Turbo lag

exampLe

Member
Pozdrav ljudi.

Ovako, upitanju je 1.6 HDI motor 80kw.
Turbo pocinje da radi na cca 2100 obrtaja, medjutim kako se obrtaji penju na 3000-3500 turbo prestaje da "vuce" i tek opet proradi kada pustim na sekundu gas i opet dodam.

Zanima me da li je to normalno ponasanje?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Ne bi smeo da gubi snagu. Maksimalni obrni momenat je vec negde oko 1800 obrtaja, turbina se vec oseti oko 2000 obrtaja i ne sme smanjivati snagu dokle god drzis gas. Cudi me da nemas neku grešku na bordu. Obično je krivac crevo kod turbine. Čak i da dodje do prepunjavanja pritiska u turbini, morao bi da izbaci gresku na bordu, onda upada auto u safe mode
 

exampLe

Member
Ne bi smeo da gubi snagu. Maksimalni obrni momenat je vec negde oko 1800 obrtaja, turbina se vec oseti oko 2000 obrtaja i ne sme smanjivati snagu dokle god drzis gas. Cudi me da nemas neku grešku na bordu. Obično je krivac crevo kod turbine. Čak i da dodje do prepunjavanja pritiska u turbini, morao bi da izbaci gresku na bordu, onda upada auto u safe mode
Ne mogu bas reci da gubi snagu, auto ubrzava ok ali ne osjetim taj "kick" kao kad se tek upali turbo na cca 2000 obrtaja.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
To je nesto drugo, i normalno, turbo ima optimalan opseg u kome radi najbolje. Počne on vec oko 1500 obrtaja, tu oko 2000 osetis da radi bas dobro. Tu na 3500 se on vec vrti toliko da odrzava snagu. Ipak je to dizel, i za razliku od benzinca ne trebaju mu visoki obrtaji za snagu, zato sto ima turbo.
 

exampLe

Member
To je nesto drugo, i normalno, turbo ima optimalan opseg u kome radi najbolje. Počne on vec oko 1500 obrtaja, tu oko 2000 osetis da radi bas dobro. Tu na 3500 se on vec vrti toliko da odrzava snagu. Ipak je to dizel, i za razliku od benzinca ne trebaju mu visoki obrtaji za snagu, zato sto ima turbo.
Hvala na odgovoru.

Samo mi je bilo cudno sto se osjeti taj "kick" opet kad pustim gas pa dodam, a dok drzim tada ide i dalje ok ali nema tog "trzaja" i zakucavanja.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Fabrička mapa je takva, verovatno da bi se zaštitio turbo. Na prethodnom autu sam imao chip, i turbo je cepao i na 3000 obrtaja. Ali bi pri punom gasu na autoputu izbacio računar grešku. Jer bez obzira na chip, kada vidi parametre van granice. Ograničava ih iz sigurnosnih razloga. Tako da, dizel se vozi po meni, do 3000 obrtaja. Ne potapa se gas na niskim obrtajima. Optimalno za menjac i ostalo oko 2000 obrtaja. Taman je to i momenat kad turbo uskače ako potopis gas.
 
Na vrh