Depollution system faulty

DS9

Active member
Kompjuterski gdje se katalizator zagrije na 500 600 stepeni C al onda se mora automatski mijenjati ulje i filteri jer sve izgori.. ovo je skuplja verzija
Nisam nailazio na navod u servisnim uputstvima da je nakon usiljene regeneracije DPF-a (u servisu) potrebno promeniti motorno ulje i filter ulja.

Ako grešim, nadam se da ce mi neko ukazati na PSA dokument koji to objašnjava. Inače ne vidim bitan razlog da se to učini (osim kada bi se već vrlo uskoro dostigao jedan od dva zahteva za propisanim intervalom zamene motornog ulja i filtera).

Ukoliko je to proizvoljni zaključak/preporuka nekog servisera - mislim da bi moglo da se diskutuje oko toga.

Hvala
 

Ado

New member
Iskreno nikad nisam imao problema sa DPF om prije.. to je bilo objašnjenje u NE ovlastenom servisu..
Lik koji mi je to objasnio radi samo Francuska vozila i svi u Tz znamo da ide redovno na edukacije što se tiče Francuski vozila..
Ne branim ga nego samo hoću da ostavim dojam da ne idem kod nekog šanera da mi caprka po autu...

U prošlom postu sam i sam rekao koliko mi je bilo smijesno da idem voziti pola sata bez prekidanja auto na velikim obrtajima i čudo al smanji mi se potrošnja sa 9.9 l na 6.7..

Posle ću i sliku uploadovati da vidite da je na kraju i tako bilo..

Pozdrav
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

ZlatkoC4

Well-known member
Ne branim ga nego samo hoću da ostavim dojam da ne idem kod nekog šanera da mi caprka po autu.
Nitko niti ne kaža samo tehnika je različita i razni modeli imaju razne sisteme za regeneraciju dpf filtera. kod mene na c4 ako je započela regeneracija on će je završiti bez obzira na daljnje uvjete vožnje. na prethodniku si mora raditi upravo ovo što ti moraš na svom c5. kod mene ako je pr kraju regeneracija auto ugasiš on nastavlja još proces sagorjevanja i drži dalje upaljen i ventilator u drugoj brzini. ali je preporučljivo ostaviti upaljen auto ili ga nanovo upaliti da radi dok proces ne završi. on sam ubrizga adiitiv kad mu je potreban i sagori dpf. dok kod auta koji imaju famoznu lampicu dpf regeneracije ti trebaš vozilo voziti 60km h u trajnju gašenja lamipce.

Al ne brini samo ga povremeno digni odvozi kako ti je prije savjetovano i nemaš brige
 

DS9

Active member
A što se tiče ulja (i njegovog mu filtera), ono se treba promeniti u predviđenom intervalu, i treba zadovoljiti odgovarajuće PSA norme tk. PSA B71 2290 ili (ako im je propisano) PSA B71 2310, tj Total Ineo ECS ili Ineo First (respektivno).

Iako je PSA (u prvim godištima motora sa FAP) dozvoljavala upotrebu ulja sa normalnom/većom količinom materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak (SAPS) i kod dizela sa DPF, dok nije bila kreirala svoje namenske norme oko 2007-2009. - sasvim je uputno koristiti ulja koja su (kasnije) razvijena tj. preporučena za upotrebu u dizelima sa DPF (a koja su ultimatim kod novijih dizela sa dpf, od oko 2010.).

Neki su umeli da prijavljuju - da im se ova greška prestala paliti kada su sa Full SAPS ulja (npr. Quartz 9000 5W-40) prešli na ulje Quartz Ineo ECS.(mada mi je lično to sasvim diskutabilno da se vezuje isključivo za razliku u količini SAPS)

Mislim, iako je to na nekoliko mesta naglašeno - mislim da i u ovoj temi nije loše da se naglasi.

Btw, sa obzirom da su pomenuta ulja sa PSA sertifikatima/approval-ima izrazito tanka na radnoj temperaturi (i kao takva najpogodnija za nove mašine, kao i one koje nisu izložene duže ekstremno teškim uslovima eksploatacije) a kao posledica težnje PSA da se osim niskog sadržaja SAPS zadovolji i zahtev za bitnijim smanjenjem potrošnje goriva (dakle ulje kao što je Ineo ECS odnosno sva ulja koja zadovoljavaju normu ACEA C2, a u novije vreme i Ineo First koje zadovoljava i ACEA C1) - mogu se kod starijih mašina sa DPF koristiti i ulja koja zadovoljavaju ACEA C3 zahteve (primer je totalovo ulje Ineo MC3 ili Ineo Long-Life, koja su doduše tipično razvijena prvenstveno za nemačke proizvođače motora)

Inače, tačno je da sve izgori na temperaturi u kojoj se vrši dpf regeneracija - ali se to odnosi na ono što se nakupljeno nalazi u samom DPF odnosno npr. njegovoj površini, ali se ne odnosi na motorno ulje jer bi u takvom slučaju njegov pritisak sasvim kritično opao i okinuo crvenu lampicu (i dalje sve što katastrofalno sledi).

Njegova temperatura (generalno) nije bitno viša nego što je pri težim uslovima eksploatacije. Na nižim ambijentalnim temperaturama (dakle kada nema ograničenja za uobičajeno hlađenje ulja) vrlo verovatno da i nije nešto posebno izražena.
 

geopard

New member
Javila mi se greška Depollution system faulty pa bih molio člana Kizokc da me uputi na električara koji mu je detektirao problem.Ako može ime i broj da ga kontaktiram . Probao sam poslati PM ali ne mogu jer malo pišem po forumu većinom čitam tako da nemam tu privilegiju slanja PM.
 
Na vrh