C3 II, 1.0 vti

Bobby

New member
Pozdrav, može li mi itko protumačiti ovo sa linka, odnosno iz snimke. Dakle, auto mi ne vuče uzbrdo. U zadnje vrijeme je počeo zacukivati, škripati iz područja motora, nakon paljenja na hladno ima zvuk čekićanja kao diesel koji se nakon nekih 3 - 5 km izgubi, probao sam uliti aditiv za čišćenje dizni koji ga je malo smirio...
Što se tiče greške, katalizator je promijenjen, stavljen zamjenski neki poljski. Možda netko zna očitati parametre sa snimke pa mi dati drugo mišljenje što bi moglo biti?

Link na video:
Isto tako, zaboravio sam napomenuti, ispod rezervoara se čuje šuštanje, kao kad guma ispušta, može li to biti povezano s problemom?

Video sa zvukom:
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
može li to biti povezano s problemom?
Svako propuštanje na usisu ili ispuhu može izazvat problem, tj. poremetiti smjesu
Svako propuštanje na usisu ili ispuhu može izazvat problem, tj. poremetiti smjesu
Najdonji graf ti pokazuje rad druge lambda sonde, ona bi trebala mirovati ili neznatno varirati oko 0.45 volti dok kod tebe poprilično šara a i kad se donekle smiri pokazuje bogatu smjesu. Za početak ja bi sanirao to propuštanje koje si uočio
 
Posljednje uređivanje:

Bobby

New member
Svako propuštanje na usisu ili ispuhu može izazvat problem, tj. poremetiti smjesu

Najdonji graf ti pokazuje rad druge lambda sonde, ona bi trebala mirovati ili neznatno varirati oko 0.45 volti dok kod tebe poprilično šara a i kad se donekle smiri pokazuje bogatu smjesu. Za početak ja bi sanirao to propuštanje koje si uočio
Super, hvala, tako sam i mislio. Jedino me mučio taj graf. S obzirom da je to sve snimano u vožnji, mislio sam da je normalno da amplitude na b1s2, odnosno izlazu variraju, ali da su samo malo pomaknute u odnosu na ulaz zbog opterećenja, razlike u gasu, okretajima... što se tiče 0,45 V, može li biti do sonde?
 

szahtila

Well-known member
Super, hvala, tako sam i mislio. Jedino me mučio taj graf. S obzirom da je to sve snimano u vožnji, mislio sam da je normalno da amplitude na b1s2, odnosno izlazu variraju, ali da su samo malo pomaknute u odnosu na ulaz zbog opterećenja, razlike u gasu, okretajima... što se tiče 0,45 V, može li biti do sonde?
Ne radi to tako. Prva sonda je regulacijska, ona služi podesavanju smjese ivarira od 0.1 do 0.9 volti. Druga je kontrolna i ako je sve ok praktično miruje na 0.45.Ako varira kao kod tebe nešto nije u redu. Mogućnosti su kvar prve, neispravan maf senzor, propuštanje iza maf-a a prije usisne grane, propuštanje iza katalizatora. Saniraj prije to propuštanje koje čuješ pa će biti jasnija situacija
 

Bobby

New member
Ne radi to tako. Prva sonda je regulacijska, ona služi podesavanju smjese ivarira od 0.1 do 0.9 volti. Druga je kontrolna i ako je sve ok praktično miruje na 0.45.Ako varira kao kod tebe nešto nije u redu. Mogućnosti su kvar prve, neispravan maf senzor, propuštanje iza maf-a a prije usisne grane, propuštanje iza katalizatora. Saniraj prije to propuštanje koje čuješ pa će biti jasnija situacija
Svakako ću pogledati to šuštanje. Pokušao sam podići auto i staviti krpu na auspuh, međutim, nisam vidio nikakvo propuštanje ni prije ni poslije katalizatora. Jedino ću probati test sa usisivačem i sapunicom i izmjeriti temperaturu na ulazu i izlazu katalizatora. To šuštanje kao da dolazi iz rezervoara. Postoji li ikakva mogućnost da dizne ne rade kako treba ili je do pumpe goriva?
 

Bobby

New member
Evo, da se javim... Nisam još stigao pogledati šuštanje, ali sam odradio eko test. Ispis je u fotki...IMG_20231003_161834.jpg
I drugi na ler gasu...IMG_20231003_161759.jpg
I, naravno, idem se provozati nakon toga. Auto normalno počeo vući, sve 5. Kad ono opet: Greška motora, odnosno P0420.
 
Posljednje uređivanje:

Bobby

New member
I šta kažu stričeki sa tehničkog, u čemu je problem?
Kažu slijedeće: auto super radi, barem prema parametrima na ispuhu. Jedino što su primijetili da se HC vrijednost na leru penje (dok sam bio tamo nekih 20-ak minuta i dok smo očitavali ekotest, došla je do 208). I to samo u leru, pri višim okretajima je oko 60. Isprobano na 2500 rpm, 2000 rpm i kao što se vidi na zadnjem očitanju, na cca 1400 rpm. Prebogatu smjesu radi samo u leru. Kažu da ne vjeruju da je katalizator jer prema eko testu ima sve vrijednosti sasvim ok, osim HC u leru. Pogotovo jer nije stalna greška, auto je euro 6 norma pa prvo ide na obd i nije izbacio grešku. Tek onda je koristio ručno mjerenje sondom u ispuhu i kablovima na akumulator i masu. Lambda je isto ok, 1.016 max.
 

szahtila

Well-known member
Da je prebogata smjesa na leru vidi se i u tvom videu, lagano prebogata je i u vožnji. Po meni, ako nema propuštanja, mogao bi biti problem sa prvom lambda sondom ili sa MAF senzorom. Maf je možda samo prljav, a može i "samo" pokazivati krivu količinu zraka.
 

Bobby

New member
Da je prebogata smjesa na leru vidi se i u tvom videu, lagano prebogata je i u vožnji. Po meni, ako nema propuštanja, mogao bi biti problem sa prvom lambda sondom ili sa MAF senzorom. Maf je možda samo prljav, a može i "samo" pokazivati krivu količinu zraka.
Ok, znači, malo šarafanja. Maf nije problem skinuti i pogledati, ali prvu sondu se bojim dirati, a kamoli skidati. To bude striček majstor pogledao. S obzirom da sam mijenjao katalizator nedavno, nisam se sjetio preventivno zamijeniti i sonde, pa makar i neke jeftine. Hvala na pomoći.
 

szahtila

Well-known member
Ok, znači, malo šarafanja. Maf nije problem skinuti i pogledati, ali prvu sondu se bojim dirati, a kamoli skidati. To bude striček majstor pogledao. S obzirom da sam mijenjao katalizator nedavno, nisam se sjetio preventivno zamijeniti i sonde, pa makar i neke jeftine. Hvala na pomoći.
Zašto si mijenjao katalizator, raspao se ili nije više funkcionirao?
 

Bobby

New member
Zašto si mijenjao katalizator, raspao se ili nije više funkcionirao?
Ne, radio mi je istu stvar kao i ovaj. Auto slabo vuče, pali se greška P0420... Sad već sumnjam da nije bilo ni onda do katalizatora nego da se isti problem javlja i sad. Možda mi je i stari katalizator ispravan...međutim, i u ovlaštenom i u servisu su rekli da je do katalizatora (doduše samo zbog greške očitane na dijagnostici, nitko nije ni mjerio pritisak ili temperaturu na ulazu i izlazu).
 

Bobby

New member
Gledao sam malo stari katalizator. Ne zvecka kad ga tresem, a prema onome što vidim na netu, ne izgleda mi baš začepljen (barem ne prema ovome što sam uspio snimiti sa endoskopskom kamerom) ili mi se samo čini?

Mada, koristeći bolji fotić i malo više svjetla, ipak se vide neke mrlje i nepravilnosti...IMG_20231005_201144.jpg
 
Posljednje uređivanje:

Bobby

New member
Zadnje što sam uspio provjeriti je temperatura katalizatora. Na ulazu je veća temperatura nego na izlazu. Možda sam trebao više zagrijati katalizator jer sam negdje vidio da katalizacija počinje tek iznad 300 stupnjeva?IMG_20231007_225136.jpg
 

szahtila

Well-known member
Zadnje što sam uspio provjeriti je temperatura katalizatora. Na ulazu je veća temperatura nego na izlazu. Možda sam trebao više zagrijati katalizator jer sam negdje vidio da katalizacija počinje tek iznad 300 stupnjeva?Pogledajte privitak 8275
Pošto imaš isto stanje i sa novim i starim katalizatorom ja bi rekao da je problem negdje drugdje-prije svega maf i prva lambda. Što se tiče mjerenja temperature pretpostavljam da znaš da laserski termometar ne mjeri temperaturu u točki u koju je uperen. Zapravo mjeri kružnu površinu oko te točke, ovisno o udaljenosti od površine. Ovako kako mjeriš zahvaća sigurno krug promjera 20-25 cm, a time i hladnija područja motora, ne samo katalizator. Trebao bi ga približiti na kojih 5-10 centi od katalizatora
 

Bobby

New member
Pošto imaš isto stanje i sa novim i starim katalizatorom ja bi rekao da je problem negdje drugdje-prije svega maf i prva lambda. Što se tiče mjerenja temperature pretpostavljam da znaš da laserski termometar ne mjeri temperaturu u točki u koju je uperen. Zapravo mjeri kružnu površinu oko te točke, ovisno o udaljenosti od površine. Ovako kako mjeriš zahvaća sigurno krug promjera 20-25 cm, a time i hladnija područja motora, ne samo katalizator. Trebao bi ga približiti na kojih 5-10 centi od katalizatora
Evo, da se nadovežem... Snimio sam opet video i čini mi se (možda sam u krivu) da prva lambda sonda nekako sporo reagira (prema grafu). Čim se malo "ubrza" odmah je i druga sonda, odnosno graf ravniji. Još uvijek stoji činjenica da je iznad 0,45, ali na puno videa sam vidio da je tu negdje od 0,6-0,8. Ako je frekvencija sporija, na drugoj dolazi do pada ili rasta. Ispravite me ako griješim... I nakon ove vožnje (cca 15 km) mi nije izbacio ni privremenu P0420 grešku.
Video:


Što se tiče mjerenja termometrom, nikako da stignem odraditi novo mjerenje da vidim ima li razlike bliže ili dalje.
 

szahtila

Well-known member
Evo, da se nadovežem... Snimio sam opet video i čini mi se (možda sam u krivu) da prva lambda sonda nekako sporo reagira (prema grafu). Čim se malo "ubrza" odmah je i druga sonda, odnosno graf ravniji. Još uvijek stoji činjenica da je iznad 0,45, ali na puno videa sam vidio da je tu negdje od 0,6-0,8. Ako je frekvencija sporija, na drugoj dolazi do pada ili rasta. Ispravite me ako griješim... I nakon ove vožnje (cca 15 km) mi nije izbacio ni privremenu P0420 grešku.
Video:


Što se tiče mjerenja termometrom, nikako da stignem odraditi novo mjerenje da vidim ima li razlike bliže ili dalje.
Kao što sam ti već pisao, druga sonda ne smije ovako varirati, pogotovo ne kao od cca 45 sekunde. Njezin graf mora biti ravan, na 0.45 volti,bez osciliranja. Ovakvo ponašanje druge sonde ukazuje na loš rad katalizatora, nekakvo propuštanje ili loš rad prve sonde i posljedično loša regulacija smjese. Jesi ustanovio ima li propustanja? Ako nema ja bi mijenjao prvu sondu
 

Bobby

New member
Kao što sam ti već pisao, druga sonda ne smije ovako varirati, pogotovo ne kao od cca 45 sekunde. Njezin graf mora biti ravan, na 0.45 volti,bez osciliranja. Ovakvo ponašanje druge sonde ukazuje na loš rad katalizatora, nekakvo propuštanje ili loš rad prve sonde i posljedično loša regulacija smjese. Jesi ustanovio ima li propustanja? Ako nema ja bi mijenjao prvu sondu
Nisam još stigao provjeriti propuštanje, ali sam uspio izmjeriti temperaturu katalizatora (ovaj puta puuuuno bliže):
IMG_20231014_143019.jpgIMG_20231014_143511.jpgIMG_20231014_144042.jpg
 
Na vrh