Vreme korekcije injektora van granica (dizne)

jboban

Istrajno trajni poèetnik
C3 1.4 16V HDi mk1 (2003), da li je dizna, ožičenje, motorni računar?
Normalno vuče, posle brisanja greške zvuk motora normalan, ali nešto kasnije krene "čekićanje". Oko dizni, gore se vidi malo izašlog goriva.
U prilogu je Lexia error code.
 

Prilozi

jboban

Istrajno trajni poèetnik
To se prvo nameće, ali već sam pitao prijatelja, bošistu koji mi je rekao da kvar ume da bude nezgodan i često nije dizna, nego elektrika ili čak motorni računar.
Probaću da zamenim mesta 3. i 4. i vidim da li će se i problem preneti na 3. mesto.
 

Milosh

Test
Ne znam da li možeš na tom motoru zamijeniti mjesta tj. da li su dizne kodirane. Mislim, sigurno ih možeš fizički zamijeniti ali pitanje je šta ćeš postići.

Najbolje ti je odnijeti je na testiranje.
 

szahtila

Well-known member
Ne znam da li možeš na tom motoru zamijeniti mjesta tj. da li su dizne kodirane. Mislim, sigurno ih možeš fizički zamijeniti ali pitanje je šta ćeš postići.

Najbolje ti je odnijeti je na testiranje.
Ako će ih zamijeniti samo za probu ne mora ih kodirati,neće se ništa strašno dogoditi.Injektori se kodiraju iz razloga što tvornički odstupaju od nekih idealnih karakteristika,a u kodu je sadržana informacija koliko je to odstupanje.Čak da i sve zamijeni a ne unese nove kodove nebi se ništa bitno dogodilo osim što motor ne bi radio baš u idealnim granicama
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Tako je. Kodiranje je samo kompenzacija za mehanička odstupanja. Za probu nema potrebe kodirati, a ako se bude menjala dizna, svakako ću kroz Lexia kodirati.
 

Milosh

Test
Da, znam čemu služi kodiranje, a mislio sam da neće nešto bitno postići ako ima nemiran rad motora, jer je on sa izmiješanim i kodiranim diznama zagarantovan. Takođe, teško da će motor sa zamijenjenim a kodiranim diznama raditi bez zapisivanja grešaka.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Ako su velika odstupanja, da, zapisaće neke greške. Ne znam koliko to može biti u praksi, tj. koliko znače kodiranja. Npr. svaka reparacija dizne menja joj karakteristiku pa bi trebalo da dobije novi kod, što u praksi nije uvek slučaj. Nastavi da radi sa starim kodom.
 

szahtila

Well-known member
Da, nakon reparacije bi trebalo testiranje koje generiše novi kod, koji se onda upiše u ECU.
Ecu ima i korekciju svake pojedine dizne pa kod zamjene treba proći neko kratko vrijeme da se prilagodi ubrizgavanje, bez obzira na kodiranje. Prvo paljenje vjerojatno neće raditi baš mirno i ujednačeno
 

na-vi

New member
Ne znam kako je kod citroena al dosta ih ima problem sa 4 diznom zbog egr-a koji najvise smeca vraca baš do prvog sebi cilindra odnosno cetvrtog. Recimo moja 159. Sredio sam dizne kod majstora al samo malo se popravilo. Sad dal ti je usisna prljava neznam. Probaj ocistit kontakte sa kontakt sprejom. Odi si kupit novi filter goriva i natoci u filter purge. Stavi vezicu na konektor i stegni za diznu. Neka radi na taj purge i prati korekcije. Meni je sve ovo pomoglo osim vezice no sad mi je cetvrta sa +3.5 spustena na +2.5. Trebam usisnu skinut i ocistit skupa sa usisnim ventilom
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Evo i epiloga... Zamenio mesta 3. i 4. dizni, greška se ne vraća, motor malo nemirnije i bučnije radi. Onda sam prekodirao dizne, zamenio kodove za 3. i 4., da prate fizičku zamenu i sada je sve dobro. Dva dana sam testirao, sve se ponaša uobičajeno, greška se ne vraća.
 
Na vrh