Re: Iskustva s C5 Break Exclusive 2.0 HDi FAP?
To je vrlo vjerojatno najkomotniji i najudobniji auto kojeg sam vozio, a vozio sam ih, pa skoro sve.
I jedini auto te klase gdje se sa svoja blizu 2 m nisam osjećao strancem na stražnjoj klupi.
Ako je auto pravilno i pravodobno održavan te je normalno vožen, većih problema u pravilu ne bi smjelo biti.
Ono što se s vremenom javljalo od problema na tom autu je FAP i hidraulika, ali prije svega zbog manjka znanja i pažnje vlasnika oko održavanja.
1. FAP filter je zapravo "katalizator" koji HDi motor čini jednim od najčišćih diesel motora. Naravno, zahtjeva da se povremeno pobrineš oko njega dodavanjem aditiva u određenim intervalima. Njima u stvari "pomažeš" FAP filteru u sagorijevanju čestica čađe. Ako to propustiš, FAP se lako može začepiti i tada te comp baca u "safe mode" i ograničava ti performanse i brzinu do 60 km/h. U svakom slučajnu nešto što ne želiš da ti se dogodi na otvorenoj cesti/autoputu. Tada ti ne gine odlazak u servis, skidanja FAP-a, mehaničko čišćenje, itd.
Od aditiva, mislim da ne možeš pogriješiti s Totalovim. Èini mi se da ga i Citroen preporučuje.
2. Što se tiče kvarova na hidropneumatskom ovjesu, kod 99,9 posto slučajeva je to zbog nebrige, odnosno neznanja vlasnika. Tu je ključna stvar ulje.
I najvažnije ti je koliko je prethodni vlasnik vodio brigu o tome. Važno je da se strogo pridržavao uputa iz servisne knjižice. U servisnoj piše da se nakon svakih X km dolije/zamjeni ulje, i toga se strogo pridržavaj. Èak bolje 1000 km prije nego 500 km kasnije. U protivnom ozbiljno riskiraš mehanička oštećenja zbog kojih ćeš imati veliki i skup problem.
Rezime priče je da će ti hidropneumatski ovjes pružiti nevjerojatno udobnu vožnju, a sve ceste ćeš doživjeti kao da su upravo presvučene novim slojem asfalta.
Neki su spominjali i mušice oko elektronike. Npr. upali ti se neka lampica koja se baš prema Muprhyevom zakonu ugasi dok stigneš u servis.
Ako je i bilo kakvih greškica oko elektronike, onda je to otklonjeno na drugim serijama tog modela.