2.2 biturbo kućište termostata

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Pozdrav ekipa! Imam jedno pitanje za znalce, ali prvo da opišem što se dogodilo.

Danas dok sam se penjao na Sljeme malo bržim režimom, puklo mi je kućište termostata. Istu situaciju sam imao 2017. na istom mjestu i sa istim režimom vožnje.

20170109_184151.jpg


Nešto sam skemijao da bi i McGyver bio ponosan, i stala mi je jedna ženska sa P206 koja je imala problem sa termostatom nedavno i od tada uvijek fura litru antifriza.
Ostavio sam otvoren čep na ekspanzionoj da ne nabija tlak i pratio temperaturu vode i ulja preko FAP aplikacije.
I uz nekoliko stajanja i hlađenja, stigli smo do vrha.

20210218_142632.jpg


Uglavnom pukne na spoju, ovo označeno crvenom bojom.

Inked1_max_LI.jpg


E sada pitanje. Razumijem da se kroz taj spoj u proizvodnji ubacuje termostat, ali ovo mi se stvarno čini kao slaba točka.
Jel bi bilo mudro taj spoj pojačati plastikom sa vanjske strane? Ili nekom metalnom obujmicom?
Ili je ovo namjerno konstruirano kao slaba točka?
Npr. ako pojačam ovaj dio, hoće li onda pustiti na nekom drugom dijelu rashladnog sustava.
A opet, ovo kućište je odmah na bloku i čini mi se kao vrlo nezgodno mjesto za izgubiti vodu u kratkom roku.

Što kažete?
 

dinko1981

Well-known member
Ma sva su ta plasticna kucista jedna slaba tocka, evo ja nedavno promjenio na c4. Mislim da te nista ne kosta probat pjacat neki spoj na tom kucistu, samo treba pronaci odgovarajuci materijal. Samo kuciste nije sigurnosni ventil koji puca kod prevelikog tlaka, za to sluzi cep na ekspanzionoj posudi
Mozda upravo stoga nije lose promjenit i taj cep
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ma sva su ta plasticna kucista jedna slaba tocka, evo ja nedavno promjenio na c4. Mislim da te nista ne kosta probat pjacat neki spoj na tom kucistu, samo treba pronaci odgovarajuci materijal. Samo kuciste nije sigurnosni ventil koji puca kod prevelikog tlaka, za to sluzi cep na ekspanzionoj posudi
Mozda upravo stoga nije lose promjenit i taj cep
Hvala dinko1981! Čep sam nedavno promijenio. Originalni 1,4bara. Ovo kućište mi je stvarno blesavo mjesto za kvar. Priznajem, vozio sam se brže, ali zamisli da sam npr. vukao kampericu. Po meni je opterećenje slično. Zašto ne pusti na čepu, nego ovakva katastrofa?
 

sir.Oliver

Well-known member
uzmi wurth tečni metal i lijepo ga premaži po spoju . ( prvi puta tanak sloj , da se dobro spoji sa plastikom . drugi premaz malkice deblji i širi nego prvi . opet osušiti ali ne sasvim ... već onako na 70% . namazati i treći sloj i ostaviti da se dobro osuši . najbolje 48 sati ( minimum 24h ) i to bi trebalo biti to
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Dobra ideja sir.Oliver. Ne bih se sjetio tekućeg metala.

Uglavnom, danas sam hitno morao složiti i pao mi je na pamet termobužir. On ima relativnu elastičnost, otporan je na temperaturu i lijepo će se prilagoditi obliku cijevi.
Malo sam morao piliti ukrutu između dvije cijevi da mogu pošteno prevući bužir, ali čini mi se da je dobro ispalo.

20210219_180022.jpg

Kada gledam staro kućište, već je prije dobilo neko napuknuće, ali je interno pa nije propuštalo. Bar se ne čini da je propuštalo...

Inked20210219_204233_LI.jpg

Naravno da mi je puklo koljeno na crijevu koje ide iz termostata u kabinu...
Sada kemijam zamjenu...
 

sir.Oliver

Well-known member
termobužir i ovdje rešava problem . samo ispod namotaj najprije neku lepljivu traku . najbolje textilnu ili malo jaču plastičnu .
 

sir.Oliver

Well-known member
crijevo je elastično ... pa ga treba malo učvrstiti kao prvo a kao drugo , traka je izolator , pa se termo bužir neće toliko grijati i ne preti mogućnost pucanja ( prejako stezanje ) píšem ti iz ličnog iskustva ....
 

Cutac

Prèkaroš
Neće tu termo bužir pomoći. Eventualno epoxy što je Oliver rekao ili armiranje plastike i onda epoxy na to.
Ali kak je Dinko rekao, to neće biti kako spada dok god je plastično.

Meni je na c4 puknulo kad sam se vraćao iz Zadra starom cestom. Sred ljeta, malo jači tempo, a to na 1.4 motoru znači skoro pun gas i preko 3000 okretaja i hop, puklo kućište.
Ogroman propust, ali plastika je jeftinija nego metal i eto...
 

sir.Oliver

Well-known member
tečni metal čuda čini . imao sam slučaj smrzlog traktorskog motora . masey ferguson / englez / ( licencno je na osnovu njega radjem IMT 533 )
nitko nije htio variti niti blok niti glavu . sreća pa je popucao samo prema vanka . iznerviran beznadjem vlasnika ( stariji gospodin, umirovljenik ) , rešio sam pokušati zalepiti pukotine tečnim metalom . i gle čuda , motor funkcioniše i dan danas .... kao da se ništa nije desilo . a to je testiran na maximalnom opterećenju - oranje plugom sa dve brazde ..... na dubinu cca 30 cm . izdržao je ....
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ovaj stari termostat je Mahle? Piše made in italy?
Koliko sam našao na webu, radi se o talijanskom Facet-u.

Ali svi radena istu foru. Termostat je u cijev zatvoren drugom cijevi. Taj spoj izgleda kao da je ljepljen. Jer nije došlo do pucanja materijala već kao da je popustilo ljepilo. Oba puta mi se tako dogodilo.

Ovo je kućište termostata i cijev u kojoj se nalazi termostat.

20210219_204257.jpg

A ovo je ta druga cijev koja služi kao čep i zatvara termostat u kućište.
20210219_204206.jpg
Cijela stvar se drži na par mm materijala.
Nisam stručnjak, ali čini mi se da bi to moglo bolje. Npr. da rub čepa puno dublje ulazi u kućište i da ima veću površinu spoja.
Osim ako nije namjerno tako konstruirano kao mjesto popuštanja.
I tako se vraćam na moje prvo pitanje,jel to namjerno ili samo šlampavo?
 
Posljednje uređivanje:

sir.Oliver

Well-known member
ma to se samo otvorilo kućište .... nikakav problem . dobro očisti , odmasti i zalepi nekim univerzalnim lepkom ( na primer OHO ili superlepkom )
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
ma to se samo otvorilo kućište .... nikakav problem . dobro očisti , odmasti i zalepi nekim univerzalnim lepkom ( na primer OHO ili superlepkom )
Ma ne bih to. Bojim se da će opet puknuti. Baš je to loše složeno.
Zato sam uzeo novo kućište i prevukao termobužir da nikada ne može tako izletiti. Eventualno može na tom mjestu početi sliniti.
Ali nećeš zbog toga odjednom izgubiti svu vodu iz glave motora.
Inače, jedan majstor za bijelu tehniku mi je otkrio izvrsno ljepilo za plastiku. Pascofix. Ima neke dodatke koji malo omekšaju plastiku, oni to zovu kemijsko varenje, i onda spoj bude stvarno dobar. Nešto poput zelenih cijevi za vodovod gdje se materijal iz dva različita dijela otopi i potpuno spoji. I ovo ljepilo reagira na pritisak a ne na pristutnost zraka kao ostala brza ljepila tipa super attak ili uhu.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh