Zimske tečnosti se po sastavu najčešće ne razlikuju od letnjih - osim po koncentraciji aktivne supstance rastvorene u vodi.
Najčešće sastav svih vetrobranskih tečnosti čini većinom voda, etil ili metil alkohol i nešto specifičnih detergenta (koji ne pene previše), uz to da po neka zimska tečnost može sadržati i koji postotak etilen-glikola (koji je glavni sastojak antifriza).
Ni jedna od tih supstanci ne deluje tako da oštećuje gumu metlice. Međutim, neka sredstva za pranje prozora u domaćinstvu mogu sadrže amonijum koji deluje agresivno na gumu, pa njih ne bi trebalo koristiti.
Imao sam prilike da mi neki iskusni serviseri citroena savetuju upotrebu zimskih tečnosti i u letnjem periodu jer zbog veće koncentracije mogu bolje čistiti masnoću koja leti ostaje od npr. insekata na vetrobranu.
Neke metlice umeju da budu namenjene zimskim uslovima što je istaknuto u njihovoj specifikaciji, pa se može pretpostaviti da ista metlica teško mpže da izdrži -20 C i +50 C, a da nakon toga nastavi savršeno da briše, pogotovo ako prethodno npr. u zimskim uslovima drlja po kristalima leda zamrznutog vetrobrana.
Lično, koristio sam nekoliko Valeo varijanti po katalogu za C3, ali se uspostavilo da neke duplo jeftinije palačinke slične Aerotwin varijanti korektno završavaju posao i posle dve sezone, naravno ako je vetrobran čist. Kada nije, onda će i savršena metlica da razmazuje, a naravno da je dobra praksa prebrisati metlicu i skinuti prljavštinu sa nje - s tim što se tada najčešće skine i sloj grafita pa metlica počinje da se donekle čuje pri radu.
Btw, nekome je dosta da uopšte može da vidi kroz vetrobran, a nekoga nervira i najsitnije prelamanje svetla zbog neke čestice u uglu vetrobrana.
Ovi drugi će češće morati da menjaju metlice, i da češće imaju savršeno čist vetrobran