišljajte toplu vodu jer to nije sitan poslić nego pola auta mora vanka,da znate da i mehaničar tu ima lijep komad posla:whistling:
 

deda

New member
Fora je u tome kaj bi svi hteli vozit nove aute,tj novije generacije,a mentalitet je ostao i još će dugo ostat na nivou stojadina i golfa duje.
 

lageros-zg

New member
Iako sam već ovdje pisao o toj temi i općenito problematici istoga opet se javljam radi "refresha".
Naime osim razlike u cijeni svakako postoji i razlika u radu i primjeni između jednomasenog i dvomasenog zamašnjaka. U zadnje vrijeme razlike u cijeni i nisu više toliko velike (naravno negdje ima toga još uvijek), a razlike s vremenom se ipak mogu osjetiti jer već sam imao kupce koji su se odlučili za povratak na dvomaseni zamašnjak i bili preporođeni.
Razlika u radu postoji jer dvomaseni zamašnjak je konstruiran isključivo radi ublažavanja vibracija dizelskih motora i dobivanja boljeg momenta (znate da kod takvih motora kada ste u višem stupnju prijenosa na maloj brzini (recimo 50km/h) i onda stisnete gas u 5-oj brzini npr i ne osjetite ono "cukanje" što se obično osjeti sa jednomasenim zamašnjakom). Na žalost to isto tako uništava taj zamašnjak, kao i loši injektori, neispravna klapna, potrošeni nosači motora.
Dok poveći nedostaci kod jednomasenog zamašnjaka mogu biti izraženije vibracije, kretanje i šaltanje kao kod benzinca (agresivnije odnosno kretanje bez dodavanja gasa nije toliko glatko) i jedno od najvećih nedostataka kod nekiih izvedbi/modela je to što kad vam ode lamela i morate promijeniti samo set kvačila jer zamašnjak se ne troši, nemate uopće set kvačila (lamela, potisna ploča i potisni ležaj) već samo set sa zamašnjakom, što je opet skuplji sport. A isto tako već od 2.0 dizelskih motora postoji mogućnost da bude problema sa radilicom i pucanjem iste. Jednostavno stvar do konstrukcije proizvođača vozila, a uglavnom najviše radi skupljih servisa naravno.

Opet ponavljam da sami proizvođači dvomasenih zamašnjaka vijek trajanja deklariraju od 200-250 tkm no u praksi to zna otići puno prije pa negdje čak i u prvih 50tkm ili ako pak imate slučaj da vam se to događa svako malo (jer ima slučajeva što su ljudi to mijenjali i do 4-5 puta u prvih 100tkm, neovisno jel` to bio dvomaseni ili jednomaseni zamašnjak, kao i neovisno o brandu proizvoda, a sve kroz reklamaciju u ovlaštenim servisima) onda sigurno mora negdje biti neka greška u tom sklopu ili je totalni peh da je do majstora ili se kockice posložile da je uvijek bila roba s greškom.

Isto tako je bitna napomena da proizvođači tih dijelova ne priznaju jamstvo na proizvode ako se ne mijenjaju zajedno u kompletu (set kvačila i dvomaseni zamašnjak) ili pak ako se mijenja u paru ali se miksaju brandovi (npr LUK zamašnjak, a SACHS set kvačila).

A kako su cijene danas vrlo bliske, evo koji primjer:

CITROEN C5 (prva generacija) 2.2 HDi, 98kW

- Set kvačila s zamašnjakom:
LUK = 4.260,00 Kn/set (sa dvomasenim zamašnjakom)
VALEO = 3.555,00 Kn/set (sa jednomasenim zamašnjakom)


CITROEN C4 (prva generacija) 1.6 HDi, 80kW

- Set kvačila s zamašnjakom:
LUK = 3.590,00 Kn/set (s dvomasenim zamašnjakom)
SACHS = 3.690,00 Kn/set (s dvomasenim zamašnjakom)
VALEO = 2.450,00 Kn/set (s jednomasenim zamašnjakom)

Cijene su informativnog karaktera i podložne su promijenama ovisno o tečaju ili promijeni cijene kod dobavljača.
Isto tako je moguće uvijek pogledati i sve te elemente u pojedinačnoj opciji da možda bude nešto jeftinije.

I svakako za bilo kakav upit obavezno se javiti na PM i pod obavezno napisati i broj šasije vozila.

Za sada toliko

LP
 

Automatic

Well-known member
To isto sam napisal jučer ,čak sam i od oka pogodil cijenu.Èovek je sve lijepo objasnil.Kaj su zmislili dok su proizveli ne treba mijenjat .Da to nije dobro ne bi ostali proizvođaći radili iste greške.Ove cijene mi se čine čist ok.
 
Posljednje uređivanje:
Da ne pravim novu temu, pitaću ovde.
U pitanju je benzinac, 2002 godište, 2.0i. Trebalo bi da nema plivajući zamajac.
170000km i nemam utisak da je lamela istrošena.
Problem je sledeći:
Posle pola sata gradske vožnje počinje da trza prilikom kretanja. "Skače kao jarac". Ako to brzo ne sredim lamela će mi brzo u večna lovišta.
Interesantno je da je problem izraženiji kada skrećem u levu stranu, nego u desnu.
Pri tom motor dosta skače tako da će verovatno i nosači motora brzo stradati.
Šta mi je činiti?
 

mridikul

New member
Imate li jednomaseni ili dvomaseni na svom C5?

Pozdrav kolege forumaši, čitao sam o prednostima i nedostacima i jednog i drugog zamašnjaka, ali me sada zanima što vi imate na svojim metalnim ljubimcima. Naime, čeka me zamjena uskoro pa me informativno zanima što ste se vi odlučili...
Znači nek pitanje bude, u trenutku kada ste mijenjali zamašnjak jeste li mijenjali za jednomaseni ili dvomaseni i na koliko kilometara? (naravno ako vam je dvomaseni bio uopće prva ugradnja)

Ja sam trenutno na 185tkm, kuplung ne proklizava, ali se dosta trese i cvili, planiram preć na jednomaseni. Motor je 2.0hdi, 80kw.
 

AX-ja

èudo jedno
stavio sam ih dosta i jednih i drugih nisam imao problema da je netko imao reklamaciju.

iako se jednom dogodilo kod te promjene na jednom vw vozilu da je bio problem. ali je bio problem do lamele.
drugi set i sve je bilo ok.


dali je bolje ili losije u to ne ulazim.
 

Konrad

New member
Re: Imate li jednomaseni ili dvomaseni na svom C5?

Pozdrav kolege forumaši, čitao sam o prednostima i nedostacima i jednog i drugog zamašnjaka, ali me sada zanima što vi imate na svojim metalnim ljubimcima. Naime, čeka me zamjena uskoro pa me informativno zanima što ste se vi odlučili...
Znači nek pitanje bude, u trenutku kada ste mijenjali zamašnjak jeste li mijenjali za jednomaseni ili dvomaseni i na koliko kilometara? (naravno ako vam je dvomaseni bio uopće prva ugradnja)

Ja sam trenutno na 185tkm, kuplung ne proklizava, ali se dosta trese i cvili, planiram preć na jednomaseni. Motor je 2.0hdi, 80kw.
Jesi ti siguran da imas dvomaseni sad na autu?
 

balki

Active member
Već je komentirano ali da ponovim za one kojima je "dvomaseni zamašnjak" još uvijek neki virtualni pojam- dvomaseni zamašnjak djeluje kao djelomično elastična sprega između mašine i getribe i ona "amortizira" peakove koje inače isporučuje radilica radi samog načina impulsnog dobivanja snage od klipova kako je koji na paljenju. Pošto je ta "elastična sprega" ispeglala peakove oni se ne prenose na prijenos nego je krivulja momenta ispeglanija. Samim time je i radilica/klipnjače/getriba sklop proračunato dizajniran da radi bez tih "udaraca" koji bi nastali upotrebom "krute veze".
Znači konverzija sa dvomasenog na fixni je stvar odluke da se ušpara uz novopridošle vibracije, možebitne druge nuspojave i bržeg trošenja navedenog sklopa uz rizijk od pucanja usljed zamora. U praxi nekome tko se vozi "mekše" i ne izvlači maximume će donijeti samo uštedu i te vibracije vjerojatno.
Koga zanima neka potraži na Youtube-u animacije i filmiće na tu temu pretražujući /dual mass flywheel animation/
 
Na vrh