Zamjena bregaste osovine

Gorski

Member
Imam nekoliko pitanja i bio bih zahvalan ako netko može pomoći,

1. Može li se/smije li se prati benzinom glava motora i usisni tuneli koji su puni gareži (2.0 HDI, 100 kW motor) te plastični kolektor sa usisnim tunelima koji dolazi sa interkulera? Ili je bolje sa Ivasolom C, ili Mafra?

2. Osim poliranja ABRO pastom ventila i sjedišta ventila uobičajenim postupkom (pomoću bušilice - ventile te samim ventilima sjedišta ventila - ručno vrteći iste) po čemu znati kada je postupak zadovoljavajući? Što je sa savjetom o ulijevanju nafte s gornje strane i provjeri da li propušta prema cilindru?

3. Nakon skidanja glave motora, osim izmjene brtve glave i vijaka da li je nužno poliranje iste ako motor prije toga nije trošio ulje odnosno nije propuštao ulje. (glavu sa drugog motora bi ugradio na sadašnji).

Inače, bregastu osovinu mijenjam buduć je pukla na kraju gdje zahvaća VT pumpu. Već sam pisao o tome.
 

Prilozi

Milosh

Test
Nisam inače stručan za ove poslove ali osjećam potrebu da samo nešto napišem vezano za čišćenje benzinom:

benzinom se inače mogu čistiti i puno osjetljivije stvari, pa čak i veliki broj mrlja sa platna. Zato sumnjam da postoji prepreka da se dijelovi motora (i metalni i plastični) čiste benzinom. Rekao bih da su mnoge stvari koje se koriste za čišćenje agresivnije od benzina (sprej za kočnice koji kod nas svi majstori naveliko koriste, aceton, nitro rezr. i sl.).
 

Kele

PSA Fan
Mozes benzinom prati,bez problema.Benzin ti radi na principu onog odmascivaca za kocnice.Problem je samo sto benzin brzo isparava i ako je sloj garezi jako debeo,benzin to nece uspeti oprati.
Moj savet je glavu obavezno na ravnanje i na hidro-test,pogotovo zato sto je sa drugog motora.
 

Gorski

Member
Nisam inače stručan za ove poslove ali osjećam potrebu da samo nešto napišem vezano za čišćenje benzinom:

benzinom se inače mogu čistiti i puno osjetljivije stvari, pa čak i veliki broj mrlja sa platna. Zato sumnjam da postoji prepreka da se dijelovi motora (i metalni i plastični) čiste benzinom.
Da, slažem se, ali nešto što je gumeno pa i određena plastika ne smiju vidjeti benzin jer ih otapa. Dobro, gume nema ali ona plastika me interesira, no probati ću malo sa strane.

Problem je samo sto benzin brzo isparava i ako je sloj garezi jako debeo,benzin to nece uspeti oprati.
Pokušati ću prije što više mehanički ostrugati prljavštinu.
Moj savet je glavu obavezno na ravnanje i na hidro-test,pogotovo zato sto je sa drugog motora.
Inače taj drugi motor je bio na autu i sa njime sam prešao cca 45 tk i nije bilo problema sa glavom, treba li onda na brušenje. Mogu i ovu istu vratiti, ne postoji razlog zašto ne, jedino mi se čini da je na tom prijašnjem motoru manje gareži pa je moguće da je manje prošao nego ovaj sada.
Onda bolje vratiti istu glavu i samo očistiti sve i provjeriti ventile u vođicama, ispolirati ih i zamjeniti gumice.

Pojma nemam o svemu tome ali učim u hodu, moram to napraviti.
 

sir.Oliver

Well-known member
upravo tako . daj glavu na kompletnu obradu . ne isplati se igrati se sa poliranjem ventila . ( mala ušteda ) kada si već pitao , poliraš dijamantnom pastom dok se na ventilu ne vidi kontinuiran venac širine najmanje tri mm. test dihtovanja ventila možeš uraditi benzinom ( nalivanjem benzina u kompresioni prostor ) naftu nemoj , gušća je i nije toliko prodorna kao benzin. kod poliranja ventila ZABORAVI na bušilicu . isključivo RUČNO to odradi . bušilica razbaca polir pastu i vrti ventile " na suho ".... ( lično iskustvo ) inače , danas postoje mašine koje su tako dobre , da obradom na njima nije potrebno poliranje ( CUBI ih ima više od 20 god ). ako ipak budeš radio sam .... bregasta se steže od dredine ka krajevima . nikako suprotno . glava , ako ne poznaješ navode proizvodjača ( redosled koji propisuje ) odradi isto tako od sredine prema krajevima . ( najpre središnji par vijaka , pa onda jedan levo jedan desno unakrst ) dotezanje uradi iz dva puta . najprije samo rukom , približno a sledeći krug moment ključem
 

Kele

PSA Fan
Da, slažem se, ali nešto što je gumeno pa i određena plastika ne smiju vidjeti benzin jer ih otapa. Dobro, gume nema ali ona plastika me interesira, no probati ću malo sa strane.


Pokušati ću prije što više mehanički ostrugati prljavštinu.


Inače taj drugi motor je bio na autu i sa njime sam prešao cca 45 tk i nije bilo problema sa glavom, treba li onda na brušenje. Mogu i ovu istu vratiti, ne postoji razlog zašto ne, jedino mi se čini da je na tom prijašnjem motoru manje gareži pa je moguće da je manje prošao nego ovaj sada.
Onda bolje vratiti istu glavu i samo očistiti sve i provjeriti ventile u vođicama, ispolirati ih i zamjeniti gumice.

Pojma nemam o svemu tome ali učim u hodu, moram to napraviti.
Za svako skidanje glave po pravilu glava mora na ravnanje.Izravna se,uradi se hidro-test i onda novi dihtung i mirno spavas.Ovako je sve ostalo lutrija.Moze ispasti dobro a moze i da bude problema.
Cak i nove srafove za stezanje glave bi trebalo da kupis. Stare nije preporucljivo ponovo koristiti jer su se sigurno istegli.
 

Gorski

Member
Šrafe svakako, i brtvu naravno, no osim što bih temeljito oprao glavu i polirao ventile i sjedišta glavu nisam mislio na brušenje. Za hidro test ne vem kaj je, pretpostavljam nekakvo (ne znam na koji način) ispitivanje kanala za opstrujavanje rashladne tekućine.
upravo tako . daj glavu na kompletnu obradu . ne isplati se igrati se sa poliranjem ventila . ( mala ušteda ) kada si već pitao , poliraš dijamantnom pastom dok se na ventilu ne vidi kontinuiran venac širine najmanje tri mm. test dihtovanja ventila možeš uraditi benzinom ( nalivanjem benzina u kompresioni prostor ) naftu nemoj , gušća je i nije toliko prodorna kao benzin. kod poliranja ventila ZABORAVI na bušilicu . isključivo RUČNO to odradi . bušilica razbaca polir pastu i vrti ventile " na suho ".... ( lično iskustvo ) inače , danas postoje mašine koje su tako dobre , da obradom na njima nije potrebno poliranje ( CUBI ih ima više od 20 god ). ako ipak budeš radio sam .... bregasta se steže od dredine ka krajevima . nikako suprotno . glava , ako ne poznaješ navode proizvodjača ( redosled koji propisuje ) odradi isto tako od sredine prema krajevima . ( najpre središnji par vijaka , pa onda jedan levo jedan desno unakrst ) dotezanje uradi iz dva puta . najprije samo rukom , približno a sledeći krug moment ključem
Prije svega hvala!

Na bušilicu sam mislio kada je u pitanju poliranje samo ventila, krpom sa polir sredstvom na njoj, a sjedišta ručno, s ventilom na koji nanesem pastu. Na to si mislio?
Za pritezanje bregaste i glave sam nešto negdje našao sammo sam izgubio gdje pa moram potražiti. Na kraju ću možda posegnuti i za Hajnesom, kako mi je preporučio Ivan. Nema veze što nema za C8, važno da se radi o istom motoru.
 
Posljednje uređivanje:

sir.Oliver

Well-known member
krpom ???? nemoj se šegačiti ... vidio si nekada kako se ventili poliraju ? normalno ga staviš na svoje mesto ( namazan polir pastom . tanak sloj ) i na stablo navučeš gumeno crevo i okrećeš medju dlanovima . dlanovi moraju zatvarati neki ugao , kako bi ventil pri povratku malo nadigli a kada ideš napred da ga vuče na dole , prema sedlu ....
i tako najmanje desetak minuta , sve dok na ventilu i sedlu ne ostane kontinuirana štrafta po celom obodu . širina minim 2 - 3 mm ako je tanja , može produvati . a onda brener efekt i na ventilu se pojavi Y zarez ....
 

Gorski

Member
Vidio sam u tokarskom stroju da ga prihvati na amerikaner i onda krpom, da. Pišem o ventilima, ne o sjedištima. Sjedišta ručno, uz pomoć ventila tako kako si opisao, da.
 

Gorski

Member
Čitajući o ovoj tome dokučio sam da krpom polirati nije uputno niti u biokakvom stroju koji vrti bušilicu, budući rubovi (granice) nagiba ploha sjedišta ventila moraju ostati jasni, a naravno da to krpa ne može proisvesti, niti bilo što kada se ventil vrti u bušilici/tokarskom. Eventualno se tako može ispolirati vrat ventila, i to onaj dio dok ne ulazi u košuljicu. I ništa više.

Za poliranje ventila - ili cjevčicom nabijenom na stablo pa među dlanovima, ili vakum tuljkom koje ću pokušati nabaviti. Jer se njima radi sa donje strane i učinkovitije je kada se ventil "gura" prema sjedištu nego kada se "vuče" cjevčicom među dlanovima prema gore kako bi poliranje imalo učinka i na sjedište.
 

sir.Oliver

Well-known member
okreni glavu naopako ili u stranu i poliraj cevčicom . nije potrebna velika sila , velik pritisak ..... pod " košuljicu " predpostavljam da misliš vodjicu ventila ... kad smo već kod vodjica proveri i njih . stavi ventil čije stablo nije potrošeno i probaj koliko lufta imaju ....
 

Gorski

Member
Ma vođicu, da. Stao mi bio mozak pa se nisam mogao sjetiti.
A nikako motor da izvučem van, nadam se da ću danas. Jbg, sto obaveza pa radim samo kada stignem. Nadam se da će danas van.
Ne znam još momente pritezanja vijaka glave. Moram to pronaći.
 
Na vrh