75 Ah 680A ili 85 Ah 800 A

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Sad imam pet godina star Exide 85 Ah 800 A.
Postoji li neki ultra valjan razlog da ne stavim od 72-75 Ah i 680A.

Razuman sam čovjek, :) ali i racionalan. Rado ću platiti 50€ više za jači akumulator većeg kapaciteta, ako mi je doista potreban. Samo, nisam siguran da jest. :)

Namjeravao sam kupiti isti. Igrom slučaja sam sreo starog znanca koji vozi isto godište i motor, pa smo se dotakli teme u autu. Sporednom pričom sam doznao da je u njegovom ovaj slabiji. Ne razumijem se dovoljno, pa pitam što gubim sa slabijim akumulatorom.
 

visaluteju

Well-known member
Slabijim akumulatorom gubis potreban kapacitet a opet prejakim dzaba opterecujes alternator kojem ce trebati puno vise vremena da napuni akumulator i napaja ostalo u autu. Skracujes vijek alternatoru. Najbolje je tvornicki staviti
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Tako je, tvornicku ugradnju! A od ta dva, ako je hidraulicar, taj od 800 preporucujem, bar je kod mene takav bio godinama, sad ga nisam uspio nac pa je sad od 780 :)
 

Memphis

Active member
ne bih se složio sa gore postavljenim tezama, vjerujem i većina strujića.

Uglavnom nemoj stavljat manje od traženog originala iako je bolje da je većeg kapaciteta ali po meni ni tu ne treba pretjerivati ... ja stavljam do 10% jači a 75ah ti je čisto dovoljan za taj motor.

Mislim da je original 70/720 pa jednino da nađeš neki 75 sa nešto jačom startnom snagom kao ovaj ak ti je kaj povoljniji iako je to mala razlika ... a ustalom pitanje je jel se radi o istom standardu.

Uglavnom koji god staviš nećeš pogriješit ...
 

Doomsday

U prolazu...
Za tvoj auto Varta i Exide pretraživači daju po 2 akumulatora, 74Ah i 77Ah...

Pretpostavljam kako je hidrauličaru bolje imat malo 'jači', pa bi po performansama na papiru tebi najbolji bio Varta Silver Dynamic 577 400 078 - 77 Ah kapaciteta i 780 A hladnog starta...

https://www.hr.varta-automotive.com/hr-hr/proizvodi/varta-silver-dynamic/577-400-078

To je ako nemaš start-stop sustav... Ako imaš, onda AGM 70Ah 760A...

Ma da se ne ponavljam, ovde su svi linkovi za te kombinacije...

https://www.citroenforum.hr/169638-post10.html

Vjerojatno ovaj od 85Ah neće bit problematičan, ali čemu sebi radit potencijalne probleme...

Valjda...

:D

P.S. sad mi pade na pamet, Exide Premium od 85Ah je poprilično drugačijih dimenzija nego pretraživačem preporučeni Exide i Varta, gore opisani... Recimo:

http://exide.info/spec/ea852.html

http://exide.info/spec/ea770.html

Šta nije bio problem kod montaže širina od 31,5 cm ovog 85Ah, kad su ovi drugi preporučeni svi širine 27,8 cm...?

Dubina im je ista, a ovaj od 85Ah je čak malo niži od ovih drugih...

Hmm....

:thinking:
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
To je ako nemaš start-stop sustav... Ako imaš, onda AGM 70Ah 760A...
2.0 BlueHDi (180 KS) S&S, Automatic.

Šta nije bio problem kod montaže širina od 31,5 cm ovog 85Ah, kad su ovi drugi preporučeni svi širine 27,8 cm...?
Ne bih ti znao reći. :) Taj me akumulator dočekao. Starost mu znam jedino prema svim fakturama iz fascikle koju sam dobio od autokuće. :) S obzirom na to da su mu vratili kilometražu za brat-bratu 100k, više nisam pametan niti oko jedne stvari s tim autom. :)

Slabijim akumulatorom gubis potreban kapacitet a opet prejakim dzaba opterecujes alternator kojem ce trebati puno vise vremena da napuni akumulator i napaja ostalo u autu. Skracujes vijek alternatoru.
Sa strujom sam na Vi, pa je u toj relaciji i moje pitanje u smislu kapaciteta akumulatora: ako mu paljenjem potrošim X kapaciteta, zar nije alternatoru "svejedno" vraća li natrag potrošeno u 75 Ah ili 85 Ah?
 

visaluteju

Well-known member
Nisam ni ja ekspert pa neka me ispravi neko ali otprilike ovako. Za neko auto je namjenjen neki akumulator x amperaze/kapaciteta. To auto ima alternator sa amperazom koja je namjenjena tom akumulatoru. Ako stavis akumulator veceg kapaciteta taj alternator ce svojom manjom amperazom morati dosta duze raditi da napuni akumulator a ujedno napaja druge stvari u autu. Samim tim moraces duze voziti da bi akumulator bio napunjen. Ako ne vozis a akumulator cesto nije napunjen smanjujes mu vijek. Ako imas slabiji akumulator puni ga jaca amperaza alternatora pa se zbog tog i jake amperaze smanjuje vijek akumulatoru. Kada se alternator pati da napuni veci aku onda se griju navoli, mogu stradati diode i kojekakva cuda sto opet moze zeznuti napon struje a to moze zeznuti raznu elektroniki...

Ovo sve je neki krajnji scenario ili se cesto i ne desava ali je lako moguc.

Pod ovim svim ne znaci da ce biti velike razlike ako umjesto 75 stavis 85, da se razumijemo ali ako stavis umjesto 66 da bude 100A onda vec ne valja :) po meni ok je tvornicki ili malo jaci
 

Doomsday

U prolazu...
2.0 BlueHDi (180 KS) S&S, Automatic.
Ups, ja sam nekako mislio da imaš 2.2 HDi iz 2010-te... :eek:

Ako imaš start-stop, nemaš se šta mislit, AGM, ako ćeš Varta ili Exide onda ove:

Exide Start-Stop AGM EK700 - 70 Ah kapaciteta i 760 A hladnog starta...

http://exide.info/spec/ek700.html

Varta Silver Dynamic AGM 570 901 076 - 70 Ah kapaciteta i 760 A hladnog starta...

https://www.hr.varta-automotive.com/hr-hr/proizvodi/varta-silver-dynamic-agm/570-901-076

Tu više nema smisla gledat puno podatke, AGM (ili EFB) tehnologija je potrebna radi SS sustava, i vjerojatno će radit puno bolje od poprilično jačih klasičnih baterija, jer su napravljene baš za to...

E sad, ako je prva ugradnja EFB, možda je bolje ponovo ugradit EFB... Pogledaj na service šta je bilo na početku...

Razlog je što je EFB točno između klasične i AGM baterije, a tehnologijom je praktički poboljšana klasična baterija, dok je AGM potpuno drugačija tehnologija... To može bit problem ponekad, jer AGM ne voli kad ga se prepuni, slično kao lion-ke, pa ako sustav punjenja to ne uzima u obzir, nije dobro...

Ali, ako je prva ugradnja EFB, Varta ima model performansama identičan AGM-u, bitne razlike postoje samo u dugotrajnosti i tehnologiji, tako da dobiješ opet sve što ti treba, samo nešto kraće trajnosti...

Varta Blue Dynamic EFB 570 500 076 - 70 Ah kapaciteta i 760 A hladnog starta...

https://www.hr.varta-automotive.com/hr-hr/proizvodi/varta-blue-dynamic-efb/570-500-076

Vjerojatno i povoljniji od AGM, a radit će uredno, te ako je bio EFB prva ugradnja ne moraš se brinut hoće li AGM bit uredno podržan...

Ako je prva ugradnja bio AGM, onda i uzmeš AGM...

Valjda...

:D
 

Memphis

Active member
Inace se slazem sa Visaluteju, u pravu je.
Nije ... zato jer akumulator većeg kapaciteta se se manje isprazni pilikom starta nego akumulator manjeg kacaciteta i alternator ga prije dopuni. Uz to aku manjeg kapaciteta se više opterećuje jer se više prazni pa je zato kad netko stavi aku većeg kapaciteta je u konačnici trajniji. Što veći kapacitet to bolji.

Ako se netko pita zašto ne stavljaju onda veće aku pa zato što ekonomska računica je ta koja donosi prevagu.

Jačina alternatora nije predodređena akumulatorom već potrošačima u autu.
 

visaluteju

Well-known member
Opet mozda grijesim ali mislim da sam u pravu. Sad bi baš volio da imamo nekog baš baš stručnjaka da razjasni...

Ja koliko znam stvari u autu ne napaja akumulator vec alternator. Akumulator tu uskače kad je veća potrošnja uredjaja u autu ili kad se nešto "iznenada" upali pa alternator ne može da isprati taj iznenadni skok, tada upada akumulator u pomoć. Kasnije alternator dopuni akumulator i tako u krug. Štos je u tome što se akumulator puni na "većim" obrtajima, tako da recimo ako voziš često i puno po gradu, semafori, stani kreni, tada alternator neće toliko puno stići napuniti akumulator koliko se on istrošio od paljenja auta i ostalih stvari. Znači malo duže vožnje pune akumulator do kraja. Što je pretjerano veći kapacitet akumulatora to su veće šanse da ostane nenapunjen. Na nenapunjeom akumulatoru se više stvaraju naslage fosfata sulfata cega li već i smanjuje se vijek. Po meni nije poanta da ostane više ampera u većem akumulatoru nevć da akumulator ostane što puniji nakon gašenja auta. Dalje dosta veći akumulator je dosta veći trošak.

Puno je bolje taj višak para za veću bateriju dati na kavalitetniji akumulator propisane amperaže. Tako da i dalje smatram tvornički kapacitet eventualno malo veće, sve ostalo je bespotrebno
 

Memphis

Active member
Opet mozda grijesim ali mislim da sam u pravu. Sad bi baš volio da imamo nekog baš baš stručnjaka da razjasni...

Ja koliko znam stvari u autu ne napaja akumulator vec alternator. Akumulator tu uskače kad je veća potrošnja uredjaja u autu ili kad se nešto "iznenada" upali pa alternator ne može da isprati taj iznenadni skok, tada upada akumulator u pomoć. Kasnije alternator dopuni akumulator i tako u krug. Štos je u tome što se akumulator puni na "većim" obrtajima, tako da recimo ako voziš često i puno po gradu, semafori, stani kreni, tada alternator neće toliko puno stići napuniti akumulator koliko se on istrošio od paljenja auta i ostalih stvari. Znači malo duže vožnje pune akumulator do kraja. Što je pretjerano veći kapacitet akumulatora to su veće šanse da ostane nenapunjen. Na nenapunjeom akumulatoru se više stvaraju naslage fosfata sulfata cega li već i smanjuje se vijek. Po meni nije poanta da ostane više ampera u većem akumulatoru nevć da akumulator ostane što puniji nakon gašenja auta. Dalje dosta veći akumulator je dosta veći trošak.

Puno je bolje taj višak para za veću bateriju dati na kavalitetniji akumulator propisane amperaže. Tako da i dalje smatram tvornički kapacitet eventualno malo veće, sve ostalo je bespotrebno
pa ja nisam strujić ali sam 100% uvjeren da nisi u pravu jer toliko znam o tome da sam siguran u to.

ovo o čem ti pričaš vezano za punjenje je više vezano za dinamo nego za alternator. Alternator ima jednu jako zgodnu i bitnu stvar koja se zove regulator. A on određuje voltažu punjenja i to kad će alternator punit ili neće. Alternator puni i na leru "neovisno" o broju okretaja a isto tako to ne znači da se alternator vrti jednakom brzinom kao i motor.

A tvoja teorija punjenja većeg akumulatora bi imala smisla kad bi bila moguća. A to je da svako paljenje auta isprazni aku npr. do kraja pa da onda krene punjenje akumulatora alternatorom. U tom slučaju bi se prije napunio aku manjeg kapaciteta. Ali to nije moguće iz 2 razloga. Prvo auto pri startu ne troši toliko struje a drugo auto troši uvijek isto struje za pokretanje. Da bi se ispraznila 2 aku različitog kapaciteta jednako auto bi trebao kod većeg aku pri startu potrošit više struje a koda manjeg aku manje ... što je isto tako nemoguće.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ups, ja sam nekako mislio da imaš 2.2 HDi iz 2010-te...
Taj je vraćen u "salon". :) Stigli papiri iz DE i stvarna km 176k, a prodan pod 80k. :) Ujedno sam tako "riješio" i probleme s injektorima. :D Iako, mislim da je i ovaj tu negdje s kilometrima.

Daj VIN da vidimo sto service nudi. Mozes i u pm.
U servisu kažu da je 70Ah/760A tvornička ugradnja.
 

Doomsday

U prolazu...
U servisu kažu da je 70Ah/760A tvornička ugradnja.
Hmmm...

Onda je najvjerojatnije bio AGM akumulator, jer ovaj Varta EFB 70/760 je više anomalija nego pravilo, 70/760 je najčešće AGM akumulator...

Možda ipak ne bi bilo loše da daš Cutacu VIN broj šasije, pa da pogleda na service-u...

Valjda...

:D
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Možda ipak ne bi bilo loše da daš Cutacu VIN broj šasije, pa da pogleda na service-u...
Vidim i ja što piše tamo. (L3D 720/70A)

Zanimalo me samo je li postoji neki baš poseban razlog za toliko odstupanje.

U katalozima nude svašta. Service ovo gore, a u autu treće. :)

Kupit ću ovaj slabiji. U Tokiću Exide, Varta i njihov TQ imaju istu duljinu jamstva. :)
 

Doomsday

U prolazu...
Vidim i ja što piše tamo. (L3D 720/70A)
Ovo je onda po mom mišljenju definitivno EFB... Nema šanse da klasični akumulator od 70Ah daje 720A... Valjda...

Ja bi osobno opet radije uzeo Vartu EFB, jer je malo veće struje hladnog starta...

Varta Blue Dynamic EFB 570 500 076 - 70 Ah kapaciteta i 760 A hladnog starta...

https://www.hr.varta-automotive.com/hr-hr/proizvodi/varta-blue-dynamic-efb/570-500-076

Ali, i Exide EFB bi bio sasvim OK, točno kao prva ugradnja...

Exide Start-Stop EFB EL700 - 70 Ah kapaciteta i 720 A hladnog starta...

http://exide.info/spec/el700.html

A ono L3D ti je u biti dimenzija akumulatora, i orjentacija + pola, ono što ti Exide napiše L03 desni...

Zaključno, na tvom mjestu... Ja definitivno na Start-Stop ne bi uzimao običnu bateriju... Definitivno bi u ovom slučaju uzeo EFB bateriju...

Valjda...

:D
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Pijen tek prvu kavu, pa ne znan jesan li povata sve.

Pitanje je moje nevezano konkretno za problematiku od ghorvat, a opet nastavno na temu - jel onda veći kapacitet akumulatora više opterećuje alternator ili ne? Meni ima logike ovo šta Mepmhis piše. Može li to ko opovrgnuti? :whistling:
 

mladenbl

New member
Kada smo ponovo kod ove teme, imam i ja nekakvih nedoumica.
Prosle godine u martu mjesecu mi je otisao akumulator, tvornicka ugradnja.
Jacina tog akumulatora je bila 75 / 800.
Do tada nisam imao problem sa economy mode, nije mi nikada izbacilo nikakvo obavjestenje dok sam imao taj stari akumulator.
Taj stari akumulator je zamjenjen sa varta Blue dynamic, sto sam kasnije vidjeo slabijeg kapaciteta i udarne struje.
U poslednje vrijeme mi je pocelo izbacivati economy mode aktive, kada palim auto posle par dana stajanja.
I prije mi je auto znalo ostati u garazi po par dana dok je bio stari akumulator, ali nisam imao obo obavjestenje?
Novom nema ni godina dana kako je stavljen, pa me zanima, da li da ga mijenjam ( posto bi ga najradje izbacio iz auto i zamjenio sa drugim ), posto sam negdje procitao na forumu da akumulator mora biti isti ili jaci kada je upitanju auto sa hidraulikom?
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh