E Dohtore, imaš dobar ukus...
Auto je prekrasan.
Punac ima benzinca 3.0 sa plinom već 9 godina.
Od popravaka je imao sljedeće:
-automatski mjenjač: čest problem sa TF80SC mjenjačem i zapravo sa svim modernim automatskim mjenjačima kojima se kao "ne treba mijenjati ulje"
-brtva poklopca ventila: uobičajeno za ES9 motore nakon određenog broja godina/kilometara
-parking senzor je otkazao
-otkazao ventilator motora/klime
-električna pumpa hidraulike: čest slučaj nakon x godina/kilometara
Normalno održavanje:
-promjena zupčastog remena: relativno skup poduhvat ne toliko zbog cijene dijelova koliko zbog broja radnih sati i potrebnog alata da motor ne otiđe izvan faze
Potrošnja mu je 12l plina po Slavoniji, ali se on jaaako nježno vozi.
Auto se jako lijepo vozi. Volan je lagan, ali brzinom se otežava.
Zvučna izolacija je fenomenalna (njegov ima laminirana bočna stakla) do 170kmh.
Preko toga počne fućkati kod A nosača jer prozori nemaju okvir.
Sjedala su fenomenalno udobna. Jedino što nedostaje je ventilacija. Koža je vrlo kvalitetna i puno deblja nego u ostalim Citroenima koje sam doživio.
Ventilacija i klimatizacija je vrlo učinkovita i može se podesiti tako da nigdje nema propuha a opet je sve ohlađeno.
Ovjes je vrlo udoban i stabilan, pogotovo na autoputu. U gradu me malo smeta stražnji kraj koji je do 70kmh jako opušten. Stalno se ljulja gore-dolje, pogotovo nakon prelaska preko ležećih. Nije Citroenovski, onako kao žlica u medu, već nekako umjetno. To je verzija sa AMVAR-om koji je dolazio serijski na šestacima. Taj AMVAR je sigurno Peugeot razvijao pa su im ga uvalili. Èetverocilindraš vjerojatno nema tih problema.
Sa šestacima dizelašima nemam iskustva, ali ovaj 2.2 je fenomenala za četverocilindraša. Blok je gusnati, ima kontrarotirajuću osovinu u bloku i vibracije su stvarno svedene na najmanju moguću mjeru. Jedino što kada su riješili mehaničko brujanje sada do izražaja dolaze druge stvari koje su ranije bile preglasane, npr injektori. Isto sam čuo par Jaguara sa tim motorom i također im se dosta glasno čuju injektori.
Jednom kada je zagrijan ne leru stvarno nema vibracija karakterističnih za dizel.
I još ako je klapna u usisu ispravna niti se zatrese kod gašenja.
Jedini model kojeg se moglo dobiti sa ručnim mjenjačem.
Najmanja potrošnja, ispod 8l po spritmonitor-u.
Ima fiksni spojler na stražnjem poklopcu pa mu malo kvari liniju, i sigurno nema laminirana stakla, niti AMVAR već Hydractive 3+ kao C5 x7.
Vrlo vrlo komforan motor, ali ipak nije šestak.
Taj benzinac 3.0 je malo lijen. U gradskoj vožnji je OK, startan je, ali van grada je malo drukčija priča. Fali mu 50-ak konja.
I tu je 2.7 bolji motor jer ima puuuuno više momenta pa jednom kada krene međuubrzanja su vjerojatno zadovoljavajuća. Ovisi što očekuješ.
Po nekima je i taj motor na rubu podmotoriziranosti koja priliči toj klasi jer je točno na granici one formule 10kg/ks, ali ga izvlači količina okretnog momenta.
Najbolji izbor je naravno 3.0 hdi 240 jer ima sve što ovi drugi nemaju.
I dovoljno konja, i mehaničku mirnoću šestaka, i okretni moment i 10-15% manje od 2,7.
Nadam se da sam malo pomogao oko donošenja odlučnog koraka.