Ventilatori (hlađenje)

Mario188

New member
Pozdrav svima,

Znam da je slična tema već započeta, ali ja imam malo drugačiji problem.

Naime riječ je o Xantiji 2,1TD 97'god i ovo ljeto je auto odlučio da neće paliti ventilatore za hlađenje tekućine. Jedno vrijeme je palio samo 2. brzinu, a sad neće niti jednu.

Kad upalim klimu uredno se pale ventilatori prva i druga brzina.

Mislim da bi se prva brzina ventilatora trebala upaliti na 92°C a druga na 98°C (ispravite me ako griješim)


Termostat propušta vodu, kroz kiler ide topla voda, kad radi klima temperatura je uredno između 80 i 90°C

Zamjenio sam ona 3 releja na kučištu ventilatora međutim nema promjene.

Ukoliko postoji još kakav relej da probam zamjeniti ili taj senzor temperature iako mislim da je on neispravan nebi se palili ventilatori sa klimom...???


Ako imate kakvih ideja bio bih vam jako zahvalan.

Hvala unaprijed
 

Mario188

New member
Da, pregrijava se, prelazi 100 C, onda upalim klimu i ukljuce se ventilatori i temperatura padne.
Nadam se da je taj senzor na termostatu problem, budem probao zamjeniti.
Kosta 130kn ali trenutno sam u guzvi, nadam ae za vikend.
 

Lakii

Well-known member
Moze biti, ali kada rikne senzor temperature, ventilatori bi ti trebali stalno raditi na full brzini.
Doduse, mozda je riknuo na nacin da stalno daje kratki spoj.

A ti se upali crvena lampica na kontrolnoj tabli za pregrijavanje motora?


Probaj ga prvo samo iskopcati sonde temperature dok auto radi, ventilatori bi ti trebali poceti raditi na punoj brzini.

Ako neznas koji je, iskopcaj obadva, nije ni bitno. Ali, ako ventilatori podivljaju, onda znas da ti je otisao bitron-senzor a ostatak sustava radi kako treba.

Mali EDIT:
ti imas turbo-dizlo, tebi su sonde temperature s prednje strane.
 

zlatkodd

New member
Probaj ispitati senzore temperature ispred kućišta filtera goriva, tamo se nalazi termostat unutra, i dva senzora izvana. Koštaju 96kn smeđi i 70kn plavi (kod mene na 1,9TD 1996. god.), to probaj nabaviti, ali pazi na broj kontakata i boju senzora, jer je razlika u boji i razlika u temperaturi uključivanja. Nebi bilo naodmet možda i termostat zamijeniti, košta 70tak kuna, ima zamjenskih.
 

Mario188

New member
Pozdrav,

Hvala na savjetima, evo mali update:

Kad izvadim konektor sa smeđeg senzora temperature, stvarno se upale ventilatori na 2.brzini i spusti temperaturu ispod 90°C za manje od minute.

Što se pregrijavanja tiče jednom mi je temperatura došla do skoro 110°C nije se palila lampica, voda je kuhala, tak da 100°C je za mene vrhunac što se smije zagrijati.

Zamjenio sam slijedeće:

1. Smeđi senzor ( sa xantie 1,9TD 1995 g., moj je bio na 19 kjuč a taj 22, neznam ima li razlike) do 98-99°C se ne pale ventilatori

2. Plavi senzor (kod mene je sa 2 pina, tamo je sa 1 pinom iako su na konektoru instalacije 2 žice, ne pale se ventilatori.

3. Relej zeleni na kojem piše BITRON- ista priča

Onda ga pustim baš do koliko će ići i negdje oko 100-tke se upali druga brzina, spusti do 97, ugasi i opet upali oko 100-tke...... itd.

Tako je bilo i prije 2 mjeseca i onda je prestao paliti i drugu brzinu. Bojim se da će se uskoro to ponoviti. Ne kužim, jel moram ići negdje da ga na komp spoji i može li mu tamo odrediti pali prvu brzinu na 92-93 a drugu na 97...???

Nemogu se tak voziti, stalno gledam kazaljku od temperature, skoro sam se zabio u drugi auto.

Jel ima tko još kakvu ideju, bio bih vam zahvalan.
 

kgmax

New member
Meni je jedan serviser dok sam rješavao moj problem, spominjao bitron komp koji, navodno, regulira sve senzore i releje. Ako se ne varam, nalazi se negdje kod fara na vozačevoj strani.
Mislim da izgleda nešto kao ovo:
http://www.ebay.co.uk/itm/PEUGEOT-306-BITRON-RELAY-9631577780-/320975621013?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4abba34b95

Straiji članovi sigurno znaju nešto više o tome. Ja sam imao sreču da mi je riknuo samo rele.

Ovdje imaš i neko objašnjenje sa slikicama:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=24239
 

Lakii

Well-known member
Moze mala napomena?

Tebi auto nije jos ni jednom zakuhao! 100 stupnjeva na instrument tabli nis ne znaci!
I sustav Bitrona ti ispravno radi ako podivlja kada iskopcas sondu.

Znas da te kazaljka moze varati? (i sonda s koje ona ocitava?)

Mozes otici spojiti auto na diagnostiku, prije bilo kakvih mjenjanja dijelova!
I fino ga ostavis u leru da radi. na diagnostici ocitava temperaturu direktno s Bitrona. To je temperatura koju i motor vidi i ona je stvarno stanje. Pa si usporedi tu vrijednost s onim sto ti pokazuje kazaljka. to je ionako samo informativna vrijednost.
 
Na vrh