Xsara 1,4, 12-2002
Pozdrav svima,
Evo da i ja napišem svoje iskustvo sa Xsarom, 1,4, 12/2002,
Auto je kupljen 2012. godine, sa 45000 tkm, sa servisnom knjigom iz ovlaštenog servisa. Auto je prije kupovine pregledan u servisu, bilo je sve u redu. Serviser mi je napomenuo problematiku zadnjeg mosta i glave motora, no rekao je da je auto skoro novi pa da ne brinem. I tako je auto kupljen. Kako je imao punih 10 godina, napravljen je " veliki servis" (remeni, španeri, ulja getribe, kočnica, motora, serva, sajle ručne kočnice, filteri. Promijenjena je i prva labda sonda. Nakon godinu dana i prijeđenih 10 tkm, bilo je vrijeme za novi servis. Sav sretan, mislim si da će biti samo ulje i filteri. Ostavim auto, zove serviser, auto baca ulje u antifriz, otišli zadnji ležajevi. Sav jadan, kažem popravljaj. Pri zamjeni ležajeva, zamolio sam ga da malo "podigne" auto, jer mi je sa tri osobe i prtljagom bio prenizak (u retrovizoru sam gledao samo asfalt).
Da skratim, na autu je od 45-75 tkm mijenjano/popravljano; dihtung glave motora, zadnji ležajevi, set kvačila (na prijašnjem autu isti je imao 190 tkm, tako da nije do vožnje), pumpa goriva, 3 lambda sonde, 3 akumulatora, popravak ventilacije, alternator. Mislim da je to sve.
Zamjerka: kad je auto pod opterečenjem, prenizak je, okretaji motora "divljaju", pokazivač količine goriva čudan/nesiguran, servo pri manjoj brzini i naglom pokretu prestaje reagirat, kao da ga nema, kad je klima upaljena auto uopće ne ide, potrošnja je brutalna za takav auto, naročito po gradu.
Kod servisera sam bio na tjednoj bazi, doslovno. Troškovi održavanja su bili kao za "premium klasu"
Nikako mi nije jasno, ako je proizvođač vidio što ne valja u prvoj seriji Xsara, zašto to nije ispravio (koliko sam čuo i u novijim modelima Citroena imaju problem sa dihtungom glave motora, molim da me ispravite ako sam progriješio).
Uglavnom, nismo se Xsara i ja nikako mogli klikunut. Možda je auto bio "pegula", možda kupljen sa premalo kilometara (premalo je vožena), ne znam.
Danas sam ponosni vlasnik japanca! Servis jednom godišnje u ovlaštenom servisu, cijena servisa u odnosu na popravke Xsare je za đabe. Auto je manji, ali stane sve kao i u Xsaru, potršnja 30% manja.
Da ga dobijem besplatno, niti jedan Citroen ne bih više ikada uzeo.
Dragi Citrač forumaši, želim vam svima puno bezbrižnih kilometara, što manje popravaka, ugodnu i sigurnu vožnju!